TV-coax voor kabel-internet

Pagina: 1
Acties:

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:17
Thuis heb ik een coax (tv) liggen vanaf beneden naar boven. Nu zeggen ze bij @home dat ze eigenlijk een eigen kabel willen leggen om zo garantie te kunnen geven op de kabel. Iemand anders bij @home had het over een UTP-kabel. Mij lijkt dat een normale coax-kabel voldoende is voor internet via de kabel. Ik geloof dat een coax ongeveer 10mbps (1,25 MB/s) kan vervoeren en dat is ruimschoots genoeg.

Nu is de vraag, of het dan mogelijk is om toch mijn eigen kabel te kunnen behouden. Van @home heb ik ondertussen niets meer gehoord.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Bij mij is Chello geinstalleerd.
De 15 meter gratis kabel die ze meebrachten was van gewone kwaliteit van nog geen gulden de meter.
Niks geen byzondere kabel, hetgeen mij enigszins verbaasde.
Je vraag kan ik niet beantwoorden, maar misschien kun je hier toch wat mee.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Je hebt wel perse UTP nodig voor @home. Maar die krijg je gewoon (ik heb 2 x 12,5 meter gekregen :).
En waarom zou je je eigen kabel willen houden?

Verwijderd

trek die coax er maar vast uit. wordt UTP. in die brief van @home, waarin een voorbeeld zit over de install klopt niet. de max. lengte v/d coax is 1m. ipv 18m! het kabelmodem komt ook zo dicht mogelijk op de groene coax te hangen. die groene coax is die gene die van buiten het huis binnen komt, of in de meterkast of in de huiskamer.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:17
Omdat het (oa volgens mijn vader) bijna niet mogelijk is om nog een kabel te leggen vanaf beneden naar zolder. De bestaande kabel is namelijk helemaal netjes weggewerkt in muren en dergelijke. En aangezien mijn vader en ikzelf er niet zoveel heil in zien om dit nog een keer te doen, moeten ze het maar doen met de bestaande coax, dan maar zonder garantie.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

dan hoop ik voor je dat je een monteur krijgt die het zo wil installeren. als die coax nu al langer is dan 15meter dan houd het kabeli-net sowieso op voor je...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op de modem zit alleen een UTP aansluiting, en daar kun je dus nix mee met coax. De modem boven aansluiten is ook lastig, omdat (tenminste, dat neem ik aan) Die tv kabel die naar boven gaat al is opgesplitst. Daarnaast is dat stuk al langer dan 10m (de aanbevolen max lengte waneer je slechts 1 TV in huis hebt zonder dat je gebruikt maakt van een versterker). Maw Het signaal zou boven te zwak zijn.

Verplaats desnoods je comp naar de kelder oid, of leg een nieuw thuisnetwerk aan (met comp beneden en boven)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/grooten/essent.jpg

zozo, de enige echt mspaint kwaliteit ;)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Oh NOU snap ik het.. ik heb hetzelfde 'probleem' gehad. Mijn modem staat nu ook gewoon naast me en vanaf de meterkast ligt gewoon 12 meter coax.. werkt perfect ;)

Verwijderd

wanneer de lengte van een coaxkabel langer dan 9,5 meter is, wordt de kans op storingen steeds groter,
terwijl bij een utp kabel pas kans op storingen kan krijgen bij lengtes van meer als 99 meter .
uiteraard is de kwaliteit van de kabel van groot belang...
Pagina: 1