Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
-Water (dus ook luchtvochtigheid)
-Metaal (reflecties)
-Magnetron
-GSM's en andere draadloze junk
Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
De magnetron werkt wel op dezelfde frequentie en kan dus storing geven.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Verwijderd
Ik denk zelf dat je heel wat storing zal krijgen want motoren (in al die machines) zorgn vor heel wat storing (zeker als ze veel aan en af worden gelegd).
Ik zou eerst proberen met een utp kabel !
Want bij te hoge storingen zal je zelf moeten uitwijken naar fiber met zijn heel hoge kostprijs.
Ik weet hiervan zelf een voorbeeld op school waarbij de school langs 2 kanten van een tramspoor lag (hoogvoltage) dit gaf veel storing op coax en zelf op de utp daardoor zijn ze dan overgestapt naar fiber.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Verwijderd
Huishoudtoestellen in Europa werken standaard met microgolven van 2450 MHz (bron:ir. Hilde De Geeter)FatalError schreef op 14 June 2003 @ 16:16:
GSM werkt op max 1800MHz geloof ik, wireless en magnetron op 2450MHz ongeveer. Das nogal n groot verschil.
gelijk heb je
Niet-DECT toestellen zijn amper nog te krijgen, maar die kunnen idd 2450 MHz zijn.
Ai.. de dichtsbijzijnde machine is een computergestuurd bewerkingscentrum en die heeft dus heel veel verschillende motortjes die heel vaak aan en uit gaan (levert op het elektriciteitsnet zelfs zoveel storing dat je boxen gaan ruisen als de machine aan staatVerwijderd schreef op 14 June 2003 @ 16:08:
Ik denk zelf dat je heel wat storing zal krijgen want motoren (in al die machines) zorgn vor heel wat storing (zeker als ze veel aan en af worden gelegd).
Ik zou eerst proberen met een utp kabel !
Hoe kan ik in dat geval meten hoe betrouwbaar de verbinding is?
FF 2 kaartjes lenen denkDemoniac schreef op 14 juni 2003 @ 20:01:
[...]
Ai.. de dichtsbijzijnde machine is een computergestuurd bewerkingscentrum en die heeft dus heel veel verschillende motortjes die heel vaak aan en uit gaan (levert op het elektriciteitsnet zelfs zoveel storing dat je boxen gaan ruisen als de machine aan staat) dus ik denk dat ik inderdaad beter eerst kan proberen met een UTP-kabel.
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
(Correct me if I'm wrong)
Kopieer dan eens een bestandje van zeg 20-50 MB en klok de overdracht. Kijk eens hoe dicht je bij de theoretische grens zit. En doe het dan nog eens als alle machines uit staan (weekend?Demoniac schreef op 14 June 2003 @ 20:01:
[...]
ow, dus wel ff een PC neerzetten waar je de router in gedachten had he... ')
[ Voor 12% gewijzigd door Reptile209 op 14-06-2003 21:35 ]
Zo scherp als een voetbal!
Verwijderd
Ze zijn alleen ontzettend duur. Zou het dus gewoon met 2 kaartjes proberen en zien wat de invloed van de apparatuur is.
Om problemen te voorkomen zoe ik in iedergeval wel shielded cat5 neer leggen.
Kortom, in de praktijk vallen alle horrorverhalen over wireless problemen enorm mee.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
In / uit schakel pieken van inductieve lasten (motoren, hefmagneten) wel, maar dat is zo kortstondig dat je dat je daar geen last van zult hebben.
Wat CNC machines betreft hoef je ook niet echt bang te zijn de meeste motoren worden electronisch gestuurd en om overspanning on de sturing te voorkomen worden stoor pieken gefilterd / onderdrukt. (een uitzondering hierop kan apparatuur van +- 20 jaar en ouder zijn)
Electrische las apparaten kunnen wel voor een leuke storing zorgen ..
Verwijderd
Good luck
Verwijderd
Over de storingsgevoeligheid kan ik niet heel veel zeggen, maar wel dit:
De router staat boven en de laptop benee...Als ik dan een beetje dichter of verder weg vd router ga staan merk je het beneden gelijk aan de ontvangst...
stp werkt alleen als 1 of bijde kanten aan een massa ligt
www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.
Vreemd.. ik heb sinds hier een gestuurde (half-automatisch) draaibank geïnstalleerd is (half jaar geleden, nieuwe machine) heb ik een enorme ruis op de netspanningSine schreef op 15 June 2003 @ 02:25:
Wat CNC machines betreft hoef je ook niet echt bang te zijn de meeste motoren worden electronisch gestuurd en om overspanning on de sturing te voorkomen worden stoor pieken gefilterd / onderdrukt. (een uitzondering hierop kan apparatuur van +- 20 jaar en ouder zijn)
Electrische las apparaten kunnen wel voor een leuke storing zorgen ..