Niet werkende Apacer Fash Card Adapter (PCMCIA)

Pagina: 1
Acties:

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Sinds vanmiddag heb ik een Apacer Flash Card Adapter (PCMCIA) om mijn Flash Card uit te lezen op mijn laptop. Tenminste dat was het idee bij de aanschaf van de kaart maar ik krijg het niet voor elkaar om het ding werken te krijgen

Ik heb een Dell Inspiron 4150 met Windows XP Prof. Uk en Service Pack 1. Als ik nu de kaart met mijn 128 MB Compact Flash (Transcend) er instop vraagt Windows eerst of ik een Image-device wil installeren. Alleen kan hij niet de driver vinden en ik weet niet waar ik deze vandaan moet halen. Op de Windows XP cd is niets te vinden. Vervolgens vraagt Windows of ik de drivers van een Samsung Rev_1.18.3 wil installeren. Na zoek werk ben ik er achter dat Transcend geheugen van Samsung gebruikt. Ook hiervan kan ik geen drivers vinden.

Wie kan mij helpen? Dit is trouwens een foto van het kaartje. (let niet op de kwaliteit)

Afbeeldingslocatie: http://www.stimpy-online.com/files/pcmcia.jpg

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 20:34
hier zou ie moeten staan op de apacer site maar de link werkt niet :?
http://www.apacer.com/product/flash/flash07.htm

zou gewoon de leverancier of apacer even mailen

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

ik heb hier ook zo'n dingetje van sitecom, maar dat is niet eens een eigen device. gewoon een stukje plastic met wat ijzerdraadjes. als je hem zonder cf in het pcmcia slot steekt gebeurt er niets, en steek je hem met cf kaart in het pcmcia slot dan wordt alleen de controller van het cf kaartje herkend als ata controller.

probeer het dus eens met een cf kaart die door windows zeker ondersteund wordt. (ik weet dat iig zeker van sandisk, medion & dane elec)

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik ben ermee terug geweest naar de winkel. De verkoper stop daar het kaartje met mijn CF in een laptop en het werkt meteen. Er wordt direct een nieuwe drive aangemaakt en deze is ook te benaderen.

Ik ga Windows XP er maar weer opnieuw opzetten. In eerste instantie zonder Service Pack 1. Daarna kijk ik wel weer verder. Tenzij iemand anders een beter idee heeft.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.