Bios optie: daylight saving

Pagina: 1
Acties:

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:37

André

Analytics dude

Topicstarter
Ik heb een pc waar ik in het bios de optie "daylight saving" aan en uit kan zetten. Het heeft tot voor een week terug altijd aan gestaan.

Nu is in windows altijd en eeuwig na elke reboot de datum en de tijd weer verkeerd. Dan weer een maand te vroeg, een jaar later, een uur eerder, enz. Ik heb AtomTime Pro geinstalleerd die na elke reboot de tijd weer gelijk zet aan een of andere Atoomklok, dus het probleem was redelijk opgelost.

Nu heb ik die optie in het bios op "disabled" gezet, en voila, mijn tijdprobleem is verleden tijd. Zijn er meer mensen die dit hebben gehad of er bekend mee zijn?

Verwijderd

Ik heb wel eens zo'n soortgelijk probleem met suse 8.2 gehad. Wat de precieze oorzaak er van was is nog een mysterie. Toen ik slackware 8.1 installeerde, gebeurde het niet, dus ik neem aan dat het geen hardware probleem was.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 19:24:
Ik heb wel eens zo'n soortgelijk probleem met suse 8.2 gehad. Wat de precieze oorzaak er van was is nog een mysterie. Toen ik slackware 8.1 installeerde, gebeurde het niet, dus ik neem aan dat het geen hardware probleem was.
Ik las toevallig laatst in een draadje, dat dat met de versie van Apache te maken kon hebben.
Verder weet ik niet veel van Linux ;)
edit:
@ TS: Ik heb die optie nog nooit gezien (of niet op gelet :P )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 19:30 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:37

André

Analytics dude

Topicstarter
Dit zou inderdaad kunnen, ware het niet dat dit een pc is met win98 er op.

Verwijderd

André schreef op 14 June 2003 @ 22:42:
Dit zou inderdaad kunnen, ware het niet dat dit een pc is met win98 er op.
Welk besturings-systeem dan ook, ik schakel zelf altijd alle powersaving uit, zowel in windows als in de BIOS.

Ik maak veel te vaak mee op mijn werk, dat incompatible hardware voor hangende pc's zorgt, als ze terug moeten komen uit hibernate, slaapstand of wat dan ook.

Als ik mijn pc thuis niet gebruik zet ik hem uit, maximale powersaving dus :P

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08

MBV

Dan moet je toch even beter lezen. Daylight saving == zomertijd :)

En hibernate etc gebruik ik wel. Ik heb een Compaq laptop die dat prima doet, en zoieso save ik eerst alles voordat ik hem laat slapen. Dus wat boeit mij dat nou of die accu voor de zoveelste keer :( tijdens standby eruit is gevallen? (heel dom schuifje daarvoor, dank u Compaq)
Pagina: 1