Toon posts:

Trigger ports Tactical ops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na lang zoeken kan ik geen antwoord vinden hoe ik de triggerports moet invullen bij mijn sweex router voor tactical ops (mod UT). Voor de TCP of UDP wel wat gevonden maar ook niet echt precies.

Heel vaak zie ik wel de servers in het spel maar blijft die maar verbinden. ik kom er dus niet in. ik zou graag de juiste instelling willen weten volgens het plaatje:

al vast bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.meulenbeek1/CYC/sweex.JPG

[ Voor 2% gewijzigd door Koffie op 14-06-2003 18:27 . Reden: Ooit van resizen gehoord :( ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer het eens hier ............

http://www.ataricommunity.com/forums/

wel ff antwoord hier posten he :)
en ach mischien komt het wel langs .......

staan ze niet gewoon tussen je populair applications ?

probeer anders die pc in de dmz te zetten dan komt als het niet gedefineerde netwerkverkeer naar de pc die je hebt ingesteld. je hebt dan niet echt meer een firewall maar dan kun waarschijnlijk wel spelen zonder dat je de instelingen weet...........

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
hmm, kan nog niet echt eenduidig een antwoordt vinden. Er moeten toch veel meer mensen zijn met deze zelfde router en die TO of UT spelen....?? Post graag je instellingen ff hier met plaatje...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je dat dmz verhaal al geprobeert ?

Iperf

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb die lompe pic van je geresized :(
Tevens titel edit Help Help!!!!!!!

Weet je uberhaupt wel welke port je moet doormappen c.q. openzetten :?
Want dat is me niet helemaal duidelijk ?

[ Voor 20% gewijzigd door Koffie op 14-06-2003 18:34 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie hier een topic voor portnummers trouwens : Topic voor poortnummers Games.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ja welke public poorten ik moet hebben weet ik wel, maar wat zijn die triggerports presies? wat zet ik daar neer?

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
cyclon3> Gebruik dan gewoon Address Mapping ipv Special Applications (als je triggerports niet weet).

Verwijderd

Topicstarter
is toch te gek voor woorden, dat niemand dit weet hoe je dat moet invullen, Is er nu niemand met een sweex router die unreal t. or tactical ops speelt....

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:25
tac ops gebruikt de volgende ports

masterserver: 27900
7777
7778

Specs

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Voor het spelen hoef je geen poorten te forwarden.

Bij veel routers is het default zo dat de aangesloten pc's volledig toegang hebben tot het internet.

• Velthuis
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 13:51:
Ja welke public poorten ik moet hebben weet ik wel, maar wat zijn die triggerports presies? wat zet ik daar neer?
Mooi, dat deel heb je dus alvast.
Velthuis schreef op 16 juni 2003 @ 09:46:
cyclon3> Gebruik dan gewoon Address Mapping ipv Special Applications (als je triggerports niet weet).
Hier zijn geen triggerports nodig, gewoon TCP/UDP kiezen en poortje selecteren en dat van Public naar Private mappen.

Maar goed, dit lukt dus niet, of hoe moet ik je laatste post interpreteren?
Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 12:25:
is toch te gek voor woorden, dat niemand dit weet hoe je dat moet invullen, Is er nu niemand met een sweex router die unreal t. or tactical ops speelt....

Verwijderd

Topicstarter
kijk, ik moet namelijk wat in de velden trigger ports invullen anders kan ik niet op toepassen drukken. Dus ik moet weten welke trigger ports ik nodig heb. Ik heb nu als volgt ingevult: dit werkt al wel beter, maar nog heb ik vaak ping 9999 als ik opnieuw servers refresh.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.meulenbeek1/CYC/sweex1.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 12:03 ]

• Velthuis
Je hebt er eentje niet geactiveerd (27900) en dit is ingevuld bij "Special Applications" neem ik aan. Waarom probeer je het niet met "Virtual Server"?

Sorry voor de tegenstrijdigheid in mijn vorige posts (daar noemde ik het "Address Mapping"; ik heb zelf geen Sweex), maar 1 van de drie (ik denk "Virtual Server") zou gewoon moeten kunnen doen als volgt:

Public: UDP 6112 -> Private: UDP 6112, 192.168.2.X (waarbij X de bewuste PC in je LAN is).

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Ik snap niet waarom je al die poorten moet invullen...
Je hebt toch ook poort 80 niet ingevuld als je wilt internetten?

Ik heb hier een Draytek en daar hoef ik niets in te stellen als ik iets op het internet wil doen, als ik een server host dan pas moet ik gaan mappen.

Ik weet niet precies wat die trigger poorts doen maar anders zou ik gewoon 0-65535 opgeven, dan ben je van het gezeik af :)

Verwijderd

Topicstarter
Redje schreef op 17 June 2003 @ 15:17:
Ik snap niet waarom je al die poorten moet invullen...
Je hebt toch ook poort 80 niet ingevuld als je wilt internetten?

Ik heb hier een Draytek en daar hoef ik niets in te stellen als ik iets op het internet wil doen, als ik een server host dan pas moet ik gaan mappen.

Ik weet niet precies wat die trigger poorts doen maar anders zou ik gewoon 0-65535 opgeven, dan ben je van het gezeik af :)
Het gaat me niet om de gewonen poorten, Maarrrr die TRIGGERPORTS.... wat moet ik daar invullen????

• Velthuis
cyclon3> Sta je in de Velthuis-ignore-mode ofzo? Waarom "Special Applications" en niet "Virtual Server"? Dan hoef je namelijk geen triggerports in te vullen!

Redje> Triggerpoorten zijn poorten die voor uitgaand verkeer gebruikt worden (door een programma). Dus als programma A data stuurt over (zeg) TCP 900, kan dit een triggerpoort zijn voor je router.
Hierboven gaat cyclon3 ervan uit dat UT dus bijvoorbeeld (zeg vanaf PC3) poort UDP 6112 gebruikt om data het internet op te sturen en daarmee opent het router dan poort UDP 6112 voor inkomend verkeer (en mapt het naar UDP 6112 van PC3).

PS: Ik ken de poorten van UT niet, maar die zijn op te zoeken en cyclon3 zegt ze te kennen. Ik neem wel aan dat dit "standaard"-poorten zijn en ze vast ook nog binnen UT te wijzigen zijn in geheel andere (om het nog lastiger te maken). Zo zou ik me kunnen voorstellen dat je zelfs twee servers op 1 LAN draait, waarbij je beide een andere poort geeft. B)

[ Voor 91% gewijzigd door Velthuis op 17-06-2003 16:48 ]

Pagina: 1