Ik heb sinds enige tijd een nieuw mobo, namelijk een GA-8PE-667 Ultra
Deze heeft o.a. een onboard Promise 20276 controller.
Ik krijg deze controller met geen mogelijkheid werkende onder WinXP.
Eerst heb ik een nieuwe Windows XP Prof installatie geprobeerd.
Tijdens de initialisatie op F6 rammen, en de drivers voeren.
Uit de gedownloade drivers heb ik toen de XP dir gepakt, en op flop gezet.
Deze aan de installatie gevoerd.
Hij ziet netjes de kaart in die drivers, en ik kan 'm ook kiezen.
Echter ziet WinXP dan tijdens de installatie nog steeds geen schijven op die controller.
Vervolgens heb ik toen eerst maar XP op de gewone controller geinstallaeerd.
Na de installatie heb ik de SETUP.EXE van de drivers gestart.
Deze geeft botweg de melding "No RAID controller found?" en als ik dan op OK klik sluit de setup weer af.
Als ik handmatig de drivers aan XP voer, dan werkt het in zoverre dat ik netjes de controller in mijn Device Manager te zien krijg onder "SCSI and RAID Controllers" (zonder uitroepteken o.i.d.).
Hang ik er echter schijven aan, dan zie ik deze simpelweg niet in XP
In het BIOS kan je kiezen voor de modus van de controller (RAID of ATA) ik heb deze netjes op ATA staan, en als ik er schijven aanhang krijg ik deze ook netjes in het BIOS van de controller te zien.
Maar tot nu toe heb ik dus een snelle onboard controller waar ik nix aan heb, omdat de drivers niet mee willen werken.
Ik heb de drivers bij Gigabyte zelf vandaan (de chip controller versie drivers kan ik bij promise.com niet vinden nl.)
Wie heeft een soortgelijk mobo met deze controller, en hoe heb je die werkende gekregen
Deze heeft o.a. een onboard Promise 20276 controller.
Ik krijg deze controller met geen mogelijkheid werkende onder WinXP.
Eerst heb ik een nieuwe Windows XP Prof installatie geprobeerd.
Tijdens de initialisatie op F6 rammen, en de drivers voeren.
Uit de gedownloade drivers heb ik toen de XP dir gepakt, en op flop gezet.
Deze aan de installatie gevoerd.
Hij ziet netjes de kaart in die drivers, en ik kan 'm ook kiezen.
Echter ziet WinXP dan tijdens de installatie nog steeds geen schijven op die controller.
Vervolgens heb ik toen eerst maar XP op de gewone controller geinstallaeerd.
Na de installatie heb ik de SETUP.EXE van de drivers gestart.
Deze geeft botweg de melding "No RAID controller found?" en als ik dan op OK klik sluit de setup weer af.
Als ik handmatig de drivers aan XP voer, dan werkt het in zoverre dat ik netjes de controller in mijn Device Manager te zien krijg onder "SCSI and RAID Controllers" (zonder uitroepteken o.i.d.).
Hang ik er echter schijven aan, dan zie ik deze simpelweg niet in XP
In het BIOS kan je kiezen voor de modus van de controller (RAID of ATA) ik heb deze netjes op ATA staan, en als ik er schijven aanhang krijg ik deze ook netjes in het BIOS van de controller te zien.
Maar tot nu toe heb ik dus een snelle onboard controller waar ik nix aan heb, omdat de drivers niet mee willen werken.
Ik heb de drivers bij Gigabyte zelf vandaan (de chip controller versie drivers kan ik bij promise.com niet vinden nl.)
Wie heeft een soortgelijk mobo met deze controller, en hoe heb je die werkende gekregen
Tijd voor een nieuwe sig..