Toon posts:

[Radeon 9700 pro] 3d en opengl probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik mn PC opgehaald en daar zit een Club3d Radeon 9700 Pro in. Windows XP geinstalleerd, Direct X 9.0a, Catalyst 3.4 drivers maar het wil niet goed werken.

Eerst 3dmark2003 geprobeerd. bij de eerste test zie ik voor 3 seconden de vliegtuigen langsvliegen . Op het moment dat de camera verschuift en ik meer vliegtuigen te zien krijg wordt ik eruit geknalt en beland ik op de desktop.

Unreal2 geprobeerd. Ik kan heel even (als ik alleen ben) lopen en zodra er beestjes komen die ik ongenadeloos moet killen wordt ik er weer uitgeknald.

dxdiag geprobeerd. De Directdraw test loopt goed. De 3D test loopt helemaal vast. dan moet ik de resetknop gebruiken.

Ook had ik ff last van artifacts. maar daar heb ik hier al een topic over gevonden. dat ga ik nog uittesten.

Iemand enig idee??

Specs:

asus a7v8x-x
xp 2500+
club3d radeon 9700 pro
512 MB kingston pc 2700
soundblaster live
maxtor 120 gig
maxtor 40 gig
voeding is net nieuw

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

De videokaart zit dus op de voeding aangesloten neem ik aan. Hoeveel watt is je voeding?

Welke software en hardware draait er allemaal nog meer op je bak? 't Kan misschien een conflict zijn. Heb je ook naar IRQ's enzo gekeken?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Wildfire schreef op 13 June 2003 @ 09:47:
De videokaart zit dus op de voeding aangesloten neem ik aan. Hoeveel watt is je voeding?

Welke software en hardware draait er allemaal nog meer op je bak? 't Kan misschien een conflict zijn. Heb je ook naar IRQ's enzo gekeken?
Voeding is 350 Watt en ja de Radeon is daar op aangesloten. Maar dat kan het in principe niet zijn aangezijn hij werkt behalve dus als hij veel moet doen (veel bewegende objecten)
Ik heb geen exotische dingen op die bak geinstalleerd staan. Ook de hardware is verder standaard.
Er zijn geen IRQ conflicten

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 09:58 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:05

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Warmteprobleempje? Wat zijn de temps van je case en cpu? En kun je je videokaart aan de achterzijde nog gewoon aanraken zonder je vingers te verbranden? :P

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 13 juni 2003 @ 09:59:
Warmteprobleempje? Wat zijn de temps van je case en cpu? En kun je je videokaart aan de achterzijde nog gewoon aanraken zonder je vingers te verbranden? :P
Nee systeem wordt niet te warm. De Casevan doet goed zn werk en de kaart is idd nog aan te raken.

Verwijderd

Nieuwste bios voor dit bord geprobeerd 1005?

http://www.asus.com.tw/su...em.aspx?ModelName=A7V8X-X

via hyperion geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 10:11:
Nieuwste bios voor dit bord geprobeerd 1005?

http://www.asus.com.tw/su...em.aspx?ModelName=A7V8X-X

via hyperion geinstalleerd?
Nieuwste bios moet ik nog even naar kijken. Ga ik vanavond doen. laatste Via drivers geinstalleerd ja. (daar wordt mn systeem toch traag van :( )

Verwijderd

Fastwrites uitschakelen, AGP op lagere modus (8x>4x etc) ?

Als DXdiag al op z'n bek gaat....

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05-2025
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 10:16:
[...]

Nieuwste bios moet ik nog even naar kijken. Ga ik vanavond doen. laatste Via drivers geinstalleerd ja. (daar wordt mn systeem toch traag van :( )
Ik heb een A7v8x. En ik moet absoluut van de laatste via drivers afblijven. Op de asus site stonden ook alleen de via 4in1 4.42 Als ik die installeer blijft mijn sys stabiel.. die nieuwere versies leveren bij mij ook problemen op..

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik maar eens aan een clean install begin vanavond :(
Pagina: 1