[Monitor] Iiyama LS902UT na 4 uur al defect... :(

Pagina: 1
Acties:

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik heb net gisteravond een nieuwe monitor gekocht, de Iiyama LS902UT Vision Master (19"). Ik hem aansluiten zoals beschreven wordt in de handleiding. Na vier uurtjes aan te staan is hij al defect.

Zo is het gegaan:
Toen hij net aangesloten was en ik mijn pc op aan het starten was ging alles perfect. Monitor gaf lekker scherp en mooi beeld. Ik inloggen en daarna even op GoT rondhangen. Maar toen ik mijn IE venster minimaliseerde hoorde ik al een vaag geluidje.. een soort van gebrom. Ik dacht, ach.. zal wel nieuwigheid zijn. Dit gebrom kwam iedere keer als ik een tijdje een venster gemaximaliseerd had staan en hem minimaliseerde, lijkt me toch niet goed!?

Daarna zat ik lekker Splinter Cell te spelen, op mijn nieuwe videokaart + monitor dus. Ik had net een missie uitgespeeld en starte aan een nieuwe. Het laadscherm komt tevoorschijn en ik hoor ineens in mijn monitor 2 tikken, mijn beeld valt even een paar seconden weg en komt weer terug... alleen is het beeld nu zo onduidelijk en wazig als het maar zijn kan. Er was echt niks goed te lezen. Ik Splinter Cell afsluiten en weer terug naar WinXP. Goed, daar dus ook alles zo wazig en onleesbaar als maar zijn kan. Ik dus het on-screen menu van de monitor openen en zelfs daarin was het moeilijk te lezen. Ik heb aan de contrast en brightness zitten draaien, maar dat mocht niet baten. Heb degauss gedaan om te demagnetiseren, maar ook dat hielp niks. Recall maar gedaan om de instellingen van de fabriek terug te zetten, hielp ook niet.

Hoe is dit toch mogelijk? Het moet een interne fout geweest zijn lijkt mij, of heeft iemand enig idee waardoor het zou kunnen komen?

[ Voor 5% gewijzigd door Godjira op 13-06-2003 12:21 ]

Profile

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-08 01:26
Nou ik zou daar niet zoveel zorgen om maken: gelijk terugbrengen die monitor. maar je zou even je oude videokaart kunnen proberen om de monitor uit te sluiten.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Terryb47 schreef op 13 June 2003 @ 12:23:
Nou ik zou daar niet zoveel zorgen om maken: gelijk terugbrengen die monitor. maar je zou even je oude videokaart kunnen proberen om de monitor uit te sluiten.
Ik ga er zeker mee terug. Vanmiddag nog! Ik wilde weleens weten waar het door kon komen.

Mijn videokaart is zowiezo het probleem niet, want ik heb mijn oude monitor er even op aangesloten en daarop is het beeld wel goed. Dus het moet de monitor wel zijn. Kon ook haast niet anders met dat gebrom en die tikken die ik erin hoorde.

Profile

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Die bromtonen komen veel vaker voor bij monitoren, vooral philips en Iilyama hebben er de laatste tijd last van schijnt. Gewoon terugbrengen...

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
is het wel een beetje een mooi monitortje??? bij de Paradigit is die nu nl erg goedkoop he :)

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Het is tenslotte vrijdag de 13e. Maar inderdaad vreemd met een nieuwe monitor. Zal wel een fabrieksfoutje zijn. Ik hoop dat je hem gelijk in de winkel kan ruilen en dat ze niet zoiets zeggen van die gaat naar de technische dienst of terug naar de fabriek, over twee weken kan je hem halen.

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik hou mn hart vast :D Ga m'n bestelde LS902UT vanavond ophalen bij Paradigit...

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
ViperGTS schreef op 13 June 2003 @ 12:39:
is het wel een beetje een mooi monitortje??? bij de Paradigit is die nu nl erg goedkoop he :)
Het is een super mooie monitor. Beeld is heel scherp en mooi om te zien. :*) Ik ben er zeer over te spreken. Alleen jammer dat hij het gisteren niet overleefde :'(. Heb nu weer een nieuwe :*).
Hij is nu weer €209,- bij Paradigit, gisteren was de laatste aktie dag bij ze.
Milly schreef op 13 June 2003 @ 15:00:
Ik hou mn hart vast :D Ga m'n bestelde LS902UT vanavond ophalen bij Paradigit...
Ik heb weer een nieuwe gekregen. De service bij Paradigit is echt perfect. Ze doen nergens moeilijk om. De eerste 2 weken kun je zo bij ze terecht voor een nieuwe als je monitor defect is in die periode. Na die 2 weken gaat de garantie via Iiyama zelf, ze komen je monitor dan thuis ophalen en ze komen ook weer een nieuwe brengen meestal :).

Profile

Pagina: 1