[ABIT] BH7 of BE-7R

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:28
Vraag mij af wat de betere aansluiting is voor een ATA133 schijf:

- Op de Raid controller van de BE-7R (support voor ATA133).

- Met een serillel adapter op de SATA van de BH7.

Geeft de SATA 'm true ATA133?

Ook: Ben ik juist als ik zeg dat de P4/2400/533 geen HT support geeft? Dan heb ik er nl (voor nu) ook niet veel aan het feit dat de BH7 dit support... En algemeen: Welk van deze bordjes verdient volgens jullie mijn voorkeur en waarom?

alvast bedankt voor enig advies! :)

[ Voor 36% gewijzigd door retspan op 13-06-2003 13:09 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

P4 2400/533 heeft inderdaad geen HT-support, tenzij hier nog een bios-hack voor komt maar dat is een ander verhaal >:)

Je kan je schijf best op je Serial-ATA controller zetten, maar naar mijn weten win je er niks mee. Je blijft gebonden aan maximaal 133 mb/sec. Wel heeft je schijf een eigen kanaal ipv dat hij die moet delen met bv. een cdrom :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

retspan schreef op 13 juni 2003 @ 13:05:
Vraag mij af wat de betere aansluiting is voor een ATA133 schijf:
- Op de Raid controller van de BE-7R (support voor ATA133).
- Met een serillel adapter op de SATA van de BH7.
Geeft de SATA 'm true ATA133?
Maakt niet uit :) Je wijzigt hier enkel de HDD interface, maar de HDD zal fysiek niet sneller ervan worden :z
Ook: Ben ik juist als ik zeg dat de P4/2400/533 geen HT support geeft?
Technische PMG FAQ >> CPU overzicht
En algemeen: Welk van deze bordjes verdient volgens jullie mijn voorkeur en waarom?
Technische PMG FAQ >> "welke mobo moet ik nemen?"

Al met al erg simpele vraagjes die met enig inzicht en met behulp van de FAQ te beantwoorden zijn, dicht dus.

Bij deze het laatste verzoek of je dat voortaan wel wil doen. Herlees eens de [faq]registratievoorwaarden[/] en in het bijzonder het Forumgedrag gedeelte. Hiermee voorkom je dat je in de toekomst weer de plank misslaat qua het gebruik van GoT ;)

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 13-06-2003 13:12 ]

Dit topic is gesloten.