Toon posts:

2e HDD stuk slomer?

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een 2e HDD ingebouwt maar alles wat ik doe op deze schijf gaat een stuk slomer dan op de 1e schijf.
schijf1=maxtor 7200rpm 20gb
schijf2=maxtor 7200rpm 120gb(ata133)

Als ik bijv een film doe extracten op me 2e HDD dan duurt dat echt veeeeeeeeel langer dan op de 1e HDD. De 1e HDD staat gewoon op master en de 2e HDD op slave, 1e het zwarte stekkertje en de 2e het grijze stekkerje :P.

Weet er niet echt veel vanaf maar hoop dat jullie me kunnen helpen..:)

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat komt omdat hij slave is, IDE kan niet parallel werken, alleen serieel, dus is de slave van lagere prioriteit als de master aan het werk is.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Met andere woorden: zet je 2e schijf op je secundaire IDE controller en de prestaties vliegen omhoog.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT :) Zoals je in de [faq]registratievoorwaarden[/] had kunnen lezen, wordt hier van je verwacht dat je éérst vooronderzoek verricht eer je een topic opent. Daaronder valt onder andere het bekijken van de FAQ's van het probleem-gerelateerde GoT-subforum. In dit geval is dat dus: FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (23-05-2003) :)

Kijk eens onder "mijn IDE config is brak, hoe komt dat?". Mocht je er dan nog niet uitkomen, open dan een goed topic, geheel conform het Forumgedrag gedeelte van de registratievoorwaarden B)

/faq

Dit topic is gesloten.