Mijn vriendin kwam laatst met een vraag.
Ze had het al gepost op eoa amerikaans forum maar die werkt niet zo prettig als deze, terwijl er ook geen inhoudelijke reacties op kwamen..
(ik verwacht hier meer resultaat dus
)
Ik vertaal het verhaal even:
Alternatieve geneeswijze (of complementaire geneeswijze) wordt meestal uitgelegd als oorzaak bestrijding, of op z'n minst het aanpakken van het probleem bij de bron. Terwijl de reguliere methode meestal is gericht op gevolg- of symptoom bestrijding.
Nog meer verschillen:
Alternatieve genezers werken met Licht, Energy, Trillingen, Gedachten, Geloof etc.
Reguliere genezers werken met Medicijnen, Mesjes, Apparatuur, Tastbare feiten etc.
Uiteindelijk zijn er genoeg verschillen op te noemen, maar er zal op een of andere manier bestwel een overeenkomst of een overlapping te vinden zijn.
Hoe krijgen we het Alternatieve nu wat meer op aarde, en kunnen we het Wetenschappelijke meer verlichten?
Helaas mag ik er al bijna vanuitgaan dat er sub-discussies komen over de validiteit van alternatieve genezingen, maar da's een destructieve discussie.
Maar ik wil graag de ideeën van mensen die het verband kunnen leggen tussen deze twee vormen, een constructieve discussie/dialoog dus.
Ze had het al gepost op eoa amerikaans forum maar die werkt niet zo prettig als deze, terwijl er ook geen inhoudelijke reacties op kwamen..
(ik verwacht hier meer resultaat dus
Ik vertaal het verhaal even:
Dit is volgens mij een vrij lastige vraag die niet eenduidig en in een paar zinnen is te beantwoorden (ik hoop dat ik me vergis).Soms zit ik een beetje in conflict tussen de reguliere wetenschap en alternatieve therapiën, zoals acupunctuur bijvoorbeeld.
Ik ben een studente clinische chemie, dus ik werk zelf met wetenschappelijke regels en theoriën.
Maar mijn oma is een gecertificeerde acupunctuur therapeute, en zo ken ik er wel meer. Ik weet dat dit werkt, aangezien mijn oma me van een aantal problemen heeft afgeholpen welke niet door artsen konden worden opgelost.
Wetenschappelijk kan ik het niet verklaren.
Acupunctuur werkt met energiebanen door het lichaam. Dus ik dacht: misschien zijn deze banen wel dezelfde als de zenuwbanen, maar nee, dat blijkt niet zo te zijn. Ook de bloedaders blijken anders te lopen.
Dus mijn vraag is:
Wat is het verband tussen reguliere wetenschap en alternatieve therapiën.
Ik ben er van overtuigd dat geen van beide fout danwel onzin zijn, omdat ik zelf het levende bewijs ben dat beide vormen helpen en ook zinnig zijn. En zover ik weet, niet in relatie met elkaar.
Alternatieve geneeswijze (of complementaire geneeswijze) wordt meestal uitgelegd als oorzaak bestrijding, of op z'n minst het aanpakken van het probleem bij de bron. Terwijl de reguliere methode meestal is gericht op gevolg- of symptoom bestrijding.
Nog meer verschillen:
Alternatieve genezers werken met Licht, Energy, Trillingen, Gedachten, Geloof etc.
Reguliere genezers werken met Medicijnen, Mesjes, Apparatuur, Tastbare feiten etc.
Uiteindelijk zijn er genoeg verschillen op te noemen, maar er zal op een of andere manier bestwel een overeenkomst of een overlapping te vinden zijn.
Hoe krijgen we het Alternatieve nu wat meer op aarde, en kunnen we het Wetenschappelijke meer verlichten?
Helaas mag ik er al bijna vanuitgaan dat er sub-discussies komen over de validiteit van alternatieve genezingen, maar da's een destructieve discussie.
Maar ik wil graag de ideeën van mensen die het verband kunnen leggen tussen deze twee vormen, een constructieve discussie/dialoog dus.