Skynet Belgie - Brakke mailservers

Pagina: 1
Acties:

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:18
Het is weer zover... sommige mailservers van Skynet liggen weer plat
Foutnummer: 0x800CCC0F (gewone timeout) - bellen naar helpdesk: mailservers werken niet goed.
Ze hebben er nochthans onlangs nieuwe geinstalleerd en nu werken ze weer niet... grrmbl
Iemand dezelfde problemen? Kunnen de klanten hiervoor hun geld terugeisen eigenlijk of wat?
Onofficieel: Het is een corrupte nieuwsbriefmail van Skynet die de account blokkeert, verwijderen via de webmail helpt.
Bij problemen: mail cops@skynet.be

[ Voor 23% gewijzigd door Guru Evi op 13-06-2003 10:23 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
@Home schijnt ook al zulke slechte mailservers te hebben hoor ik van iedereen. Ik heb jaren geleden al een eigen domain geregged. Dit heeft een aantal grote voordelen:

1) Je hoeft je geen zorgen te maken over e-mail adres veranderingen indien je verhuisd, of een andere breedbandprovider neemt.

2) Indien je bij toeval een niet zo'n goede kwaliteit hosting provider hebt gekozen (m.a.w. de mailserver van je host is ook altijd down) dan kun je je domain naar een andere provider verhuizen.

3) Je wordt niet verplicht je e-mail adres te veranderen omdat je provider weer eens overgenomen werd door een of ander mega bedrijf. (denk aan: casema.net ---> wanadoo.nl, wxs.nl ---> planet.nl, gelrevision.nl ---> chello.nl)

Een verzend server (SMTP) kun je zelf draaien. Heb je Windows 2000, Windows XP, of een van de Linux varianten dan kun je vanaf de orginele CD een SMTP server installeren. Je dient uiteraard dan wel een wachtwoord op je PC te hebben om er zeker van te zijn dat anderen deze mailserver niet gebruiken voor relay, maar dat is allemaal vrij simpel te beveiligen.

Ik gebruik momenteel de SMTP server nog van de provider (omdat ie toch nooit down is) maar heb een eigen domain met POP account! En dat werkt toch wel bijzonder prettig moet ik zeggen!

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik