Toon posts:

NTFS format lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hiernaast me een PC staan met WinXP, die moet ff worden geformatteerd en daar komt WinXP weer op. De HD ervan is 1 geheel met NTFS, maar ik stop de WinXP cd erin, en dan heeft hij niet herkend wat voor PC ik heb, en kan ik alleen op 'Overig' klikken, en dan wil hij een apparaatdisk ervan zien. Maar zoiets heb ik helemaal niet.

Is er geen mogelijkheid om te formatteren in DOS ofzo?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Installeer je nadat de PC in Windows geboot is, of boot je vanaf de installatie CD?
Als je vanaf de CD boot en deze problemen hebt, zou ik de BIOS instellingen eens nalopen, waarschijnlijk heb je dan een conflict met je Powermanagement (ACPI).
Daarom herkent hij alleen een overige PC, geen ACPI PC of iets dergelijks.

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 17:56

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

format <volume (c: d: enz> /FS:NTFS

probeer maar eens in dos <format /?> :?

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 10:08

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

misschien ken je dus proberen om je computer vanaf de winxp te laten booten, ff je first boot device op je cd speler zetten in je bios, dan de comp opnieuw opstarten, krijg je zon blauw scherm met setup opties voor winxp, dan de juiste partitie selecteren, en dan gaat ie formateren, en gelijk daarna automatisch xp installeren.

good luck

[ Voor 3% gewijzigd door Bizzarro op 13-06-2003 12:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
BredeP: Ik zal eens ff proberen.
Bizzarro: Ik leg net uit dat ik dat heb gedaan, maar dat ik krijg dat hij mijn PC niet herkend, en dus kom ik nooit zover dat ik die partities kan selecteren natuurlijk.

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 17:56

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Heb je er toevallig een raid controller oid inzitten, in dat geval moet je tijdens de installatie even op F6 drukken om de drivers te installeren.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Fdisk en format in dos en na de install overgaan op NTFS met het convert commando.

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 10:08

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 12:05:
Bizzarro: Ik leg net uit dat ik dat heb gedaan, maar dat ik krijg dat hij mijn PC niet herkend, en dus kom ik nooit zover dat ik die partities kan selecteren natuurlijk.
oh, nou goed, ik kon nergens uit afleiden dat je het in je bios heb veranderd van first boot device enzo, maar goed, zal dan wel, dan weet ik t ook niet, iets met een opstartdiskette ofzo? dat je in dos opstart? of zit dat er ook niet meer in met xp :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat in de BIOS is het niet, reset to defaults bracht ook geen geluk.

Er zit geen RIAD ofzo in.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:19
Een ideetje

Doe is met Partition Macig 8.0
Zie je dan wel je schijfen?
Die dan converteren naar FAT 32 en dan formateren met diskette of gelijk in PM formateren.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, ik heb WinXP install-disk gehaald en die herkenden mijn PC weer wel (terwijl die brakke CD dat niet kon), de CD is verder goed, maar raar probleem.

Bedankt voor jullie hulp.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:19
Terw_Dan schreef op 13 June 2003 @ 12:07:
Fdisk en format in dos en na de install overgaan op NTFS met het convert commando.
Werkt nie, dos ziet geen C:, vanwege NTFS

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

marquis schreef op 13 juni 2003 @ 12:24:
[...]

Werkt nie, dos ziet geen C:, vanwege NTFS
Daarom zeg ik ook FDISK.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

^^^^
Fdisk, non-DOS partitie verwijderen, booten, Fdisk, partitie maken, booten, formateren FAT32, klaar.

Maar het is opgelost... da's mooi. Volgende keer dergelijke topics posten in Opslagmedia & I/O Controllers, dit heeft niks met de werking van Windows Operated Systems te maken. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.