Toon posts:

Celly566 niet zo hoog te klokken op ASUS CUSL2-c??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dat is toch wel vreemd, ik had altijd een Abit BE6 en daarmee kon ik helaas het voltage niet hoger zetten dan 1,7V aangezien ik met een merkloos convertorkaartje werkte.
Nu heb ik net gisteren een splinternieuw ASUS CUSL2-c moederbordje gekocht en geinstalleerd en hij werkt perfect hoor, alleen bij alles boven de FSB=100 gaat hij raar doen met booten, heel af en toe boot hij wel op 105 en dan loopt hij ook superstabiel, ik weet ook dat die cpu dat makkelijk aankan, voltage maakt helemaal nix uit of ik hem nou op 1,7 of 1,8 (is max voor CUSL2-c) zet. fsb=100 is absoluut geen enkel probleem alleen bij fsb 102 ...en hoger uiteraard... (101 is niet te selecteren) zet hij hem bij booten gewoon stug weer op 566. moet ik me bios weer in! Als hij af en toe die 105 wel pakt (gewoon op 1,7V) dan is hij superstabiel in windows dus maar bij booten gaat ie weer raar doen, sluit windows niet goed af of start mijn pc niet goed op. Rare kuren dus. Kent iemand dit probleem? Ik had al iemand anders gehoord die zijn celly566 altijd op 850 draaide en met een CUSL2 ineens niet meer op fsb 100 zelfs meer kon draaien. Dat kan ik gelukkig nog wel maar ik had gedacht dat ik zelfs wel BOVEN de 893 zou kunnen gaan nu. Waarom niet?? Mijn CPU moet het zeker aankunnen, daar ben ik van overtuigd. Nogmaals 893 (fsb 105 dus) is met die BE6 nooit een probleem geweest! Geheugen ligt het ook niet aan, 133 mhz geheugen, staat allemaal goed ingesteld.

Iemand een idee??

Verwijderd

Dat klopt, je kan beter met een Slot 1 mobo gaan overclocken dan met je Asus CUSL 2 -c mobo, want je voltage gaat maar tot 1,8Volt..

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
je had dus beter een beter converter kaartje kunnen kopen voor je be6. ipv die cusl

Verwijderd

Topicstarter
jullie lijken het verhaaltje niet 100% goed gelezen te hebben! want er staat dat ik dat ook heb gehad een convertorkaartje met een BE6...toen draaide hij altijd op 893 en dat voltage klopt ook niet wantt toen met dat convertorkaartje was het max voltage altijd slechts 1,7V en daarmee draaide hij heel stabiel op 893, en nu met die CUSL kan het voltage 0,1V hoger, nl. 1,8V maar haal ik zelfs daarmee de 893 niet, alle staapjes over de fsb 100 pakt ie gewoon niet met booten, heb 2 keer gehad dat hij het wel net pakte en dan draait het verder ook heel stabiel in windows, tot ik me pc reset of afsluit, dan gaat ie weer raar doen, met booten zet ie hem gewoon weer op 566 enzo, maar dat staat hierboven ook allemaal al beschreven!

Verwijderd

Topicstarter
zijn er niet veel mensen met een ASUS CUSL2 moederbord? Iemand die ook zulk soort ervaringen heft ofzo?

• smokey
wij hebben heel goed gelezen hoor mischien moet ji wat beter lezen. ik heb het over een beter converter kaartje (zoals MSI master converter, of de slotket van abit). zodat je boven die 1.7 volt kan komen. enneh ik hou het bij mij zin die ik zei. bx presteert ook nog wat beter dan de i815. enigste nadeel is datttie geen agp 1/2 x kent maar dat heb jij niet nodig met je celly. dus met een bx was je beter af :*

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Als je al 893Mhz kreeg op je BE6... waarom zou je dan een ander mobo kopen voor een iets hogere voltage? 893Mhz is het hoogste wat ik tot nu toe heb gezien voor een 533 met standaard lucht koeling, de meeste stoppen bij 850 (als ze dat al halen). Ik heb een 600E op 900 met 1,85V, nu kan ik het voltage nog hoger instellen maar alles boven de 900 levert bij mij blauwe schermen en vastlopers op (vaak al als ik net in windows ben), maakt niet uit hoe hoog ik het voltage instel -meer dan 900 kan de chip gewoon niet aan. Capiche?

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 566 en geen 533!
en ik heb dit bordje gekocht omdat ik HOOPTE hoger te kunnen komen evt. ten tweede was die BE6 al weer een jaar oud.. (valt mee maar toch). ten derde had ik voor een ander tweede systeempje toch een bordje nodig voor een celly466, dus daar kon die BE6 mooi naartoe. ten vierde wilde ik wel een ATA100 controller en AGP4x voor me GF2...en dit bordje heeft weer wat meer mogelijkheden en toekomst!
capiche??
Maar toch staat dit bordje bekend als een goed overklok bordje, valt zwaar tegen dus, je kan veel FSB's instellen ja alleen pakt hij ze niet!

Verwijderd

Ik heb anders weinige slechte verhalen over Cusl-2 gehoord, helemaal in combinatie met een PIII 700E of 800E. Je hebt laatste bios gesflashed neem ik aan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja 1005c. maakt geen enkel verschil

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Kan je het mij ooit vergeven van die 533/566 darling?

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

Verwijderd

1005c ??? Ik d8 toch echt dat we bij 1003 final en 1004 beta 3 waren .

Verwijderd

Topicstarter
dan kom jij zeker nooit op www.tweakers.net! ;) linksonderin zie je de drivers/patches/updates ofzo , daar zie je hem al meteen staan! linkje naar 1005c.

• smokey
had je toch beter je be6 kunne houde. k wel ata100 en agp 4x. maar ata100 levert ongeveer 1mb per seconde meer op das niet merkbaar. zelfde geld voor agp4x. dat merk je gewoon niet, te weinig fps winst.

maar ik geef toe staat wat tegen om zo'n ouwe bx te kopen. ik heb 3 maand gelede toch wel de be6-2 genomen. ben er erg tevreden mee. celly kan max op 932 mhz met 1.9 volt

Verwijderd

Je kunt wel zien dat ik de mijne heb verkocht zeker ? :o

Verwijderd

Moet een trukje voor wezen hoor
zijn reelijk wat mensen die hem over de 1,85 heen gooien kijk maar eens op deze URL
http://overclockers.cssftware.com/cpudb/Showdata.cfm

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

CUSl2 733@962 ;) 1.75 V. nog geen problemen ;)

Macconner! | speed 733@1007 :)

Pagina: 1