ActionTek wireless kaartjes goed?

Pagina: 1
Acties:

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Ik heb (nog) geen probleem, maar wil graag jullie mening over het volgende:

m'n broer heeft zojuist een Dell laptopje met wireless kaartje besteld (Dell TrueMobile™ 1300 Wireless 802.11 b/g MiniPCI card) met een breedband router (TrueMobile 1184 Wireless Broadband Router (LAN)) voor z'n zojuist aangevraagde @home internetverbinding. Uiteraard heeft hij nu al een PC'tje staan, waar dan dus ook een wireless kaartje inmoet om ook daar het internet op te kunnen zonder kabels te trekken.

De vraag is: zijn actiontek kaartjes (voor 79 euro) geschikt om hier mee te werken? Ik weet dat zowel de router als het kaartje 11mbit is, maar toen ik zocht op actiontek zag ik nogal wat negatieve reacties en problemen met deze kaartjes. Of lijkt jullie het verstandiger voor 20 euro meer een 54mbit (heeft weinig zin ivm 11mbit router, maar misschien is de ontvangst beter oid?) belkin kaartje uit te trekken?

Liefst 1 van deze 2 omdat ik deze bij de winkel om de hoek kan krijgen en dus direct terug kan als het niet werkt... maar als ze allebei brak zijn kan ik uiteraard ergens anders een kaartje bestellen :)

Your advice plz.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Inferno schreef op 13 June 2003 @ 12:59:
Ik heb (nog) geen probleem, maar wil graag jullie mening over het volgende:

m'n broer heeft zojuist een Dell laptopje met wireless kaartje besteld (Dell TrueMobile� 1300 Wireless 802.11 b/g MiniPCI card) met een breedband router (TrueMobile 1184 Wireless Broadband Router (LAN)) voor z'n zojuist aangevraagde @home internetverbinding. Uiteraard heeft hij nu al een PC'tje staan, waar dan dus ook een wireless kaartje inmoet om ook daar het internet op te kunnen zonder kabels te trekken.

De vraag is: zijn actiontek kaartjes (voor 79 euro) geschikt om hier mee te werken? Ik weet dat zowel de router als het kaartje 11mbit is, maar toen ik zocht op actiontek zag ik nogal wat negatieve reacties en problemen met deze kaartjes. Of lijkt jullie het verstandiger voor 20 euro meer een 54mbit (heeft weinig zin ivm 11mbit router, maar misschien is de ontvangst beter oid?) belkin kaartje uit te trekken?

Liefst 1 van deze 2 omdat ik deze bij de winkel om de hoek kan krijgen en dus direct terug kan als het niet werkt... maar als ze allebei brak zijn kan ik uiteraard ergens anders een kaartje bestellen :)

Your advice plz.
Mmm, tja..het beste blijft 3com spul, maar het is dan wel BEREDUUR!

Ik kan je niet helpen met je keuze, maar heb wel een vraag aan je.

BEVEILIG JE NETWERK, DOE ENCRYPTIE EN MAC CONTROLLED ACCES.

Diepe zucht...diepe zucht.

Sorry dat ik schreeuwde maar word een beetje gek ervan dat half nederland zijn WiFi niet goed beveiligd.

Dus wat je ook goed, zet de beveiliging goed op. Op zich is WEP 40 sterk genoeg als je het maar combineert met MAC acces controle!

There is no place like ::1

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Beveiliging is van latere zorg, het moet eerst werken :)

Maar goed, ik neem aan dat ze daar wel software voor meeleveren?

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Offtopic maar waarom wordt je daar gek van swampy? Is het jouw probleem of het probleem van degene die dat netwerk beheert? ;) Snap je punt wel hoor, bij mij veranderen de WEP keys ook maandelijks en wordt er op MAC adres gefilterd. :)

En om het nog ff ontopic te houden :) ik heb zelf gisteren een Trendware WLAN kaartje gekocht, inclusief verzendkosten 40 euro. Drivertjes voor 98-XP erbij maar die heb ik niet geprobeerd want bij mij draait ie in een BSD machine (ook zonder problemen, zelfs in AP mode) prima kaartje voor weinig geld. Eventueel zelfs nog een externe antenne op te schroeven.

[ Voor 44% gewijzigd door blender op 13-06-2003 13:08 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Inferno schreef op 13 June 2003 @ 13:04:
Beveiliging is van latere zorg, het moet eerst werken :)

Maar goed, ik neem aan dat ze daar wel software voor meeleveren?
Als het kaartje 11Mbit ondersteund zou het moeten werken, maar als je het zeker wilt weten, kijk alvast of je een nieuwe driver van de website van de fabrikant kan downloaden. Als dat zo is, zit dat wel snor!

There is no place like ::1

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
swampy schreef op 13 June 2003 @ 13:10:
[...]

Als het kaartje 11Mbit ondersteund zou het moeten werken, maar als je het zeker wilt weten, kijk alvast of je een nieuwe driver van de website van de fabrikant kan downloaden. Als dat zo is, zit dat wel snor!
Drivers zitten er wel bij, maar het gaat ook om het bereik, bandbreedte etc... de topics gaven afstanden < 10 meter aan, iets dat opzich genoeg is, maar ik ben liever zeker van m'n zaak als er zoveel geld uitgegeven moet worden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Inferno op 13-06-2003 13:55 ]

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Verder niemand met ervaring met deze kaartjes?
Pagina: 1