Toon posts:

Kruidvat Printservice: foto's worden voorbewerkt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eergisteren heb ik een mooie digitale camera gekocht (Canon G3). Vlug wat plaatjes geschoten en middels de 'Kruidvat Printserice Digitaal'-software naar deze kruidenier opgestuurd. Nu merkte ik op dat er op een gegeven moment (vlak voor het daadwerkelijke uploaden) de melding 'De foto's worden nu voorbewerkt voor het versturen in verband met de bandbreedte' (of iets dergelijks) komt te staan. Volgens mij gaat dit ten koste van de kwaliteit. De foto's waren in JPEG ongeveer 1 MB per stuk en ze vlogen echt weg. Normaliter duurt het uploaden van 1 MB veel en veel langer. Met andere woorden: wat is er met mijn foto's gebeurd?

Verwijderd

een 1MB jpeg is wel vrij groot. Waarsch. hebben ze ze op een lagere resolutie/dpi opgeslagen.

Kan ook prima, mits de DPI maar overeenkomt met die van de printer.

//edit
ik zie dit in hun FAQ staan:
Om vervorming van het beeld te voorkomen, wordt het aangeleverde materiaal niet gewijzigd. Omdat niet alle opnames die met digitale camera's zijn gemaakt dezelfde lengte-/breedteverhouding hebben, kunnen afdrukken van foto's met een andere lengte-/breedteverhouding dan 2:3 iets anders afgesneden worden. U ontvangt dan een fotoafdruk met een licht afwijkende breedte.
Je kunt ze natuurlijk ook altijd bellen met je vraag: 0318 - 579 888

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze inderdaad gebeld en men vertelde mij dat er niets wordt aangepast. Toch was de totale grootte van de bestanden 17,3 Mb en per foto ca. 1 Mb (18 foto's in totaal). Elke foto kreeg ik maar een aantal seconden te zien. Geloof me, zo snel is mijn upstream-snelheid niet! ;)