Toon posts:

BIOS vervangen?!?! hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een nieuwe BIOS op mijn MSI BX MASTER zetten... Als ik nu opstart geeft ie namelijk aan dat ik een P3 heb :) Maar daar gaat het me niet om. Ik wil gewoon effe weer bij zijn, maar hoe "installeer" ik die BIOS?
Iemand die het weet? Ik heb gehoort dat je hem op floppy moet downloaden en dan vanaf daar runnen ofzo?!?!

Bedankt voor de hulp.

Greetz

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

DarkSide

theres no place like ::1

Neem aan de je je bios wilt flashen met een nieuwere versie.
Kijk gewoon op de website van je mobo fabrikant. Download de nieuwste versie (kijk of er geen vervelende bijwerkingen zijn met bepaalde hardware die jij in je systeem hebt)
Lees de FAQ. over hoe het flashen van jouw mobo gaat. Voor de instructies uit.
en zet vooral niet je pc uit tijdens het flashen. En maak voor de zekerheid een backup van je bios voor je begint.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een backup van mijn BIOS maken???

Greetz

Verwijderd

Op zondag 26 november 2000 14:24 schreef Celeron_clocker het volgende:
Hoe kan ik een backup van mijn BIOS maken???

Greetz
Ik weet niet wat voor bios je hebt, maar bij award kan je met de flash prog ook de oude bios naar een file schrijven.

als je win98 draait kan je gewoon op F8 drukken bij opstarten en dan "safe mode command prompt" kiezen, zodat je in real mode zit. en dan flashen
bij andere OS-en weet ik het niet precies.

suc6

Verwijderd

Ga eerst nog maar ff zoekn of je nog meer onderwerpen hierover kunt vinden, want (sorry) maar volgens mij ben je d'r nog een beetje onzeker/onwetend over ??????

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 november 2000 16:43 schreef jumperFreed het volgende:
Ga eerst nog maar ff zoekn of je nog meer onderwerpen hierover kunt vinden, want (sorry) maar volgens mij ben je d'r nog een beetje onzeker/onwetend over ??????
Ja ik heb zoiets nog nooit gedaan maar ik heb gehoort dat als je het verkeerd doet dat je dan je moerderbord kan verneuken :)
En daar heb ik nou net geen behoefte aan.

Greetz
Pagina: 1