Toon posts:

MSSQL automatisch restore

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht zit ik op een totaal verkeerd spoor en moet ik het helemaal anders doen, want ik weet het niet meer :(

Ik heb een SQL server staan in het netwerk. Doet het prima.
Nu heb ik een tweede machine neergezet waarop een kopie moet draaien van de SQL database. Hierop wil ik standalone rapportages laten uitdraaien, zodat de server niet wordt belast. Hiervoor gebruik ik W2K + MSDE.

Omdat de server dagelijks ook een automatische backup wegschrijft (via de Enterprise Manager) naar zijn harde schijf heb ik een simpel batch scriptje gemaakt dat een kopie maakt van dit bestand naar de machine waarop MSDE draait.

Nu is mijn probleem dat ik niet weet hoe ik <b>automatisch</b> die backup file kan restoren. Dus, via een scheduled task, of wat dan ook. Handmatig werkt het allemaal prima, maar de personen die achter die machine gaan zitten weten niet hoe ze die zelf moeten doen en dat kan ik ook niet van ze verwachten.
Heb inmiddels alle searches wel gehad, maar kan daar natuurlijk alleen maar info vinden over automatisch backuppen....

Kan het uberhaupt? Of weet iemand waar ik verder kan zoeken of moet ik het helemaal anders doen?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Niks met P&W van doen, move -> SA.

Professionele website nodig?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:24

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Ehrm.... ik zou in elk geval al geen kopie van een database gebruiken. Maar als je dat echt wil heeft SQL-server daar Replication, Publication en Subscription voor. Ik zou er zeker niet voor kiezen om een backup te maken, die te kopieren en dan weer terug te zetten. Veel te storingsgevoelig...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 12:00:
Ehrm.... ik zou in elk geval al geen kopie van een database gebruiken. Maar als je dat echt wil heeft SQL-server daar Replication, Publication en Subscription voor. Ik zou er zeker niet voor kiezen om een backup te maken, die te kopieren en dan weer terug te zetten. Veel te storingsgevoelig...
Kan Replication dan ook op bepaalde tijdstippen, want er mag geen voortdurende replication plaatsvinden (ivm netwerkbelasting).
Tijdens mijn speurtocht las ik dat dat namelijk niet "offline" kon.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan jobs maken en deze jobs zijn te schedulen.

Die link van Remc0 heeft niet zoveel zin, want ik ben ook van mening dat je geen backups moet misbruiken voor dit doel.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 11:31:
Hiervoor gebruik ik W2K + MSDE.
Data engine (die zonder beheertools) of de desktop edition (ook wel personal edition genoemd)?

Verwijderd

Topicstarter
De desktop edition. Nogmaals handmatig werkt het allemaal prima, ik moet het alleen zien te automatiseren.

BTM909: daar zat ik dus ook. Ik dacht ff lekker een Job aan te maken en die te schedulen om iedere avond die bak file te restoren, maar dat moet dan in SQL gescript worden....

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ben dus nu gestrand op TSQL: via http://msdn.microsoft.com...osql/ht_7_backpc_18ah.asp

Scriptje:

use master
RESTORE DATABASE naam_database
GO
FROM FILE = 'D:\BACKUP\blaat.bak'
GO

komt goed door de parser heen, maar levert niets op.
Ook use naam_db werkt hier niet.

Anyone?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:17

pistole

Frutter

haal die eerste GO eens weg :)

het is wel de manier waarop het zou moeten kunnen werken; misschien moet je even specificeren waar ie zijn devices moet neerzetten.

[ Voor 20% gewijzigd door pistole op 13-06-2003 14:11 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Aaaaargggggh! :( Dat was het!
Zo staat het toch echt in de manuals!

Goed het werkt: thanks!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:17

pistole

Frutter

dan vraag ik me af welke manuals je gebruikt...
Books Online
Syntax
Restore an entire database:

RESTORE DATABASE { database_name | @database_name_var }
[ FROM < backup_device > [ ,...n ] ]
[ WITH
[ RESTRICTED_USER ]
[ [ , ] FILE = { file_number | @file_number } ]
[ [ , ] PASSWORD = { password | @password_variable } ]
[ [ , ] MEDIANAME = { media_name | @media_name_variable } ]
[ [ , ] MEDIAPASSWORD = { mediapassword | @mediapassword_variable } ]
[ [ , ] MOVE 'logical_file_name' TO 'operating_system_file_name' ]