Toon posts:

[ACCESS] Real time gegevens zoeken uit database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een bestaand formulier heb ik een aantal tekstvelden en een keuzelijst.

Probleem:
Als ik in een tekstveld (met naam type) het woord "er" in typ en DAARNA OP ENTER druk, word in de keuzelijst alle onderdelen getoond waarin het woord "er" in voorkomt staat. (Er wordt dan gezocht dmv een SQL query met like %tekst%)

Maar nu wil ik als ik de "e" invoer, dat access direct gaat zoeken. en als ik daarna de r intoets dat access ook weer verder gaat zoeken. Dit is volgens mij alleen mogelijk met het "on key press" event. Als ik iets intyp gaat access wel meteen keurig zoeken, maar op het moment dat ik in het veld aan het typen ben, zijn de karakters die hierin staan nog niet opgeslagen. ik kan ze ook niet opslaan, omdat het geen verwijzing is naar een tabel. Het is dus een niet afhankelijk tekstveld.

Weet iemand hoe ik wel direct kan zoeken bij het intoetsen van karakters? En dat access ook dan meteen die karakters leest zonder dat ik eerder op enter hoef te drukken of naar een ander tekstveld moet gaan?

BEDANKT!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 11:25 ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Ehm..... bij de onKeyPress zoeken op TextVeldNaam.Text?
Beetje wazige topicstart, met ook nog eens typefouten waardoor je zinnen niet helemaal leesbaar zijn. Beetje verduidelijking graag...

Voorbeeld:
Vul ik in teksteveld type het woord er in
:?

[ Voor 17% gewijzigd door OZ-Gump op 13-06-2003 11:16 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Bij de onkeyPress heb ik ook de zoekfunctie gebasseerd op textveldnaam.text.
MAAR als ik in een onafhankelijkveld een waarde invoer, wordt bij het typen van tekst direct de functie uitgevoerd.
Omdat ik dan in dit veld aan het typen ben, herkent access nog niet dat er al tekst in staat. Pas als ik naar het volgende veld ga.

me.textveldnaam.value is dan Null. Pas als ik op enter druk, naar een volgend veld ga of iets anders selecteer, dan weet access pas dat er tekst in dat veld staat. Anders niet :S
OZ-Gump schreef op 13 juni 2003 @ 11:15:
Ehm..... bij de onKeyPress zoeken op TextVeldNaam.Text?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 11:32 ]

Verwijderd

In je OnKeyPress stiekum eerst naar een ander veld gaan en dan terug gaan, of eens kijken wat requery, repaint of refresh voor je kunnen betekenen

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
me.textveldnaam.value is wel null, maar me.textveldnaam.text niet. Je moet dus gewoon doen zoals OZ-Gump zegt
Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 11:41:
In je OnKeyPress stiekum eerst naar een ander veld gaan en dan terug gaan, of eens kijken wat requery, repaint of refresh voor je kunnen betekenen
Dat vind ik wat ver gezocht

[ Voor 57% gewijzigd door WimB op 13-06-2003 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad een goede JeroenDega, maar helaas al geprobeerd. Naar een ander veld gaan en weer terug nog niet geprobeerd. Maar als je eerst "e" invoert, en bij de tweede toets een "f" wordt de e overschreven en niet aan de "e" toegevoegd.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Wat dacht je van zoeken op textveld.text + Chr(KeyAscii).
Bij de onkeypress krijg je de Ascii-waarde van de key mee waarop gepressed is. Zet deze achter de text in de edit (eventueel leeg) en zoek daarop. Klaar.

Beetje probleemoplossend denken ... !

[ Voor 14% gewijzigd door OZ-Gump op 13-06-2003 12:04 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Je moet dan wel alle functies van Access weten OZ-Gump!
Maar ik heb effe getest, en hier kan ik inderdaad zeker verder mee!! Bedankt voor de tip!!

Verwijderd

WimB: het kan wel vergezocht zijn, maar in tegenstelling tot jouw oplossing (net nog even getest) werkt het wel. Ik geef toe dat het ranzig programmeren is....

De oplossing: gebruik het keyUP event

code:
1
2
3
Private Sub Text0_KeyUp(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
    Debug.Print "keyup: " & Me.Text0.Text
End Sub
Pagina: 1