Toon posts:

4 PC's in netwerk met router of...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

op het werk van mijn ouders zijn ze wat aan het prutsen: om meer efficiënt te zijn willen ze één programma met allerhande gegevens erin, zodat iedere persoon vanaf zijn locatie (in een straal van +/- 100m, soms aparte gebouwen) op dat éne programma kan werken. Als enige min of meer computerfreak (het zijn daar echte klunsers) heb ik enkele scenario'tjes uitgedacht:
1- Servertje met de 4, 5... pc's in netwerk en breedband via de server
geschatte prijs: 1000EUR server + 4 * 20EUR (netwerkkaart) + bekabeling
2- Router die de computers rechtstreeks verbindt en één van de machines host het programma. Die computer zorgt ook voor de internetverbinding.
geschatte prijs: bekabeling + 4*20EUR + software
3- Internettoegang voor alle PC's en dan een VPN netwerk (heb ik dat goed voor dat je op die manier kunt samenwerken? hoe juist?)
Hét grote probleem is: de bekabeling. Het is virtueel onmogelijk om kabels te trekken. Iedereen heeft wel een telefoon (uiteraard). Ik had gedacht aan een draadloos netwerk (802.11g standaard voor reikwijdte) maar dat zou oplopen tot 200EUR + 70*4= +/- 500EUR...
Hebben jullie een betere suggestie? Laat je fantasie maar eens goed los. Alles kan...
Bijv: ze hebben een binnenlijn: kan je met de computer (terminal) bellen naar je collega en zo een bestand doorsturen?
Greetz

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:45
Mijn kaartje van SMC +Router (802.11g) waren anders maar €195,- :*)

Dus €195,-+(3x€60,-)=€375,- en dat is zelfs nog MyCom (= vaak duur). Pricewatch doet wonderen. Ik zou voor zo'n SMC set gaan.

BTW Je kan ook nog pc's die dicht bij elkaar staan wel met draad aansluiten op de Router dus heb je geen WIFI kaartje nodig.

Verwijderd

Om welk programma gaat het precies? Als iedereen het programma van de server moet starten zul je toch echt moeten gaan wifi'en of kabels gaan leggen
als het programma ook lokaal gestart kan worden zou je op de server een inbelserver kunnen installeren zodat eiderene met modem kan inbellen op de server, dit is wel stukken trager maar kan genoeg zijn als alleen maar een paar bestanden gesynchronyseerd moeten worden.

Verwijderd

Topicstarter
is gewoon een acces databaseje... het is om het even hoe het gebeurt, en idd: vlug synchroniseren is méér dan voldoende (de gegevens zelf zijn nog maar 100kb groot.. dus)

Verwijderd

Beste Cyberdog,

Wireless: Alleen via een field survey kan je kijken of je connectivity hebt..doe dit eerts voordat je spullen gaat kopen. (om het goed en veilig te doen ga voor een midrange merk voor je spullen: router/accesspiont en goede kaartjes) i.e. Linksys/D-link

VPN/DSL Voor een DSL oplossing heb je natuurlijk wat abo's nodig. Hooflokatie een router die VPN's kan termineren (cisco 830 series) en op de remote lokaties de "gratis" cisco VPN client....dan kom je er wel.

Verwijderd

Of wat dacht je van
Servertje met daarop kabel en jouw programmaatje -> gigabit up switch en dan jouw andere pc's aan de 100 mbit poorten?
Dan kan je nog makkelijk uitbreiden :)
Pagina: 1