Hallo GoTters!
Ik ben met mijn 2e officiele opdracht bezig (in duitsland, alleen technische werk, grafische werk was helaas grotendeels al gebeurd) en ben op een probleem gestuit wat betreft stylesheets in IE5. Heb een uur of 2 gezocht hier op GoT maar kon niet echt een antwoord vinden op mijn vraag. Ook Google heeft niet echt iets opgeleverd.
hier is een linkje naar de betreffende website
zoals je ziet heb ik links een bewegend menuutje gemaakt, nu heb ik in mijn stylesheet netjes dit aangegeven:
maar IE5 maakt er een potje van... (of ik
) Dit DIVje...
... krijgt denk ik gewoon een standaard lineheight mee, in elk geval vallen de laatste 2 a 3 van de 6 menuitems weg hierdoor.
===================================
Ik krijg maar niet door wat IE5 dan met css1 uithaalt, komt het omdat de stylesheet in DIVjes niet goed werkt?
(Ik denk zelf van niet omdat bij de Netscape6 versie van het menu hetzelfde gebeurd en daar zit het menu niet in een DIV.)
Ik ben met mijn 2e officiele opdracht bezig (in duitsland, alleen technische werk, grafische werk was helaas grotendeels al gebeurd) en ben op een probleem gestuit wat betreft stylesheets in IE5. Heb een uur of 2 gezocht hier op GoT maar kon niet echt een antwoord vinden op mijn vraag. Ook Google heeft niet echt iets opgeleverd.
hier is een linkje naar de betreffende website
zoals je ziet heb ik links een bewegend menuutje gemaakt, nu heb ik in mijn stylesheet netjes dit aangegeven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <style>
.FooterCopy {
font-family: Verdana;
font-size: 9px;
text-decoration: none;
font-weight: normal ;
clip: rect( );
color: #000000;
line-height: 6px}
</style> |
maar IE5 maakt er een potje van... (of ik
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <div id="MFX1" style="position:absolute; width:157px; height:109px; z-index:6; left:18px; top:29px; visibility: hidden; background-color: #B6CDE4; layer-background-color: #B6CDE4; border: 0px none #000000">
<table width="157" border="0" cellpadding="3" cellspacing="0">
<tr>
<td width="18" height="109"></td>
<td width="139" valign="top" bgcolor="#E2EBF4" class="FooterCopy"><a ID="Link2" name="Link" a href="#" onMouseOver="rollover(this)" onMouseOut="rollout(this)" onClick="menu(this);linkchange(this)" >Unternehmens-<br>
<br>
entwicklung</a><br>
<br>
<br>
<a ID="Link3" name="Link" href="#" onMouseOver="rollover(this)" onMouseOut="rollout(this)" onClick="menu(this);linkchange2(this)" >Firmengrundsätze</a><br>
<br>
<br>
<a ID="Link4" name="Link" href="#" onMouseOver="rollover(this)" onMouseOut="rollout(this)" onClick="menu(this);linkchange3(this)" >Kundenberatung</a><br>
<br>
<br>
<a ID="Link5" name="Link" href="#" onMouseOver="rollover(this)" onMouseOut="rollout(this)" onClick="menu(this);linkchange4(this)" >Referenzen</a><br>
<br>
<br>
<a ID="Link6" name="Link" href="#" onMouseOver="rollover(this)" onMouseOut="rollout(this)" onClick="menu(this);linkchange5(this)" >Zertifizierung</a>
</td>
</tr>
</table>
</div> |
... krijgt denk ik gewoon een standaard lineheight mee, in elk geval vallen de laatste 2 a 3 van de 6 menuitems weg hierdoor.
===================================
Ik krijg maar niet door wat IE5 dan met css1 uithaalt, komt het omdat de stylesheet in DIVjes niet goed werkt?
(Ik denk zelf van niet omdat bij de Netscape6 versie van het menu hetzelfde gebeurd en daar zit het menu niet in een DIV.)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 18:00 ]