Toon posts:

Ervaring geluidkwaliteit Marmitek Speakerlink?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft ervaring met de wireless Speakerlink van Marmitek?
Dit apararaat verzend het audio signaal van je pc naar je boxen.
De ontvanger heeft een ingebouwde versterker.
Hier doen ze erg vaag over op de site(http://www.marmitek.nl/nl...ct.asp?taal=1&subgroep=26)
Ik wil dit gebruiken om MP3 muziek van mijn pc (locatie werkkamer) naar de boxen
in de huiskamer te sturen. De boxen worden waarschijnlijk iets van KEF vloerspeakers.
Ik vrees echter dat het geluid brak zal klinken vanwege de beperkingen van de ingebouwde versterker.
Wie weet raad?

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Draadloos schijnt tot nu toe altijd slecht voor het geluid te zijn. In welke mate je dit gaat vernemen weet ik niet. Waarom zo ver trouwens? Je hebt neem ik aan ook niet een afstandbediening voor je MP3-software die op radiogolven werkt (in de zin van dat het signaal door muren gaat).

[ Voor 10% gewijzigd door zimbab op 13-06-2003 08:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook een wireless sennheiser hoofdtelefoon erop zitten en dat werkt prima, nu wil ik hetzelfde met speakers. Marmitek heeft ook een extra accessoire voor de bediening van je MP3 player. Dit kan dan ook draadloos via de afstandbediening.
Het gaat mij specifiek om de geluidskwaliteit van de versterker, ik weet dat de kwaliteit van de zender voldoende is voor mijn huis (ervaring met andere wireless producten).

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Het ligt er dus maar aan wat je er van verwacht en wanneer jij iets kwalitatief goed vind. Voor 200 euro voor zowel een draadloze set met afstandbediening en ook nog eens ingebouwde versterkers kan je natuurlijk niet veel verwachten, maar ik kan het niet met zekerheoid zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Zimbab bedankt voor je meedenken.
Ik verwacht een goed middenklasse geluid, hoeft niet echt hard te kunnen,
maar moet de speakers wel kunen aansturen.
ik hoop dat er nog mensen reageren die echt ervaring met dit apparaat hebben!

Verwijderd

Topicstarter
Effe verversen:
Hier doen ze erg vaag over op de site(http://www.marmitek.nl/nl...sp?taal=1&subgroep=26)
Ik wil dit gebruiken om MP3 muziek van mijn pc (locatie werkkamer) naar de boxen
in de huiskamer te sturen. De boxen worden waarschijnlijk iets van KEF vloerspeakers.
Ik vrees echter dat het geluid brak zal klinken vanwege de beperkingen van de ingebouwde versterker.
Wie weet raad?

Verwijderd

Topicstarter
Effe verversen:
Hier doen ze erg vaag over op de site(http://www.marmitek.nl/nl...sp?taal=1&subgroep=26)

Verwijderd

Topicstarter

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Ik zou zeggen , ga even luisteren in de winkel oid :?

Verder denk ik niet dat je al te veel geluidskwaliteit hoeft te verwachten van zo'n setje.
Er bestaan ook digitale draadloze setjes , welke ook een ander prijskaartje dragen natuurlijk ;)

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:26

jasjenl

Liab A Tymo

Zonder dat setje ooit gezien of gehoord te hebben kan ik je nu al met 99,99% zekerheid zeggen dat je op zulke apparaatjes nooit KEF vloerstaanders zult kunnen aansluiten. Zulke luidsprekers vereisen een fatsoenlijke versterker, de versterker in die ontvangertjes zullen hooguit iets van pc-speaker niveau kunnen aansturen. Dat blijkt ook wel uit de specs van die dingen: 6,5 watt vermogen...
Wat je dan beter zou kunnen doen, is een draadloos setje gebruiken waarvan je de ontvanger op een line-ingang van een echte versterker kunt aansluiten en aan die echte versterker je KEF's hangen. De setjes van Marmitek waarmee je ook video kunt versturen hebben zo te zien gewoon line-out, dus wellicht dat je zoiets zou kunnen gebruiken. Ik zag zo snel niet setjes die alleen audio versturen zonder versterker op de site.
Pagina: 1