PC Knalt eruit onder gamen?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:25
Heb sinds tijdje nieuwe kast en mobo. Heb er aardig wat probleempjes mee gehad.
( CPU wil niet op 133mhz (fsb) )
Maar naar een BIOS Flash draaide hij dan toch eindelijk stabiel op 133mhz FSB.
Systeem specs.

Nieuw:
MSI KT4V-L
512 DDR 333mhz

Voor de rest kijk in me sig. Nu heb ik cs geinstalleerd en dat draait perfect. Heb dus vandaag battlefield 1942, 3dmark03 en colin mcrea 3 geinstalleerd.
Als ik bf1942 opstart krijg ik zwart scherm en hoor EA Intro. Daarna klapt me pc eruit en reboot ie.
Bij 3dmark krijg ik alleen zwart scherm maar moet resetten om hem weer in windows te krijgen. Hetzelfde geld voor mcrea ook zwart scherm en daarna moet i zelf resetten.
Bij alle games heb ik HD activiteit. Waar kan het aan liggen? In windows draait me pc stabiel. Als ik apps gebruik is hij ook stabiel en in halflife cs ook.
Waar ligt het aan kapotte CPU of defect MOBO ?
Ik weet het niet meer en snap er niks van...

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat zijn je temperaturen van je systeem :?

een te zwakke voeding kan ook...

welk OS draai je :?

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Je videokaart misschien? Die wordt in spellen natuurlijk een stuk intensiever gebruikt dan in windows. Nu draait HL wel goed, dus misschien heb ik het niet bij het rechte eind, maar ik zou het probleem bij je videokaart zoeken.

Mhm.. Nee, je hebt al problemen VOORdat je het spel speelt, dus aan het flink opwarmen van je videokaart zal het niet liggen... Welke drivers gebruik je voor je radeon9700? :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Bjk
Me temps zijn normaal rond 40 graden. Merk nu iets, ik heb een kast met 2 casefans. Als ik me fans vol uit zet gaan me voltages schommelen. Als ik ze op silent mode zet gaan ze niet schommelen. Tevens als ik me fans hard zet gaat het alarm van me CPU koeler af! Toch slechte voeding?

Verwijderd

Je zou kunnen kijken of je cpu koeler minder hard gaat draaien. Als dat zo is zou dat duiden dat ie te weinig stroom krijgt.
Ik zou toch denken aan je voeding... hoeveel Watt is ie eigenlijk :?

Offtopic: handig als je zulke dingen er meteen bij zet, scheelt weer een paar posts :)

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bjk schreef op 13 juni 2003 @ 17:13:
Me temps zijn normaal rond 40 graden. Merk nu iets, ik heb een kast met 2 casefans. Als ik me fans vol uit zet gaan me voltages schommelen. Als ik ze op silent mode zet gaan ze niet schommelen. Tevens als ik me fans hard zet gaat het alarm van me CPU koeler af! Toch slechte voeding?
wat zijn de voltages van je voeding, en hoe zwaar is deze :?

een Redeon 9700 zuipt behoorlijkwat :), een 300 watter kan net niet genoeg zijn :) afhangkelijk van het merk :)

• Bjk
Jah kwam er net achter vwk ;) (had geluid van me boxen niet aan)
Heb net even aida32 getest. Me fans op maximum, dan valt die rpm info ineens weg. Fans op silent komt rpm info er weer te staan!

Ik weet niet hoeveel watt ik heb, ga ik straks naar kijken moet even eten :/

[ Voor 18% gewijzigd door Bjk op 13-06-2003 17:18 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
gaat je monitor uit (groen ledje wordt orange) en je draait XP? > refreshrate fix downloaden, ReForce bvb
heb je de goede ati driver/mobodrivers/DirectX geinstalleerd? (je dat heb je echt allemaal nodig ;) )

TheS4ndm4n#1919

• Bjk
monitor lampje blijft groen.
Geen refreshfix nodig heb monitor software van NEC dat werkt goed. Heb nieuwste directx, sound drivers, usb 2 drivers en via4in1

[ Voor 70% gewijzigd door Bjk op 13-06-2003 17:24 ]

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

kwil niet meteen op een defect wijzen, maar ik ken gevallen van msi borden die nog niet zo oud zijn waar de spannings regulatoren na een tijdje t voor gezien hielden, gevolg bak crasht

Meneer 1000 has spoken......

• Bjk
Hij crasht dus niet, alleen als ik een game draai. (Behalve hl)

Verwijderd

Wat voor voeding heb je nou?
Wat zijn je waardes, zoals AMD_er post?

• Bjk
Fans silent:
Afbeeldingslocatie: http://smoothvision.blueserv.nl/voeding/voor.gif

Fans voluit: (cpu fan speed valt weg..)
Afbeeldingslocatie: http://smoothvision.blueserv.nl/voeding/na.gif

Verwijderd

Draait je fan dan ook echt niet meer? Of hapert ie met draaien? Dus afgezien van wat je tooltje aangeeft.
En het is nou al een stuk of 5x gevraagd, wat voor voeding heb je nou?!

Zo kunnen we dr natuurlijk weinig meer :|

Verwijderd

denk toch de voeding, tenminste je waardes zijn erg laag, er staat niet voor niets +5 en +12
(hier altijd precies 5.0 en 12.54, als ik extra fans aanzet verandert er niets)

• Bjk
vwk, denk heus niet dat ik dat over het hoofd zag. Ik zat dus te zoeken op me voeding maar staat nergens het vermogen.
De fan blijft wel draaien, mischien gaat hij langzamer draaien dat is moeilijk te zien. Haperen doet hij niet.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Bjk schreef op 13 June 2003 @ 19:10:
Fans silent:
[afbeelding]

Fans voluit: (cpu fan speed valt weg..)
[afbeelding]
...te lage waardes! Onder 2d gebruik zuipt je video kaart nog niet zoveel, en dat moment monitor je nu. Maar zodra je gaat spelen dan ......schieten die voltlijnen nog lager dan ze nu al zijn :(

Dus...nieuwe voeding!

There is no place like ::1

Verwijderd

Bjk schreef op 13 June 2003 @ 19:19:
vwk, denk heus niet dat ik dat over het hoofd zag.
Oke ;)
Ik zat dus te zoeken op me voeding maar staat nergens het vermogen.
De fan blijft wel draaien, mischien gaat hij langzamer draaien dat is moeilijk te zien. Haperen doet hij niet.
Er moet een sticker opstaan, of het is op de bovenkant, of de zijkant, kan ook rechts zijn, of de onderkant.

Je zult hem er iig voor uit moeten halen.

• Bjk
Sorry vwk maar heb er geen tijd voor (sorry sorry examen feest geslaagd :P), maar aan de reacties te horen moet ik nieuwe voeding dus haal ik die morgen wel, of beter breng ik me kast ff zodat ze hem daar ff testen. Thx voor de reacties.

• Bjk
Vandaag nieuwe voeding gehaald, ingebouwd. Eindelijk voltages goed, geen sirens whatever. Ik game opstarten, geen beeld. Toen maar de videokaart verwisseld met een gf4 ti 4200. En toen deed alles wel. Dus me radeon 9700 is er mee opgehouden. Maar hij kan nog wel in windows / cs.

Dat word dus maandag NEC bellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bjk op 14-06-2003 11:09 ]

Verwijderd

De temperaturen zijn veel te hoog dan!

• Bjk
Nee, mijn temperaturen zijn niet veel te hoog!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Sorry hoor, maar dat gezeur over die volt-lijnen klopt echt niet. Als er +5 staat wil dat niet perse zeggen dat het ook hoger/gelijk dan 5 moet zijn. Dat je systeem onstabiel word ondat ie er 0,1 onder zit is ook al onzin. Draai hier superstabiel een XP2400+ en de lijnen zijn:

+5Vcb = 5.780 Volt
+12V = 11.710/11.640 Volt
+5V = 4.860 Volt
+3.3V = 3.210 Volt
VcoreA = 1.680 Volt

Alles zit dus onder de aangegeven waarde en dat mag ook. Er zit een tolerantie in de specificaties van een X-aantal procent, daarbinnen moet je systeem gewoon goed functioneren. De +5V lijn word pas kritisch onder de 4.7 volt bijv...

Nu zijn Radeon 9700 het ook niet goed doet, schijnt het probleem eerder ergens anders te zitten ipv. zijn voeding.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

nu lees ik hier veel verhalen over de Voeding, is een 300 Watt voeding nou genoeg voor Bijvoorbeeld, AMD 2800 Barton, NF7 moederboord, 512 Mb ddr ram, GF4 Ti4200, Writer DVD enzovoorts, Want volgens mij hebben de meeste kasten een 300 Watt voeding, maar is dit dus wel genoeg???
En voor BjK, ga terug naar de winkel en ruil je moederboord voor een ander boord, Probeer eens de Abit NF7 (-S)

Verwijderd

Hangt een beetje van de voeding zelf af. Een goede (lees natuurlijk dure) voeding van 300 Watt zou misschien wel voldoende zijn, een tweakers (lees ik koop hem ff bij de dozenschuiver want goedkoop) voeding heeft bij sub-maximaal tot maximaal vermogen de neiging om lagere voltages af te gaan geven. Ik heb altijd grote voedingen om aan de safe side te zitten en heb er nooit gedonder mee gehad...

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

als je geen vage reboot problemen ondervind ofzo, is je voeding helemaal oke. Zit hier met een 4jr oude Aopen/300watt voeding. Die doet het nog prima met 2 HDD's/2 atapi's Radeon 8500 pro/XP2400+ en 10! casefans.....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1