Toon posts:

Laptop: Acer of Asus

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Waaaaaah, ik kan niet kiezen....

Asus L3800C (P4-M 2,2GHz; 60 GB, Mobility M7-P 32 MB, WiFi)
Acer TM 800LCi (P-M 1,3GHz Centrino; 40 GB; Radeon 9000 64 MB)
Acer TM 653LCi (P4-M 2,0GHz; 40 GB; Radeon 7500 32 MB, WiFi)

Gewicht interesseert me niet; alle drie zweven ze rond de E 1550,=; ze hebben 512 MB DDR, DVD/CDRW combo en 15" SXGA(+), en alle drie gaan ze ook wel langer dan 2,5 uur mee op een acculading en dat vind ik al wel best.

Ik ga het beest niet gebruiken om te gamen, maar alleen voor zakelijk gedoe, een DVD'tje en eventueel wat lichte videobewerking.

Enig idee of er toch wel aardige snelheidsverschillen tussen deze drie bestaan? Welke zou het meest degelijk zijn?

Ik heb begrepen dat de WiFi van de 800 een beroerd bereik heeft; de Acers hebben echter wel leuke extra's (SmartCard beveiliging, op de 653 een 4-in-1-card reader, Win XP pro!!) terwijl je bij de Asus - die maar 2 USB poorten heeft - alleen een muis en een zak krijgt.

Ik neig dus een beetje naar de 653LCi, maar is dit een fatsoenlijk bakkie, want ik heb ook eens gelezen dat Asus een stuk degelijker spul is dan Acer.

Bedankt!

Verwijderd

ik kan ook niet kiezen tussen acer en asus.
dus ik ben benieuwd naar de reacties... :)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Als je videobewerking wil doen is een de std. hdd in een laptop al gauw te krap/langzaam, dan moet je dus uitwijken naar een externe. Het voordeel van de Acer is dat ie (4x) usb2 heeft. Daarnaast doe je met de Acer 800 LCi zonder al te veel moeite 6 uur (!) met de accu. Daarnaast is ie ook lichter, stiller en dunner. Ik heb zelf ook voor de keuze gestaan, had ook de Asus in gedachten, maar ben uiteindelijk voor de Acer gegaan. Hij bevalt uitstekend :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46
Er zijn nogal wat topics over o.a. deze laptops, neem die eens door :)

Iig kunnen wij ook niet voor jou kiezen. Zie ook de stickies bovenaan dit subforum ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.