Toon posts:

[Nokia 3330] Nieuwe Li-ion batterij wil niet laden

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem, heb bij een webshop een nieuwe batterij voor mn Nokia 3330 gekocht alleen wil deze niet opladen. Ik krijg de melding "Laadt niet". De telefoon is nieuw gekocht, en is ook nooit in het water gevallen o.d.

Het volgende heb ik al gedaan:
- andere lader (werkt nog niet)
- batterij in andere telefoon (3310, laadt wel)
- nieuwe batterij gekregen van maatschappij (werkt nog niet) :'(

De andere batterij is dus precies hetzelfde verhaal, deze ziet er wel anders uit. Op de batterij staat "for Nokia 3310" maar de zaak heeft deze getest in een 3330 en deze werkte daar wel (zeggen ze) :?

Ik heb gesearched op Google, maar daar was niks te vinden over de verschillen in batterijen/veranderen van instellingen op de telefoon. Andere shops schrijven ook "for 3310/3330".

Search op GoT leverde ook niks op, alleen dit topic:
[rml][ Nokia 3330] lithium ion 800mAh batterij.[/rml] maar daar wordt verder niks gezegd over het laadgebeuren.

Softwareversie denk ik net aan, maar dit kan ik zelf niet updaten. Deze is:
V 04.50
12-10-01
NHM-6

Mijn vraag, weet iemand wat ik hier aan kan doen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 21:25 ]

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 14:34
Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 15:15:
Softwareversie denk ik net aan, maar dit kan ik zelf niet updaten.
Ik weet niet of je het al weet, maar je kan dit bij een Nokia service center gratis laten doen.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 11:57

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

En als je m een uurtje laat liggen met de oplader erin?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Verwijderd

alles duidt er op dat je toestel gewoon defect is. ruilen dus..

Verwijderd

Topicstarter
@bigben04:
Dan zal ik daar morgen even naartoe gaan.

@DeaTH-MeTaL :
Ik heb hem nu een uur laten hangen, maar hij laadt nog steeds niet.

@Daimonet:
Ruilen zal niet gaan, het apparaat is al zo'n 2 jaar

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 21:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
bigben04 schreef op 13 June 2003 @ 16:22:
[...]

Ik weet niet of je het al weet, maar je kan dit bij een Nokia service center gratis laten doen.
OK, ik heb hem gisteren weggebracht omdat ze zaterdag dicht waren.
Kosten €25 ex btw. (geen garantie)
Nu kijk ik even naar de software versie:

V 04.50
12-10-01
NHM-6

Is dit hetzelfde |:( Heb gebeld naar de shop, deze zeggen dat de software er opnieuw is ingeladen, maar mijn probleem blijft :( hij wil nog steeds niet laden.

Volgens mij ben ik opgelicht ;( nieuwere versies zijn er ook niet.

Is er iemand die nog raad weet?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:58
"for Nokia 3310"

Dat is dus geen Originele Nokia batterij? Daar kun je altijd problemen mee krijgen. Ik meende me zelfs te herinneren dat sommige Nokia telefoons ze inderdaad kon herkennen en blokkeren door niet te laden...

Verwijderd

Topicstarter
Cutebritney schreef op 17 June 2003 @ 19:14:
"for Nokia 3310"

Dat is dus geen Originele Nokia batterij? Daar kun je altijd problemen mee krijgen. Ik meende me zelfs te herinneren dat sommige Nokia telefoons ze inderdaad kon herkennen en blokkeren door niet te laden...
Weet je toevallig ook of dat iets met firmware te maken had, want ik ben nog steeds aan het zoeken maar ik ben bang dat er geen één Li-ion in kan werken.

Vond nog een topic, waar ookal van dit probleem wordt gesproken: http://www.reviewcentre.com/post39004.html
het is dus een meer voorkomend probleem. Ik zal nog verder zoeken, en naar winkels gaan. Misschien mag ik een Li-ion batterij uitproberen die voor de 3330 is.

Zijn hier nog mensen die ook een Nokia 3330 hebben, en een Li-ion batterij welke wel werkt?

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
Ja dat klopt. Voor gsm's ben je beter met originele batterijen.
In België is enkele maanden geleden een nokia 3310 ontploft toen een niet originele batterij werd opgeladen.

Verwijderd

Topicstarter
Gizmoke schreef op 18 juni 2003 @ 17:27:
Ja dat klopt. Voor gsm's ben je beter met originele batterijen.
In België is enkele maanden geleden een nokia 3310 ontploft toen een niet originele batterij werd opgeladen.
Dat zal wel gekomen zijn doordat deze telefoon niet stopte met laden, dat komt namelijk ook nog voor.

Maar ik heb toch nog iemand anders hier gevonden met een 3330, zelfde firmware en daar doet de batterij het dus wel in :? het is dus geen fabel dat hij het wel doet in een 3330. Ik heb ook nog even Netmonitor uitgezet want dat stond bij die andere uit, dus had nog hoop dat dat het kon zijn maar niet dus :(

Heb de hoop bijna opgegeven, zal dus toch weer een nieuwe NiMH inmoeten :'(
Pagina: 1