Toon posts:

[FreeBSD] cyrus-imap

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een FreeBSD 5.1 machine heb ik vanuit de ports cyrus-imap geinstalleerd. Ik wil een imap server met webmail maken.

Ik ben uitgegaan van de volgende howto's:
http://en.tldp.org/HOWTO/Cyrus-IMAP-8.html
http://www.onlamp.com/pub...2/10/24/squirrelmail.html

De imapd geeft bij het opstarten (als standalone of in de inetd) de volgende melding:

... could not getenv(CYRUS_SERVICE); exiting

ik heb er al naar gegoogled, maar de oplossingen die daar staan helpen niet echt. Heeft iemand een idee, en er evt ervaring mee?

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Waarmee start je Cyrus op. Ik heb die hier ook draaien en heb die melding ook wle eens gezien, ik start nu altijd op met /usr/cyrus/bin/master en dat gaat goed...

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Verwijderd

Je moet een CYRUS_SERVICE environment variable hebben geset voordat je cyrus start. getenv() haalt environment variabelen op.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 13:24:
Je moet een CYRUS_SERVICE environment variable hebben geset voordat je cyrus start. getenv() haalt environment variabelen op.
enig idee waar ik dat zet en wat het doet?

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

export CYRUS_SERVICE=
maar ik zou niet weten wat je er in moet zetten

Verwijderd

Topicstarter
FendtVario schreef op 13 June 2003 @ 13:18:
Waarmee start je Cyrus op. Ik heb die hier ook draaien en heb die melding ook wle eens gezien, ik start nu altijd op met /usr/cyrus/bin/master en dat gaat goed...
Ik starte hem via de inetd. Maar via master (bij mij staat hij in /usr/local/cyrus/bin/master) gaat het wel goed... Nu alleen nog even configgen en met sendmail aan de slag, bedankt...

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Ik denk dat het progje master de CYRUS_SERVICE variabele een waarde geeft. Je moet nog wel even kijken naar je configuratie want de master opent ook poorten voor POP3, sieveshell, cyradm etc...

Pagina: 1