Mijn neef zit hier nu bij me met zijn PC, zijn pa heeft hem net met de auto en de PC hiernaartoe gebracht...
Nu starte hij net de PC op en gaf de pc een 'hardware monitor error'
Dus wij naar de bios, en daar zagen we tot onze schrik dat de processor
al 100 graden was (terwijl de processor net 10 seconde aan stond)...
Toen ik deze functie op ignore heb gezet hebben we de PC opgestart...
Daarna hebben we met een programmatje gekeken hoe deze de temp aan zou
geven... en inderdaad, toen we het programmatje opstarte (vlak nadat windows was opgestart) gaf hij 80 graden aan...
Maar naar 2 minuutjes werdt hij 39 graden (de normale temp voor zijn processor (een PIII 933 mhz). Maar zogauw hij een spel opstarte en alt tab deed om de temp te meten gaf hij alweer 100+ aan... dus hebben we hem weer moeten uitzetten...
Dus bij iedere handeling gaat de temp opeens met sprongen omhoog....
Iemand enig idee wat er gebeurd kan zijn (bijv. tijdens het vervoeren)?
P.S we hebben al het koelblok en de fan eraf gehaald en er weer op nieuw opgezet.... geen succes....
Nu starte hij net de PC op en gaf de pc een 'hardware monitor error'
Dus wij naar de bios, en daar zagen we tot onze schrik dat de processor
al 100 graden was (terwijl de processor net 10 seconde aan stond)...
Toen ik deze functie op ignore heb gezet hebben we de PC opgestart...
Daarna hebben we met een programmatje gekeken hoe deze de temp aan zou
geven... en inderdaad, toen we het programmatje opstarte (vlak nadat windows was opgestart) gaf hij 80 graden aan...
Maar naar 2 minuutjes werdt hij 39 graden (de normale temp voor zijn processor (een PIII 933 mhz). Maar zogauw hij een spel opstarte en alt tab deed om de temp te meten gaf hij alweer 100+ aan... dus hebben we hem weer moeten uitzetten...
Dus bij iedere handeling gaat de temp opeens met sprongen omhoog....
Iemand enig idee wat er gebeurd kan zijn (bijv. tijdens het vervoeren)?
P.S we hebben al het koelblok en de fan eraf gehaald en er weer op nieuw opgezet.... geen succes....