[Soulseek] Waarschuwing!

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views sinds 30-01-2008

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoi mensen,
bij deze een even een waarschuwing om jullie te behoeden voor wat mij overkomen is. Ik draai dus al een hele tijd Soulseek en ben ondertussen aangekomen bij versie 148. Nu begon Soulseek een bepaalde keer tijdens het opstarten enorm lang te indexeren welke bestanden ik had. "Het zal wel." dacht ik dus. Dus lekker laten doorgaan.

Wat blijkt vandaag dus: van de 3600 MP3's die ik had ( :( ) zijn er nog 1000 intact, de rest is gereduceerd tot bestandjes van 0KB!!!!!! :( :( :( :( :( :(

Dus: gebruik Soulseek 148 NIET!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door TimMer op 13-06-2003 15:46 ]

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 20:09
Ik heb er nog geen problemen mee gehad om eerlijk te zijn, maar tnx voor de info :+
Ga het zeker in de gaten houden :P

Verwijderd

Een tip: Backup!!!!!!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zou de makers eens mailen.... Wellicht dat er een bug in de software zit

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• TimMer
  • Niet online
Ja hoor, ff 40GB mp3's backuppen op cd. En als ik een 2e HD had gehad dan was die net zo goed aan de beurt geweest. Niet alleen mijn shared files waren namelijk verneukt, ook mijn non-shared files. :(

• Extrada
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Vreemd ik draai toch echt al heel lang met 1.48 en heb helemaal geen problemen. Alleen i.c.m D2OL maar dat is een prioriteit probleem.
Denk toch echt dat je jou probleem bij iets anders moet gaan zoeken hoor. Misschien je HD of zo

• mahi
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Ik gebruik 148 ook al een hele tijd zonder enige problemen. Geen van m'n gedeelde (en niet-gedeelde) muziek is beschadigd. Enige dat ik wel eens ondervind aan de laatste versies is dat de interface soms een tijdje blijft 'hangen'. Eerst dacht ik steeds dat het programma crashte, maar later bleek dat wanneer je het programma liet doen het plots weer werkte na een minuutje. Vervelend, maar niet onoverkoombaar.

Van een probleem als het uwe heb ik alleszins nog nooit gehoord en ik ken toch heel wat mensen die ook dezelfde versie draaien. Ook op het forum kon ik niet meteen eenzelfde verschijnsel vinden.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 11:44

Deem

Ontcijfer mij!

Laat me raden, je hebt (had) een virus :/

[ Voor 7% gewijzigd door Deem op 13-06-2003 16:21 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35
Of zit de RIAA te f*cken met soulseek? :D Volgende week kazaa? :P

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
voor de TS'er probeer eens met het programma easy recorvery je hd te bekijken misschien dat je nog meer kan terug krijgen
ik had namelijk vorige week ongeveer hetzelfde en ik heb nog 75% terug kunnen krijgen

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 13-06-2003 16:29 ]

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

TimMer schreef op 13 June 2003 @ 15:52:
Ja hoor, ff 40GB mp3's backuppen op cd. En als ik een 2e HD had gehad dan was die net zo goed aan de beurt geweest. Niet alleen mijn shared files waren namelijk verneukt, ook mijn non-shared files. :(
Waarom op CD? Waarom op een HD? Er zijn ook tape units. Het kan volledig automatisch. Niemand hoeft een backup van mij te maken. Maar ik heb geen medelijden als je daarna gegevens kwijt bent. Je kiest er zelf voor om onveilig te werken.
Het klinkt touwens of je een virus hebt opgelopen Draai je wel een scanner?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Dit duidt op een virus... http://www.michaelwalsh.org/virusalert.htm

• TimMer
  • Niet online
Veilig??? Als er een veilig werkt dan ben ik het wel. Alle poorten die ik niet gebruik zijn stealthed, ik draai een firewall en ik draai Norton Antivirus op de achtergrond. Harddisk is gewoon goed, geen virus want dat check ik 4x per week, ook geen spywareshit want dat scan ik ook 4x per week.

Het ligt gewoon aan Soulseek, niets meer en niets minder. Sinds dat Soulseek zo enorm begon te ratelen heb ik niets bijzonders gedaan, dus het kan niet anders.

Verwijderd

Hehe, ken soulseek eigenlijk niet eens.
Maar ja, keb ook wel e.e.a. gebacked up....

Zit helaas wel op 10 Gb....mp3
10 Gb apps
15 Gb netdata...
Komt rest qua films er nog bij, zo'n 120 Gb...Die zetten we wel mooi op cd.

Maar lijkt inderdaad wel verdacht veel op iets wat uit was op je mp3-tjes.....en dat ie het heeft overschreven lijkt er ook wel op...

Tja, keb helaas ook mijn les op deze manier geleerd.....

Tja, dat-recorders zijn ook zo wezeloos duur...of iets anders wat redelijk snel is....
Niets voor 2 a 300 euro, en dat je dan gelijk 200 Gb kunt backuppen (wie dat wel weet, mag wel ff posten...)

:)

• TimMer
  • Niet online
Is hem niet. Alleen de mappen waar mp3's in staan zijn aangetast.

Sowieso zit ik trouwens te denken over een extra harddisk, maar ja, pegels he. En dan nog: die mp3's hadden ook gaar geweest. Misschien met een ghostfile dat ze nog heel hadden geweest, dat had wel gekund.

[ Voor 32% gewijzigd door TimMer op 13-06-2003 16:51 ]

Verwijderd

Overigens draai ik ook al het gene wat de beste man draait...

Maar laatst had ik zelf al in de gaten dat er iets via kazaa naar binnen was gekomen, wat norton nog niet eens herkende!

Heb de heren maar een mailtje gestuurd, en een sample.

Toen 1 dag later....yups.....

Imitis o.i.d. remote exploit tool was het.

Blijft altijd moeilijk als je online zit...(lang).

San

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
DJTimo schreef op 13 juni 2003 @ 16:26:
Of zit de RIAA te f*cken met soulseek? :D Volgende week kazaa? :P
dan zou het eerst kazaa (+andere meuk) zijn en dan pas SS

ik heb btw ook geen problemen...
(het is btw voor mij nummer 1 voor mp3tjes...
download containing folder.... aan het eind van de middag lekker 4 cdtjes binnen als de user opschiet >:) )

• TimMer
  • Niet online
ixl85 schreef op 13 June 2003 @ 16:54:
[...]

dan zou het eerst kazaa (+andere meuk) zijn en dan pas SS

ik heb btw ook geen problemen...
(het is btw voor mij nummer 1 voor mp3tjes...
download containing folder.... aan het eind van de middag lekker 4 cdtjes binnen als de user opschiet >:) )
Voor mij ook, ik hoop dat dit een eenmalig foutje was, want Soulseek is mijn nr 1 bron voor nieuwe muziek, die ik dan weer op vinyl koop.

• TimMer
  • Niet online
Just fucking great, ik kom er net achter dat niet alleen mp3-bestanden moven zijn, maar ook alle andere bestanden. Uiteraard op de partitie waar alle downloads staan...
:r :( |:(

Verwijderd

TimMer schreef op 13 juni 2003 @ 17:39:
Just fucking great, ik kom er net achter dat niet alleen mp3-bestanden moven zijn, maar ook alle andere bestanden. Uiteraard op de partitie waar alle downloads staan...
:r :( |:(
zie mijn vorige post, mensen die geen backup draaien en dan klagen dat hun file's pissen zijn vind ik echt niet zielig..
Hierbij komt dat het GoT neergezet is om ervaringen, meningen en technische kennis te delen en niet om je ongerief te uiten

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 17:46:
[...]

zie mijn vorige post, mensen die geen backup draaien en dan klagen dat hun file's pissen zijn vind ik echt niet zielig..
Hierbij komt dat het GoT neergezet is om ervaringen, meningen en technische kennis te delen en niet om je ongerief te uiten
Kan jij misschien ophouden met posten? Hij probeert ons te waarschuwen voor een mogelijke fout die je files verpest en jij gaat hem lopen afzeiken. Sommigen van ons kunnen geen 1000 euro per jaar voor backups betalen, dus hou aub op met dit gedrag of we halen er wel een modje bij. Hij probeert ons alleen te waarschuwen.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Het lijkt me erg stug dat dit door Soulseek veroorzaakt is. Bij het indexeren worden de bestanden alleen voor lezen geopend.

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 17:46:
[...]

1) Het doel van dit topic is niet om zielig gevonden te worden. Het doel is om mensen te informeren dat Soulseek je bestandjes opvreet.

2) Ik weet dondersgoed waarom GoT bestaat, n00b. Ik kom hier namelijk al 3 jaar langer dan jij.

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 17:56:
Het lijkt me erg stug dat dit door Soulseek veroorzaakt is. Bij het indexeren worden de bestanden alleen voor lezen geopend.
Dat dacht ik ook, maar kennelijk gebeurt er toch iets met je bestanden.

Verwijderd

GambitRS schreef op 13 June 2003 @ 17:51:
[...]

Kan jij misschien ophouden met posten? Hij probeert ons te waarschuwen voor een mogelijke fout die je files verpest en jij gaat hem lopen afzeiken. Sommigen van ons kunnen geen 1000 euro per jaar voor backups betalen, dus hou aub op met dit gedrag of we halen er wel een modje bij. Hij probeert ons alleen te waarschuwen.
1000euro ??? een DVDRW kost max 2 euro en is herschrijfbaar en CDRW nog minder

Anders koop je een tapestreamer

tevens lijkt het me stug dat door een bug in de programatuur hele partities aangetast worden (mits het geen geleakte beta versie is)
Hoe zouden de ontwikkelaars het vinden als hun prog dit veroorzaakt???
Marketingtechnisch is het natuurlijk ook niet zo denderend omdat het programma wat zij geschreven hebben hierdoor niet meer verkoopt..

en afzijken doe ik niet,, ik confronteer alleen maar met de feiten en gevolgen van geen backup maken van je files die je wilt bewaren. Uberhoubt vind ik het niet verstanig om zoveel MP3tjes te bewaren op je systeem, je kan namelijk heel makkelijk date delayed virussen of trojans in een MP3 bakken.

Maargoed, laten we niet beginnen met modder gooien en betwisten wie hier nu een n00b is en ons met het topic bezig houden

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 18:10 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk heeft soulseek een bepaalde file gelezen/geopend/getriggerd/etc waardoor het virus (?) z'n werk ging doen... Ik raad je aan om fff de laatste versie van een goede anti-virus tool te downloaden en te runnen op je system.. ben wel benieuwd wat de boosdoener is...

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

wat zegt soulseek zelf?

• TimMer
  • Niet online
Een DVRW is goedkoop ja, maar dan moet je dus nog wel ff de brander erbij kopen. :z En dat doe ik dus echt niet voordat er een definitieve standaard is en de prijs van een burner van HP of Sony onder de 200 euro ligt. Meer heb ik er echt niet voor over.

Verder had ik al geschreven dat ik Norton Antivirus draai en dat die niks aangeeft.

[ Voor 3% gewijzigd door TimMer op 13-06-2003 19:17 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Backup schema's / tactieken in een apart topic bespreken lijkt me beter, hier is het niet echt ontopic, zeker achteraf en de boodschap is al wel overgekomen ;)

TimMer: ik zou toch maar eens goed kijken naar virussen / trojaanse etc. Met een andere scanner dan je huidige voor de zekerheid, zie de SA FAQ voor een online scanner voor virus en trojan :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• TimMer
  • Niet online
F_J_K schreef op 13 juni 2003 @ 19:24:
TimMer: ik zou toch maar eens goed kijken naar virussen / trojaanse etc. Met een andere scanner dan je huidige voor de zekerheid, zie de SA FAQ voor een online scanner voor virus en trojan :)
Zal ik doen. Ik vermoed dat er niks boven water komt, maar goed, je weet het maar nooit.

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 17:46:
[...]

jezus, wat ben jij?
moeder got?

een ""back"Up""
in de vorm van?
een extra hd??? want cds gaat niet lukken... whhwaahaha... lang niet,
en dvd wacht ik mee... je hebt niet eens de zekerheid dat de standaard die je koopt wel blijft... :S

ennuh... ik zou me ook kut voelen als ineens -tig-gig weg zou zijn...
dussss: :X

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 17:41
nog nooit problemen gehad met 1.48.
ik hoop dat het trance en hardhouse mp3's waren die naar de klote zijn gegaan

Mod-break:

:z De huiskamer is een paar deuren verderop. Zo zonder echt ontopic opmerking niet echt nuttig ;) :+

[ Voor 48% gewijzigd door F_J_K op 13-06-2003 23:51 ]

• TimMer
  • Niet online
0px schreef op 13 June 2003 @ 23:41:
nog nooit problemen gehad met 1.48.
ik hoop dat het trance en hardhouse mp3's waren die naar de klote zijn gegaan
Wat is dat nou weer voor een achterlijke opmerking?? }:O
De voorraad bestond uit:
- ambient
- blues
- breakbeat
- chill
- dance
- dream
- funk
- hardcore
- oldschool
- pop
- r&b
- rock
- techno
- trance

Ik heb niet zo'n beperkte kijk op de wereld als jij...

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
ach ff paar daagjes kazaa aan het werk zetten en je collectie is weer compleet :) :)

Verwijderd

Thijs B schreef op 14 juni 2003 @ 00:19:
ach ff paar daagjes kazaa aan het werk zetten en je collectie is weer compleet :) :)
Haha, no way. Daarvoor hebben we Soulseek

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik hoor het graag (via Schop een Modje, mail, ICQ, oid) als het toch echt aan SoulSeek blijkt te liggen, maar ik ga toch uit van een virus of anderssoortig 'leuk' programmaatje :)

Het topic gaat toch wat te ver offtopic zo, dus tijd om het te stoppen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.