• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 16:14
Na flink wat gesnuffel op GoT, dpreview, steves digicams, google en een post in het topic voor digicams tussen 250 euro en 500 euro ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn ideale camera blijkbaar niet bestaat. Ondanks de grote keur aan digicams vind ik niet wat ik zoek.

De camera die bijna ideaal is, is de Canon A70. De Canon A70 heeft de juiste hoeveelheid handmatige instellingen, goede kwaliteit foto's, mooi prijsje en de mogelijkheid voor extra accessoires.

In mijn ogen heeft de A70 echter 2 minpunten:
1) De 3x optische zoom. Zelf wil ik meer, minstens 6x optisch maar dat is bij de A70 gelukkig op te lossen met een adapter ring en een telelens van 2.4x.
2) 3M pixels. Ik wil de camera gebruiken als vervanging van mijn SLR en dus ook foto's afdrukken bij een fotoservice en eventueel vergrotingen tot A4 formaat. Om dan een beetje ruimte te hebben voor croppen vind ik 4M pixels toch wel noodzakelijk. Of ben ik dan te kritisch?

Mijn ideale camera zou dus als volgt zijn:
Een Canon A70 maar dan met 4M pixels en onder de 400 euro. Mijn totaal budget voor de camera incl. eventuele accessoires zoals een zoom lens komt dan rond de 500 euro (meer of minder). Dit is excl. geheugen.

Weet iemand op GoT of er toch zo'n camera bestaat of wellicht binnenkort uitgebracht wordt? En binnenkort is vrij relatief, voor mij betekent het binnen 6 maanden.

Super bedankt alvast want ik ben nu een paar weekjes aan het oriënteren en zo langzamerhand word ik er gek van... :?

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dan heb je echt een groter budget nodig.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Of je zoekt je ideale camera in hoger prijsklasse en wacht net zolang totdat deze in je prijsklasse komt....

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
voor 6x optisch heb je volgens mij een digitale spiegelreflex camera nodig, dat red je nooit met een compacte camera
met mijn schamele 2.1mpixel kan ik volgens mij nog tot A4 vergroten dus met 3 moet het volgens mij wel lukken. Ik zou zeggen stap eens binnen bij de betere fotoboer en bekijk eens wat voorbeeldmateriaal. Toen ik mijn IXUS V kocht heb ik een A4 afdruk gezien die voor mijn meer dan acceptabel was.

Denk bij 6x optische zoom ook aan diafragma instellingen trouwens... trekt die A70 dat nog wel met zo'n adapterring of krijg je dan zwaar donkere foto's?

[ Voor 16% gewijzigd door blender op 13-06-2003 10:44 ]

Verwijderd

De camera die het dichtst bij jou wensen komt is de Minolta S414.
- 4Mpix
- 4x optische zoom.
- Uitstekende lens en een goede beeldkwaliteit.

Staat voor 435,- in de pricewatch.

Bijkomend voordeel is dat deze camera gebruik maakt van Compact Flash geheugen wat erg goedkoop is in vergelijking met xD of SD zodat je weer wat bespaart op de accesoires.

6x optische zoom met een goede camera kun je gewoon vergeten met dit budget. Ik zou me daar ook niet al te blind op staren. De beeldkwaliteit van de S414 is uitstekend dus je hebt met deze 4mpix zeker nog ruimte over voor croppen en vergrotingen...

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

simpel gezegd: camera met 6x zoom, 4mp en goede beeldkwaliteit bestaat er niet voor <500 euro...

de G3 voor 650 euro komt in de buurt, ondanks dat-ie 'maar' 4x zoom heeft...maar hij is nog wel redelijk compact te noemen...

je hebt 3 opties...
- of je vergeet de hoeveelheid zoom en kiest een compacte 4mp camera (bijv. Canon S40/S45)
- of je vergeet de compactheid en koopt een HP 850 of Fuji 3800
- of je spaart nog ff verder en je koopt de opvolger van de Fuji S602 (die waarschijnlijk ideaal voor jou zal zijn)

[ Voor 14% gewijzigd door Mooody op 13-06-2003 10:50 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

voor 6x optisch heb je volgens mij een digitale spiegelreflex camera nodig, dat red je nooit met een compacte camera
- Olympus C-750 UZ (10x zoom, 38mm-380mm)
- Minolta DiMAGE 7Hi (7.1x zoom, 28mm-200mm)
- Nikon Coolpix 5700 (8xz00m, 35mm - 280mm)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

blender schreef op 13 June 2003 @ 10:42:
En de Fuji S602? Heeft standaard 6x optische zoom :) Overigens is het gebruik van de adapter en extra lens mogelijk waardoor de A70 optisch inderdaad een 6x zoom wordt.
met mijn schamele 2.1mpixel kan ik volgens mij nog tot A4 vergroten dus met 3 moet het volgens mij wel lukken.
Mijn eigen ervaring met een 3MP foto afgedrukt op 20x30 is dat het netaan acceptabel is. Nu weet ik dat ik nogal kritisch ben over foto's, het is dus vooral persoonlijk of de kwaliteit voldoende is. Als je mogelijk gaat croppen, dan denk ik dat je minstens voor 4MP zou moeten gaan.
Denk bij 6x optische zoom ook aan diafragma instellingen trouwens... trekt die A70 dat nog wel met zo'n adapterring of krijg je dan zwaar donkere foto's?
Omdat er een extra lens voorzit zul je inderdaad iets langere sluitertijden kunnen krijgen. Iets waar je vermoedelijk maar heel weinig van zult merken :)

Om even terug te komen op de TS, ik denk dat met de eisen die je stelt je inderdaad een groter budget moet nemen. Desnoods nog even wachten met de aanschaf van een camera. Zelf ken ik iig geen camera die de mogelijkheden van de A70 bezit, 4MP heeft èn onder de 400 euro zit.

• Jofel
Daar was ik al bang voor dus. De G3 trouwens is ruim 150 euro duurder en heeft dan "slechts" 4x optische zoom.

De HP 850 leek mij redelijk perfect waar het niet deze camera een stuk minder instellingen heeft dan de A70 en toch wel wat min puntjes had in de conclusie op dpreview.

Ik heb serieus zitten kijken naar de Minolta S414 aangezien die erg dicht in de buurt komt. Maar ik op GoT zijn er blijkbaar niet zoveel S414 bezitters want er zijn erg weinig foto's van beschikbaar. Zover echt maar enkele topics gevonden over S414. Terwijl er meeeeer dan genoeg vergelijkingsmateriaal beschikbaar is van de A70. :)

Verwijderd

Voor een review en samples van de S414:

Steves Digicams

De camera is nog vrij nieuw dus vandaar dat er hier wat minder over te vinden is.

Verwijderd

CANON IXUS S400 moet je aanschaffen!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 11:11:
CANON IXUS S400 moet je aanschaffen!
ja, die barst van de zoom :7

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Jofel
Even ter verduidelijking:
Compactheid is voor mij geen major issue. Ik vind kwaliteit (lees aantal pixels, zoom en handmatige instelmogelijkheden) van de foto belangrijker.

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02 14:36
dan zul je nog ff door moeten sparen... jij wilt pure kwalitiet?? spaar dan door totdat je budget richting de 6 a 700 euro gaat. Anders zul je denk ik al snel balen van het feit dat je dta niet gedaan hebt.

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
Ga voor de HP photosmart 850

MEGA goed !
Maar liefst 8X zoom (en nog eens 7x digitale zoom)

Super kwaliteit foto's (ook volgens dpreview.com)

En zonder dockingstation (heb je niet echt nodig) zit ie rond de 530 euro.

Ik heb hem nu sinds nov 2002.
AL meer dan 7000 foto's meegemaakt.

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
Trouwens daarnaast verslaat ie qua kwaliteits test
meerdere malen de G3 van Canon. Toch voor velen DE digitale camera.

http://www.dpreview.com/reviews/hp850/page10.asp

En dan te bedenken dat de G3 in een veel hogere prijsklasse ligt!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Tmaster schreef op 13 juni 2003 @ 16:32:

-=|Tmaster|=-
Gebruik eens de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifEDIT knop.

Weet niet of je goed naar zijn eisen heb geken maar Jofel zoek een camera met instelmogelijkheiden. En de HP's hebben dat niet echt. De HP's zijn meer point & shoot camera's

-=|Jofel|=-
Denk dat je beter nog heel eventjes door kunt sparen voor camera's in de richting van G3 en S602z

[ Voor 12% gewijzigd door Alpha-sphere op 13-06-2003 17:30 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

• pcgamer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-03-2025
Tmaster schreef op 13 June 2003 @ 16:29:
Ga voor de HP photosmart 850

MEGA goed !
Maar liefst 8X zoom (en nog eens 7x digitale zoom)

Super kwaliteit foto's (ook volgens dpreview.com)

En zonder dockingstation (heb je niet echt nodig) zit ie rond de 530 euro.

Ik heb hem nu sinds nov 2002.
AL meer dan 7000 foto's meegemaakt.
Niet vergeten: digitale zoom is NIETS.

Kun je net zo goed achetraf softwarematig gaan vergroten...

Join het GoT Pulse-Team!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:51
Niet net zo goed, dat is zelfs beter als je de juiste software gebruikt

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:32
@Tmaster

ik weet niet of jij engels kunt lezen maar in de genoemde test is de G3 duidelijk beter. Op de pagina die jij gelinkt hebt staat dat de 'noise' bij de HP beter (minder noise) is dan bij de G3 maar dat onduidelijk is waar dit aan ligt. Het is dan ook onduidelijk of dit echt een voordeel is. Tegelijkertijd staan er op die site een heleboel vergelijkende foto's waaruit zonneklaar is dat de G3 optisch beter is.

Dit zijn de cijfers die er voor beide camera's op die site worden gegeven (8>
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Detail Rating (out of 10)   HP  - G3 
--------------------------------------
Construction                 8  -  9
Features                     5  -  9 
Image quality                7  -  8.5
Lens / CCD combination       7  -  9   
Ease of use                  8  -  9   
Value for money              7  -  9

[ Voor 39% gewijzigd door BartNL op 13-06-2003 17:48 ]

• frim
  • Niet online
Mijn Canon A40 doet zijn gitale zoom toch heel wat beter dan met photoshop of zo hoor.. Ga maar naar: Of je interpoleert een raw image op de camera, en slaat die op als JPEG, of je maakt een JPEG image, waar al kwaliteitsverlies is, gaat die interpoleren, en vervolgens sla je hem weer op als JPEG, waarbij je nog meer kwaliteit verliest...

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:53

BeaM-R

Powerrrrr

Ik zat 2 weken geleden met hetzelfde probleem. Ik heb ook wekenlang reviews gelezen.
Mijn eisen waren:

- compact en stevige behuizing
- 4 megapixels
- 3x optische zoom
- accu ipv batterijen
- compactflash geheugen (goedkoop)
- usb aansluiting
- goede reviews
- prijs rond de 500 euro

Met deze eisen ben ik gaan zoeken en ben uiteindelijk uitgekomen bij de Canon Powershot S45. 2 weken geleden gekocht bij Alternate in ridderkerk voor 329 euro, met een CF kaartje van 128 mb voor 35 euro.

[edit]
Sorry niet helemaal goed gelezen, zag dat je een camera zoekt met uitbreidingsmogelijkheden (lenzen etc.) en dat kan bij deze niet.

[ Voor 13% gewijzigd door BeaM-R op 13-06-2003 20:30 ]

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 11:06:
Voor een review en samples van de S414:

Steves Digicams

De camera is nog vrij nieuw dus vandaar dat er hier wat minder over te vinden is.
Maar hij is vrijwle gelijk aan de S404 (aleen softwarematige verschillen) en de S304, en daar is weer genoeg over te vinden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

BeaM-R schreef op 13 June 2003 @ 20:28:
Ik zat 2 weken geleden met hetzelfde probleem. Ik heb ook wekenlang reviews gelezen.
Mijn eisen waren:

- compact en stevige behuizing
- 4 megapixels
- 3x optische zoom
- accu ipv batterijen
- compactflash geheugen (goedkoop)
- usb aansluiting
- goede reviews
- prijs rond de 500 euro

Met deze eisen ben ik gaan zoeken en ben uiteindelijk uitgekomen bij de Canon Powershot S45. 2 weken geleden gekocht bij Alternate in ridderkerk voor 329 euro, met een CF kaartje van 128 mb voor 35 euro.

[edit]
Sorry niet helemaal goed gelezen, zag dat je een camera zoekt met uitbreidingsmogelijkheden (lenzen etc.) en dat kan bij deze niet.
Dan vraag ik mij af waarom je de Ixus 400 niet gekocht hebt.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:53

BeaM-R

Powerrrrr

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 20:44:
[...]

Dan vraag ik mij af waarom je de Ixus 400 niet gekocht hebt.
sorry typo, moet zijn 529, ipv 329 :P

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

Waarschijnlijk omdat een Ixus 400 voor 529 euro in de pricewatch staat. Leuke prijs trouwens 329 euro voor een S45!

• Jofel
Ik heb net eens de F200 en S414 van Minolta vergeleken en dan moet ik zeggen dat de F200 toch wel weer wat meer instelmogelijkheden heeft... Alleen jammer van die 3x optische zoom...

*zucht* Als er nou gewoon een A70 bestond met 4M pixels, dan kon ik altijd nog een telelens kopen mocht ik inderdaad meer zoom willen gebruiken.

Ik denk dat ik beter nog kan wachten tot er een A80 uitkomt ofzo.

/edit

Ik vind het niet nodig om een nieuwe post te maken voor mijn nieuwe vraagje dus daarom plaats ik hem maar ff hier.

In plaats van te focussen op een grote zoom, kan ik het tekort aan zoom niet compenseren met een mega pixeltje meer? Als ik bijvoorbeeld kijk naar de Minolta F300, die is voor 502 euro te koop bij Progress Automatisering Hengelo volgens de pricewatch. Dan heb ik een digicam met 5M pixels en 3x zoom maar door de 1M pixels meer kan ik het onderwerp van de foto croppen totdat ik een plaatje overhou van zo'n 3M pixels wat ik dan vervolgens laat afdrukken. Door het wegsnijden van zo'n 2M pixels om het onderwerp heen en het laten afdrukken op hetzelfde formaat bereik je toch ook feitelijk een vergroting.
Of heb ik het nu helemaal mis?

/edit

[ Voor 50% gewijzigd door Jofel op 14-06-2003 16:45 ]

Verwijderd

Allereerst zegt de term 3x of 4x zoom op zichzelf helemaal niets als je de groothoek buiten beschouwing laat. Bijvoorbeeld mijn Olympus C3040Z heeft een groothoek van 32mm en 3x optische zoom. Dat is dus een zoom van 96mm. De Minolta F300 heeft een groothoek van 38mm met 3x optische zoom wat resulteert in een zoom van 114mm. Dus beide camera’s hebben 3x zoom maar toch een heel verschillend bereik.

Gaan we even de F300 en de S414 met elkaar vergelijken zoals jij voorstelt:
F300, groothoek is 38mm 3x zoom = 114mm
S414, groothoek is 35mm 4x zoom = 140mm

F300 2560x1920=4915200 pixels
S414 2272x1704=3871488 pixels

Even kijken of ik op zaterdagavond 0:00 nog goed kan rekenen….

Pixels : Pixels2 = Zoom1 : Zoom2

(4915200/3871488) * 114 = 144,7 (afgerond)

Dus inderdaad heeft in dit geval de F300 een theoretische zoom van 144mm versus 140mm zoom van de S414. Maar was de groothoek van de F300 ook 35mm geweest zou hij ‘maar’ een zoom hebben gehad van 105mm en dan was je uitgekomen op een theoretische zoom van 133,3 dus minder!

Tot slot: Fixeer je niet alleen op de zoom, de groothoek is zeker ook belangrijk! Of maak je echt alleen maar buiten foto’s? Een groothoek van 38mm is best veel, dat kan best lastig zijn als je eens binnen een foto wilt maken. (Hoe kleiner je groothoek, hoe meer erop past dus voor je het weet sta je met je rug tegen de muur.)
Als ik zou moeten kiezen tussen een camera van 38-144mm en een camera van 35-140mm zou ik zeker voor de laatste gaan (andere specs even buiten beschouwing gelaten.)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 00:25 ]

• Jofel
Ik maak 2 soorten foto's voornamelijk:
1) Binnenfoto's van mijn kat en familie/vrienden
2) Buitenfoto's: landschapsfoto's maar ook natuurfoto's (beessies)

Lol, ik zou eigenlijk gewoon 2 camera's moeten hebben... :)
Ik heb er eigenlijk inderdaad verder niet bij stilgestaan over de gewenste groothoek. Ik dacht dat 38mm of 35mm niet zoveel uitmaakt.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Heb afgelopen weekend een Minolta DiMage S414 gekocht en ben er erg tervreden mee. Ik heb er nog niet veel mee kunnen spelen, dus een volledige review kan ik je niet geven ;)

De belangrijkste punten voor mij bij aanschaf waren:
- het 'lijkt' nog een conventionele camera, geen dun-lang uitgerekt model, maar gewoon lekker degelijk.
- 4 MegaPixel, opzich niet nodig (druk af op 10x15) maar, mocht ik ooit willen uitvergroten dan is het mogelijk.
- 4 x optische zoom, één van de weinige in dit prijs klassement.
- Hij maakt 'mooiere' foto's dan zijn groter broer DiMage 7i, gezien deze last heeft van 'ruis'. (vandaar dat de 7Hi er is)
- Maakt gebruik van CompactFlash type 1 (256Mb voor 55 euro)
- Maakt gebruik van penlites, geen speciale accu's.
- Ben over de streep getrokken toen ik 'alle' reacties op deze camera had gelezen.

Heb er dus maar even mee gespeeld, maar tot zover:
- Hij maakt mooie foto's, door het interne geheugen kan je zelfs doorgaan met fotograveren en hoef je niet op het opslaan te wachten.
- Hij zit lekker in de hand, zoomen is lekker toegangkelijk on je duim :9
- Hij heeft goede batterijen nodig :( je hebt echt 2000 mAh NiMH, met simpele penlites van de supermarkt kom je er niet.

Mocht ik wat meer ervaring met deze camera hebt, zal ik het wel laten weten.

edit:
verkeerde link

[ Voor 7% gewijzigd door [ash] op 16-06-2003 07:46 ]

• Jofel
Kijk! Iemand met een S414... ! :)

Een "groot" nadeel van de S414 vind ik het gemis aan een shutter priority en slechts 2 apartures. Maar door de manuele stand te gebruiken omzeil je het gemis van de shutter priority weer wel.

Kun je wat foto's online zetten toevallig? Of eventueel naar me e-mailen (dan geef ik je wel een e-mail adres waardat bij kan i.p.v. mijn hotmail).

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-02 15:17
Tmaster schreef op 13 juni 2003 @ 16:32:

hahahahahhaha... eerst lezen, dan praten. Lower noise levels zegt -niks- over kwaliteit. Misschien gebruikt HP wel een noise-reduce algoritme wat het detail in een foto compleet verziekt.

Dan dit statement van dpreview:
"It's fairly clear from the above comparison that the G3 delivers better image quality from its four megapixel sensor."

"It's also clear that the G3's four times optical zoom lens is sharper than the 850's eight times lens."

En heb je dit gezien:
"Noticeably slow processing/write times, 14 seconds on the HP"

14 seconden om een foto weg te schrijven???

En zoals al door iemand anders gezegd, de stats do the talking:
--------------------------------------------------------------------------------
Detail Rating (out of 10) HP - G3
--------------------------------------
Construction 8 - 9
Features 5 - 9
Image quality 7 - 8.5
Lens / CCD combination 7 - 9
Ease of use 8 - 9
Value for money 7 - 9
--------------------------------------------------------------------------------

• [ash]

[ash]

Jofel schreef op 16 June 2003 @ 08:13:
Een "groot" nadeel van de S414 vind ik het gemis aan een shutter priority en slechts 2 apartures. Maar door de manuele stand te gebruiken omzeil je het gemis van de shutter priority weer wel.
Hmmm.... heb me er nog niet zoveel in verdiept en weet niet eens wat dit inhoudt :o
Jofel schreef op 16 June 2003 @ 08:13:Kun je wat foto's online zetten toevallig? Of eventueel naar me e-mailen (dan geef ik je wel een e-mail adres waardat bij kan i.p.v. mijn hotmail).
Als ik na het werk thuis ben, en het weer is nog goed zal ik trachten een paar mooie foto's te maken en deze uiteraad online te zetten.

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Reken 'voor accesoires' (dus geheugen, batterijen, lader, tas, statief, converters, filters, telelens) maar zo'n 300 a 350 euro. Dan hou je nog 150 over voor een leuke 4 MP camera over met 6x zoom. Misschien is de Aldi-cam iets voor je? :P

Maar ff serieus: 500 euro is gewoon te weinig. Ik was voor m'n Olympus 3020 (3MP, 3x zoom) met accesoires al €700 kwijt. Verkijk je er niet op, 4xAA 1800 kosten €20 euro, een goeie lader €50, een statief kan varieeren van €50 tot €200, een tas weer €50. Dan nog filters, converterringen en een 'tele-lens' (die trouwens ongeloofelijk duur zijn)........

Edit: Oh ja, je wilt dus een vervanger voor je SLR. Dus dan wil je ook handmatig alles kunnen instellen (sluitertijd, F-stop). Je wilt een lange sluitertijd (min 16") en natuurlijk een bijbehorende goeie noise-reduction. Je wilt meerder ISO-waarden, handmatig focussen, spot-metering, handmatige white-balance, TIFF of RAW opname (goeie kwaliteit was een pré zei je). Er zijn zeker weten geen camera beneden de €450 euro (zonder accesoires) die hier aan voldoen.

[ Voor 31% gewijzigd door LoneGunman op 16-06-2003 10:30 ]

• Johnny

Johnny

Jofel schreef op 16 June 2003 @ 08:13:
Kijk! Iemand met een S414... ! :)

Kun je wat foto's online zetten toevallig? Of eventueel naar me e-mailen (dan geef ik je wel een e-mail adres waardat bij kan i.p.v. mijn hotmail).
De S414 heeft WEL shutter priority! In de handmatige stand alles op automatisch laten staan en dan shutter priority kiezen.

Het feit dat er slechts twee diafragmawaarden zijn heb je in de praktijk vrijwel nooit last van, omdat digitale camera's altijd al zoveel scherptediepte hebben heb ik hem standaard op de grootste opening staan, alleen als je in de felle zon fotografeert moet ik soms het kleine diafragma nemen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Jofel
Vreemd... ik lees overal (bijv. dpreview.com) dat de s414 geen shutter priority heeft.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

De fuji s304 is een mooie camera die precies bij jou past. En ook onder de 500 euro

succes

• Johnny

Johnny

Jofel schreef op 16 June 2003 @ 12:04:
Vreemd... ik lees overal (bijv. dpreview.com) dat de s414 geen shutter priority heeft.
Je hebt inderdaad gelijk... ik had even niet goed gekeken, het komt doordat er slechts 2 diafragma waarden zijn, je kunt dus niet zomaar iedree sluitertijd opgeven waar de camera zich dan aan aanpast. Ik heb mijn S304 nu meer dan 1,5 jaar en er nog nooit op gelet, want als je een korte sluitertijd wil zet je het diafragma toch altijd op 3.5, en als je een lange wilt nemen op 7.9

• [ash]

[ash]

Ik heb ff wat fototjes online gezet, gewoon in de buurt geschoten. (Het is voor mij ook mijn eerste camera dus verwacht geen geweldige shots :P)

linkje

edit:
foto's offline gehaald

[ Voor 18% gewijzigd door [ash] op 17-06-2003 22:55 ]

• Jofel
Bedankt [ash]! Ziet er goed uit.

Even over de S304, dat is maar 3M pixels... helaas. Anders was het inderdaad een goede camera geweest. Maar als ik een foto op 3M pixels schiet en vervolgens bewerkt en een beetje cropt dan blijven er, naar mijn mening, te weinig pixels over voor A4 prints en die wil ik toch wel erg graag kunnen maken.

Ik ben nu aan het kijken of ik niet via een omweg een digitale camera kan mee laten tellen in een PC-Privé project. Dat scheelt namelijk 40% en dus heb ik dan wat meer budget.

• [ash]

[ash]

Jofel schreef op 17 June 2003 @ 13:42:
Bedankt [ash]! Ziet er goed uit.
You're Welcome :P

p.s. kunnen ze er vanaf ?

[ Voor 4% gewijzigd door [ash] op 17-06-2003 13:50 ]

• Jofel
Ja, wat mij betreft wel. En nogmaals bedankt.

Verwijderd

Laat je ons ook weten wat het is geworden? Ik zag net dat de S414 ook weer goedkoper is geworden, bij Progress nu voor € 397.82 incl. btw.

Ik heb er net even mee zitten spelen. Een collega van me heeft hem op mijn advies gekocht. Voelt erg degelijk aan. Weinig ruis ook in de foto's.

• [ash]

[ash]

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 13:37:
Laat je ons ook weten wat het is geworden? Ik zag net dat de S414 ook weer goedkoper is geworden, bij Progress nu voor € 397.82 incl. btw.
Heb je ze al gebeld?, verwachte levertijd is ongeveer 3 tot 4 weken :(

Ik heb afgelopen week veel winkels gebeld, en alle winkels die erg goedkoop waren t.o.v. de adviesprijs hadden een enorme levertijd (komen waarschijnlijk van ver ;)). De verschillende winkels waar de prijs rond de adviesprijs schommelde gaven een levertijd van 2 a 3 dagen.

Ik heb hem uiteindelijk bij de makro gehaald, ongeveer € 475.00 (€ 399.00 excl. btw). (in de aanbieding t/m maandag)

• Jofel
Ik heb 2 dagen terug een nieuw topic ge-opend waarin ik om advies vraag voor mijn keuze tussen de Canon powershot G3, de Olympus C-750 UZ en de Minolta Dimage S414.

Dankzij een pc-privé project kan ik namelijk de digitale camera met 40% korting kopen en dus is mijn budget voor de digicam met 40% gestegen. Maar ik heb wel de Minolta nog steeds in overweging, simpelweg omdat de S414 zoveel biedt voor zo weinig.

En de winkels die ik heb gebeld voor de S414 spraken allemaal over een levertijd van 10 werkdagen of 14 kalenderdagen.

Verwijderd

Heb je ze al gebeld?, verwachte levertijd is ongeveer 3 tot 4 weken
Ik heb dan waarschijnlijk geluk gehad. Vrijdag de 6 juni besteld en dinsdag 17 juni werd hij hier op de zaak afgeleverd...
Pagina: 1