Toon posts:

[Installatie TV-Kaart] XP reboot steeds...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst m'n tv kaart van Leadtek binnen gehad : WinFast TV2000 XP Deluxe.
Ook heb ik een videokaart van Leadtek de GF4 ti4200 128 mb ram tv in/out.
Ik had even het boekje door gelezen en daarin stond dat als er andere software van Leadtek geinstalleerd stond dit eerst eraf gehaald moest worden ivm conflicten.
(software om tv te kijken is van die kaarten nl. bijna gelijk alleen die van de tv-kaart is iets uitgebreider).

Dus ik die software ge-uninstalled, pc uit, tv-kaart erin, pc aan.
Xp vind natuurlijk automatisch die kaart. Ik cd erin gedaan wil ik de software gaan installeren. Vervolgens gaatie de installatie voorbereiden, bestanden worden geladen enzo zie je dan en dan paf spontane pc reboot...

Ik heb al geprobeerd op verschillende manieren de kaart te installeren, dus via de pop-up van xp met nieuwe hardware gevonden en puur via de cd te software te installeren maar steeds bij hetzelfde punt reboot hij :'(

Ik weet dat het echt de tv-kaart is want als ik hem niet installeer blijft m'n pc het gewoon doen... (tv-kaart in andere slot heb ik ook geprobeerd)

Iemand enig id?

alvast bedankt

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Lijkt op een conflict of de kaart is gewoon brak.

Verwijderd

Kijk eens of er nieuwere drivers zijn.

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:26
Denk dat er ergens een conflict optreedt, de reboot wordt veroorzaakt doordat waarschijnlijk bij jouw XP installatie het vinkje voor "Automatically restart" aanstaat bij Properties My computer -> advanced -> startup and recovery settings

Dit verbergt de BSOD met de foutmeldingen.

Wat je mischien kan doen is in je BIOS de optie "Plug & Play OS" op Yes zetten, dan loop je in ieder geval minder risico dat het een resource probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
oke zal het eens proberen met de bios.
Qua drivers lijkt me niet het probleem want kaart is vrij nieuw maar het valt idd altijd te proberen...

Nu @ stage dus moet tot vanavond wachten :(

[edit]
zie op de site iig driver-updates van 2003 dus beter gaat dat werken :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 10:57 ]

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 15:03
En misschien een BIOS update ??? Da kan ook nog wel eens schelen...

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Verwijderd

Topicstarter
neej bios update begin ik niet aan dat doe ik pas als niks anders wil lukken...
Heb net iemand gesproken die zelfde probleem als mij heeft daar was het een conflict met de drivers dus ik ga nog maar eens proberen vanavond :S

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 12:15
Als hij reboot lijkt het mij een IRQ error .
Start de PC eens in Safe mode op en zet ACPI uit
of Zet de TV kaart in een ander PCI slot ( wel zorgen dat deze een andere IRQ gebruikt )

Verwijderd

Monkeybrains schreef op 13 juni 2003 @ 10:44:
Denk dat er ergens een conflict optreedt, de reboot wordt veroorzaakt doordat waarschijnlijk bij jouw XP installatie het vinkje voor "Automatically restart" aanstaat bij Properties My computer -> advanced -> startup and recovery settings

Dit verbergt de BSOD met de foutmeldingen.

Wat je mischien kan doen is in je BIOS de optie "Plug & Play OS" op Yes zetten, dan loop je in ieder geval minder risico dat het een resource probleem is.
Heb je dit al gedaan???
Zoniet --> DOEN!!! Je zult dan een stopcode krijgen en met die code weet je waar/hoe je je probleem kan gaan oplossen!

Dus ff stopcode posten!

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik nog niet gedaan heb inmiddels wel in de bios plug and play os aangezet wat iemand ook adviseerde.
Dit leverde helaasook niets op de installatie kwam wel iets verder maar ging toch weer rebooten.

Ik zal eerst eens aanzetten dat je kan zien welke fout die geeft. Zelf denk ik dat het een conflict is met de videokaart ofzo omdat die ook van leadtek is...
Ander pci slot had ik al geprobeerd dit hielp niet :(

En waar kan ik acpi uitzetten?

[edit]
dit krijg ik dus te zien...

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~kruit342/xp.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 21:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij doet ut :D

Verwijderd

Als ie het doet door ACPI uit te zetten zou ik een BIOS update doen want ehm zonder ACPI draaid XP echt niet optimaal!

Info over je stop code: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;NL;330182

Hierin staat ook BIOS update!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 16:52 ]

Pagina: 1