[PHP/MySQL] MAX(boden.prijs) ophalen als confirm null is

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-08 09:32

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Ik heb een veiling systeem gemaakt waarin je kan bieden (duh...).

Alleen als je geboden hebt krijg je een e-mail met een linkie.

Als je daar op klikt dan wordt een veld confirm in de tabel boden op NULL gezet.

Nu heb ik een Query in mijn pagina om de artikelen op te halen met daarbij het hoogste bod. Maar hij moet alleen het hoogste bod pakken waar het veldje confirm NULL is. Ik heb geprobeerd in de WHERE dat te zetten maar dat lukte niet
:(.

Mijn Query:

PHP:
1
2
3
4
SELECT artikelen.id, artikelen.naam, artikelen.omschrijving, artikelen.img, 
artikelen.startprijs, artikelen.datum_uit, MAX(boden.prijs) AS bod FROM artikelen
 LEFT OUTER JOIN boden ON artikelen.id = boden.art_id WHERE artikelen.id 
= ".$_GET['id']." GROUP BY artikelen.id

Hoe krijg ik het bovenstaande voor elkaar?

[ Voor 7% gewijzigd door Coolhva op 13-06-2003 15:35 ]

Verwijderd

1) Maak je code netjes zodat wij het ook kunnen lezen
2) Gebruik aliases om lange tabelnamen te voorkomen

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-08 09:32

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
1) Het is toch wel duidelijk wat er staat (als je een beetje verstand hebt van SQL)
2) Dat is veel werk steken in iets wat zo ook werkt.

3) Ik vindt het bericht wat je gepost hebt eigenlijk zinloos, maar dat zal wel aan mij liggen

Verwijderd

Coolhva schreef op 13 June 2003 @ 16:01:
3) Ik vindt het bericht wat je gepost hebt eigenlijk zinloos, maar dat zal wel aan mij liggen
Ik weet niet of je nog geholpen wilt worden :? If so, dit is niet dé manier om je mede-tweakers te bedanken. Het is hier geen dump-je-vraag forum :{

Inderdaad zouden we graag een groter overzicht willen hebben, en misschien kan je vertellen wat "maar dat lukte niet" precies betekent? Zoals ik het bekijk is dat wel de makkelijkste methode..

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 22:33
Waarom maak je een veld NULL? Waarom niet een boolean veld? Of als deze niet bestaat in MySQL (weet ik niet zeker) een tinyint die je 0 of 1 maakt?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

1) Ik weet niet wat er stond maar als een medegebruiker je erop wijst zal hij zich eraan gestoord hebben, en je vond het reden genoeg om het aan te passen.
2) Ondanks dat housem's bijdrage niet enorm constructief is nodig je andere mensen niet uit om te reageren als je 'm zonder smilies of wat dan ook 'afbekt'.

3) Dit topic is ondertussen best wel zinloos, dus probeer maar opnieuw.

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.