Dell Inspiron 8000 tv-out probleem

Pagina: 1
Acties:

• Nostro
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik ben al een hele tijd aan het proberen om het video-out signaal van een dell inspiron 8000 laptop naar een televisie te krijgen.

De laptop heeft een soort van s-vhs out, de tv heeft een composite (tulp) ingang. De Scart-aansluiting is volgens mij niet s-vhs voorbereid.

Ik heb al veel kabeltjes geprobeerd, en hoop nu de goede te hebben: van s-vhs naar composite. Ik denk ook dat deze zal werken, maar misschien moet er iets van een stuurprogramma voor de video-out poort geinstalleerd worden. Op de laptop draait winXP.

Heeft iemand deze laptop of weet iemand hoe dit aan te sluiten? Op de site van Dell vind ik hier niets over, en ik heb geen handleiding omdat het een tweedehands laptop is.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
av>vb

Verwijderd

Wat is nu het probleem ? Je denk het juiste kabeltje te hebben, het klinkt er inderdaad naar, waarom sluit je het niet gewoon aan en kijk je eens bij de geavanceerde beeldinstellingen ? Of mis ik iets hier ?

• Nostro
Ik in ieder geval wel.

De TV is een Samsung breedbeeld zonder s-vhs input. Er zitten 2 scarts en 1 composite video-in op. Alle menu's doorgenomen, allemaal juist ingesteld (er is weinig in te stellen).

Maar het is de Samsung niet. ik heb mijn digitale camera erop aangesloten, en die composite video-in werkt prima. Het ligt echt aan de output op de laptop.

Verwijderd

Ehm, op die 'soort' svhs-out van je laptop moet moet nog een dongle (tenminste, dat is bij mijn Inspiron 8100 ook zo, en die modellen zijn praktisch gelijk). Die dongle geeft composite, s-vhs én digitaal geluid. Dus ik vermoed dat je die dongle niet hebt?

[edit]
Afbeeldingslocatie: http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/30056939/Images/svideo%20center.gif
Zo'n ding dus. Staan op e-bay te koop onder andere ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 02:15 ]

• Nostro
Juist! Dat is het. Ik dacht al dat de verkopende partij iets was vergeten. Ik had nergens op het net kunnen vinden dat die kabels erbij geleverd worden.
Ik ga 'ns shoppen, bedankt!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
Mocht je het verloopstukje niet kunnen bemachtigen. Door stom toeval heb ik 2 van deze verloopstukjes liggen (mijn eerste notebook is bij een inbraak gestolen). Voor niets gaat de zon op maar ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben. Heb je interesse mail dan even naar jwpmzijl@tiscali.nl

Hans van Zijl

• Nostro
De dongle van Dell is binnen! Maar werkt niet... :(

Ik heb zowat alles geprobeerd om de (digitale) audio-output en de composite video die op deze dongle zitten aan de praat te krijgen. Nog steeds zonder resultaat, dus.

Weet iemand of er nog speciale Dell drivers of één of ander programma moet worden geïnstalleerd? Of heeft iemand een Dell Inspiron 8000 die deze outputs wel werkende heeft?

Ik hoop dat iemand me kan helpen want van de kant van Dell hoef ik dat niet te verwachten. Die reageren niet op e-mail...

• Nostro
schopje...
Pagina: 1