Toon posts:

[Flash MX] Object dupliceren op Path

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil een object meerdere keren dupliceren op een path. Dit is te doen door telkens een nieuwe layer te maken.

Wat ik wil maken is een soort luchtstroom over een auto heen. Wat je vaak ziet als ze de luchtweerstand willen aangeven in een windturbine.

Ik heb dan een path gemaakt met een object (Movieclip) die dat path volgt. Alleen moet dat object tig keer achter elkaar herhaald worden zodat je dus allemaal pijltjes (dat is dan dat object) achter elkaar krijgt en die 1 zo'n luchtstroom vormen.

Weet iemand hoe ik dit met actionscript zou kunnen oplossen??????

Verwijderd

je kan met de hand het beste deze animatie maken. Omdat de pijltjes ook van richting veranderen lijkt mij ... het kan wel met actionscript, maar volgens mij heb je daar nog niet veel mee gedaan.

Wat je het beste kan doe zijn alle pijltje op je pad zetten, en deze animeren. Hiervan maak je dan een loopje. Dit doe je door pijltje A naar pijltje B zijn positie te schuiven, en pijltje B naar de positie van C enz. Wanneer je alle pijltjes in een aparte layer zet, en hier een tween tussen gooit, dan zal je zien dat het lijkt alsof de animatie uit oneindig veel pijltjes bestaat. Hou wel rekening ermee dat de pijltjes op dezelfde afstand van elkaar staan, en daan in het begin ene pijltje extra staat.

Hoop dat het je lukt

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een optie

maar aangezien dit veel makkelijker kan en ik het idee heb dat zoiets met duplicate movieclip te maken heeft moet het wel kunnen, alleen weet ik niet of het is flash mogelijk is om met duplicate movieclip hem vast te zetten aan het path die al is gemaakt.

Verwijderd

Wat patrick hierboven probeert uit te leggen is, dat dit zeker een mogelijkheid is, maar dat de vraag is, of dit voor JOU ook daadwerkelijk makkelijker is.
Voor mij pers. is alles makkelijker in ActionScript, maar ik ben dan ook al erg lange tijd fulltime Actionscripter.
Gezien je de vraag stelt of dit mogelijk is in actionscript, geef je aan er niet al te veel vanaf te weten.

Verwijderd

Topicstarter
het is me zelf gelukt in ieder geval. Wat mijn vraag alleen was was op welke manier ik dit het beste kon doen. De logica. Ik ben geen echte scripter nee, meer vormgever. Maar zodra ikzelf de logica begrijp lukt het me meestal om dit om te zetten in actionscript.