Kan een virus Bad Sectors faken ???

Pagina: 1
Acties:

• TheEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 11:29

TheEagle

Master (of my own) universe

Topicstarter
Ik moest laatst een computer opnieuw installeren. Een oud bakkie dus er moest windows 98 op.

Ik had alle verwijderd en op nieuw aangemaakt. Daarna de hardeschijf geformateerd. Voodat ik windows ging installeren draaide ik eerst nog een scandisk. Zie ik daar een paar keer "B" staan. Dus ik dacht Bad Sectors. Dus ik tegen die mensen verteld dat die schijf kapot is en er een nieuwe in moet.

Krijg ik een dag later het bericht van hun dat die computer niet kapot is maar dat er een virus op zat. Bleek dat ze na mij ook nog een ander iemand er na hebben laten kijken.

Wie heeft er nu gelijk ? Ik of die ander ?

Kunnen die bad sectors tijdens die scandisk ook iets temaken hebben gehad met een virus ???

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

Verwijderd

kan een bootvirus zijn geweest. vraag eens om welk virus het ging

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Kan idd een bootvirus zijn geweest.

Of die ander heeft problemen gehad met het installeren van Windows o.i.d. en was redelijk n00b (wannabee tweaker). En zag dat hij bepaalde programma's niet kon installeren. Omdat hij niet voor lul wilde staan zei hij maar kort door de bocht tegen die mensen van de computer dat het een virus was.

Vraag dus idd welk virus het was en je zult snel weten wat er aan de hand was.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:05
Hmmm,

Mijns inziens lijkt het me vrijwel zeker geen virus te zijn. Sinds de windows periode (na '95) is het niet meer zomaar mogelijk om directe schijftoegang te verkrijgen. Verder kan ik mij geen virus herinneren NA de dos periode die bootsectors 'maakt' om zichzelf te doen verdwijnen.

Mijn vermoeden is dan ook dat de hdd daadwerkelijk niet meer 100% is.

P.S. Van een bootsector is niet te lezen door het OS. Hoe wil de virus zich verspreiden... ;)

Een standaard GoTter ;)