Toon posts:

digicam: a60/a70 of een nieuwe Kodak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil binnenkort mijn half jaar oude canon a200 verkopen en een nieuwe camera kopen, met minstens 3x zoom.
ik wil ongeveer 300 euro uitgeven, dus ik dacht aan de canon a60 of a70.
bijna tot koop over gegaan, zie ik op internet de kodak 6340, een 3 megapixel camera met 4x zoom! voor maar 342 euro incl verzendkosten, of de 6330, dezelfde camera maar dan met 3x zoom en 3 megapixels. oftewelL qua specs de a70 voor de prijs van de a60. nou weet ik dat de a60 en a70 uitblinken in het aantal manual functies, maar ik vroeg me af: kan ik niet net zo goed een kodak nemen?
ik ben namelijk een behoorlijke zoom-freak, en 4x zoom lijkt me wel wat. (van 6x zoom zoals de fuji 2800 en s304 ga ik helemaal watertanden... zijn die camera;s eigenlijk de moeite waard? ik heb wel eens gehoord dat die lcd schermpjes erg slecht zijn)

nou goed, iemand advies?

Daan 8)7

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
De canon A70 scheelt niet veel van de S304 kwa prijs maar op de S304 heb je minder instelmogelijkheden. Ik zelf ben ook een zoom freak en heb gekozen voor de S602z van Fuji en ben er superblij mee. Zeker omdat ik in de toekomst ook een een teleconverter erop ga zetten waardoor ik dan 10.2x zoom heb :P

Kodak kan ik je niet over vertellen omdat ik nog nooit heb gekloot met zo'n ding en het spreekt me persoonlijk helemaal niet aan.

Canon A70 is genoeg over te vinden hiero al meer dan 2000 post in Het Canon A60/A70 ervaringen topic!!

Heb niks over slechte LCD scherm kunnen vinden op Dpreview forum.

Ik zou persoonlijk de kodak opzij schuifen en kiezen uit 6x zoom of veelinstelmogelijkheden.

ik ga voor m'n pa's verjaardig samen met m'n zus een digicam voor m'n pa kopen en ik weet zelf ook niet wat ik 'm moet geven. Een A70 of S304..... moeilijk keuz zeker als ik niet weet of ie een zoom freak is... misschien maar eens heel subtiel proberen uit te zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Alpha-sphere op 13-06-2003 17:59 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zeker voor de Canon gaan. Lees maar wat reviews van Kodak camera's, ze komen er geen van allen goed uit.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het de a60 van canon wordt, maar ik heb nog helemaal geen reviews/ervaringen gezien van mensen die de dx6340 van kodak hebben geprobeerd! iemand??

Daan

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heb je al hier gekeken?

Heb je de A60/A70 en Kodak al eens naast elkaar gezet bij dpreview? :)

[ Voor 8% gewijzigd door SmartDoDo op 18-06-2003 10:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik al eens gezien, bedankt. ik ben eigenlijk vooral op zoek naar een site die een echte review maakt, met test foto's erbij.
maar nederlandse ervaringen zijn ook altijd welkom. mijn twijfel blijft bestaan.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Behalve onderstaande links is er vrij weinig over de camera te vinden. Echte reviews al helemaal niet.

http://www.letsgodigital....news/kodak/DX6340_uk.html

http://www.dpreview.com/news/0302/03022702kodakdx6340.asp

Verwijderd

Een goeie website met veel reviews van digitale cameras is:

www.steves-digicams.com

8)7

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:23
hey, dit is goed.
ik heb eigenlijk al gekozen voor de a70... maar zit nu toch een beetje te kijken naar de s304.
omdat deze 2 nu op ongeveer hetzelfde prijsniveau zitten.

de s304 is iets groter en heeft 6x zoom, minder instel mog. en duurdere geheugenkaarten
de a70 is kleiner met minder zoom, en goedkopere kaarten, meer instel mog.

waar zouden jullie voor gaan??

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
DarkChylde schreef op 19 juni 2003 @ 15:43:
hey, dit is goed.
ik heb eigenlijk al gekozen voor de a70... maar zit nu toch een beetje te kijken naar de s304.
omdat deze 2 nu op ongeveer hetzelfde prijsniveau zitten.

de s304 is iets groter en heeft 6x zoom, minder instel mog. en duurdere geheugenkaarten
de a70 is kleiner met minder zoom, en goedkopere kaarten, meer instel mog.

waar zouden jullie voor gaan??
Prijs van de geheugenkaarten moet je meerekenen bij de prijs van de camera. Dan wordt die Fuji ineens een stuk duurder.

Verwijderd

Ik heb een fuji finepix 2800 zoom. hij is echt fijn in gebruik. er zitten veel opties op. en de lcd's (2 stuks) zijn prima af te lezen. bovendien kan hij ver zoomen wat andere digicams vaak niet kunnen. het enige nadeel is dat je de sluimertijd niet zelf in kan stellen.

• DarkChylde
ik ben eruit wordt toch de a70.
want een 256 module voor de fuji is mij toch te duur.
verder denkt dat de a70 toch handzamer is.
(hoewel de zoom van de fuji echt vet is :))

Verwijderd

Goeie keus. Ik denk dat je de instelmogelijkheden later toch echt wel nodig gaat hebben. Als je ECHT te weinig zoom hebt, kan je altijd nog een tele converter kopen. Want als je die camera met grote zoomberijk zou kopen, heb je wel lekker veel zoom (heb ik ook met mn S602, maar die licht iets buiten jouw budget), maar weinig instelmogelijkheden. Later (als je alles een beetje onder de knie krijgt), denk je: Shit, had ik maar wat meer instelmogelijkheden, dan had ik misschien wel die ene prachtige foto kunnen maken.

Ik denk dat je een goeie keus hebt gemaakt met de Canon A70, heb er zelf ook al veel (goeie) dingen over gelezen.

Veel suc6 ! :Y)

• DarkChylde
thanks bluhhhh,
heb 'm nu en bevalt echt goed. ben er super tevreden mee. hij reageert snel, en de
interface is intuïtief. heb er van het weekend al redelijk wat mee geschoten :D
Pagina: 1