Toon posts:

psp8 text vullen met image

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een text vullen met een image.
wat doe ik:

ik heb een image geopend en voeg een text toe als selection en anti-alias.
Ik leg de text op dat stukje van het plaatje waarmee ik de tekst wil vullen.ik doe ctrl - c ctrl - v alleen de border van de text wordt nu '' de image'' maar wil ook de binnenkant van de letters vullen.

wat doe ik verkeerd?

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:27
als je iets in een image wil plakken moet je ctrl + e doen, ctrl + v dan plakt psp(paint shop pro neem ik aan) hem als een nieuw plaatje, tenminste zo zit het in psp 7

je kan ook ff f1 doen en dan een shortcut list zoeken of gewoon ctrl + c en dan :
edit > paste > kies er 1 uit

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Idd wat Bolleh zegt, maak je letters dus als selection met antialias aan en dan doe je dus niet ctrl-v, maar met ctrl-e doe je een paste into selection, meen ik.

als je image niet zo ingewikkeld in elkaar zit, maak je eerst een layer aan met je image erin, en daar bovenop maak je een witte layer. Daarop een layer met je tekst als selection + antialias. Maak je tekstlayer even invisible, delete hem niet. Met je selectie nog actief ga je naar je witte layer en je drukt op delete. Bij Selection save je deze selectie even.
Als je nu naar je onderste layer met je foto gaat, kun je je foto eronder net zo lang verschuiven met het pijltje tot hij er goed onder staat. Nu ga je weer naar Selection en laad je je selectie van de tekst weer :)

ik weet dat dit mogelijk ook met masks kan, maar daar werk ik niet zoveel mee omdat ik ze hoogst irritant vind :+

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:27
hmm, mischien had ik je niet goed begrepen, maar paste into selection is shift+control+L

staat ook weer bij edit > paste > ...