Toon posts:

Kerio firewall regel toevoegen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij de Kerio firewall heb ik het volgende probleem. Als de firewall aanstaat dan kan ik geen interne verbining maken tussen met pc en mijn laptop. Dus ik niet een gedeelde schijf benaderen vanaf de pc naar de laptop. Zet ik de firewall even uit en doe het dan dan werkt het wel. Zet ik vervolgens de firewall weer aan dan blijft het werken. In het öpened connections overzicht"zie ik dan de volgende twee regels:

Application | Protocol | Local adr | remote adr | State
SYSTEM | TCP | 192.168.0.1:3085 | laptop:139 | Connected out

Ik heb al een regel proberen aan te maken maar dat is me (tot nu toe) niet gelukt. De regel heb ik als volgt gedaan:
Protocol: TCP
Direction: incoming
Local endpoint:
-single port 3085, any application
Remote endpoint:
-single address 192.168.0.2 (=IP laptop), single port 139
Action: permit
Rule valid: always

Verwijderd

Direction: incoming
Local endpoint:
-single port 3085, any application

Moet zijn: connected out (en doe ook maar in, kan geen kwaad). Toch?

• dmeij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 12:09

dmeij

It's just my name

In de admin mode zit onder advanced zit een tabblad microsoft networking
die moet je aan zetten en een trusted ip range opgeven en klaar is klara

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-09 23:07
Volgens mij is die poort 3085 niet vast. Je moet dus een rule maken die al het inkomende verkeer op poort 139 toestaat vanaf alle ipadressen in je prive segment, van alle poorten.
Waarschijnlijk heb je alle smb poorten nodig (135,137,139,141 ??)

[ Voor 73% gewijzigd door vandijk op 13-06-2003 10:12 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zie dmeij en vandijk: IP invullen bij MS networking en klaar, en die 3085 staat (voor zover ik weet :P ) niet vast.

vandijk: je vergeet TCP 445 nog (al is die natuurlijk niet nodig afhankelijk van OSsen en netwerkinstellingen).

Maar MarkW: ik heb niet het gevoel dat je helemaal 'in de materie' zit (zo wel mijn excuses :D Idd levert kijken naar de logs al veel op ), je zou de links in FAQ Network Troubleshooting en [google=kerio windows networking rules] even langs kunnen gaan voor tips & kennis. Zo kan je uiteindelijk effectiever werken met je firewall :)

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 13-06-2003 11:07 . Reden: O-) ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is echter dat nadat ik de firewall weer aanzet de mogelijkheid wel blijft om de schijven te benaderen.
Pagina: 1