Splinter Cell - general protection fault

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• satori_1978
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-01 10:46
He hallo ik heb dit probleem wanneer ik SP opstart. De history is verder leeg. Ik heb op dit forum nar de antwoorden gekeken en op UBI.com maar heb daar geen oplossing gevonden. Wat er oa aangeraden wer was het aanpassen van splintercell.ini en splintercelluser.ini . Dit heeft geen effect gehad. Ook staat mijn resolutie van mijn scherm goed. Ik heb de nieuwste Nvidia drivers en DirectX geinstaleerd.

Mijn systeem
PIII 800 Mhz
256 BM ram
Riva TNT2 32 MB
Windows XP

Awaken

• satori_1978
Niemand een oplossing ? :{

Awaken

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ietsje meer info in je startpost zou jezelf en de users die zouden kunnen helpen een eind op weg euh, kunnen helpen ;). Zoals bijvoorbeeld, heb je al een complete reinstall van Splinter Cell gedaan? Heb je al harde schijf check etc. gedaan, virus-check etc. Wat is precies de error, wanneer komt hij voor? Is het alleen bij Splinter Cell, of ook andere games? Heb je genoeg harde schijf ruimte? Sinds wanneer gebeurt het, sinds je het spel hebt of nu ineens?

extraatje, kicken binnen 24 uur wordt niet echt gewaardeerd, zie ook de algemene forum faq ;)

LinkedIn
Instagram

• satori_1978
Ik heb het meerdere keren opnieuw geinstalleerd en gedeinstalleerd. Mijn HD is ok en ik heb geen virussen. Wanneer het introplaatje van SP verschijnt knaltie er uit met deze foutmelding zonder extra info. Andere spellen werken perfect.

Awaken

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 14:34

Yucko

One clown to rule them all !

Zou die videokaart niet het probleem zijn :? Ik bedoel ... wat zijn de min. systeem eisen van 't spel?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Dat zou best wel kunnen, aangezien Splinter Cell vrij realistische (en dus resources vretende) belichting gebruikt, een een TNT2 heeft niet eens een hardwarematige Transform and Lighting unit.

Ik heb Splinter Cell's readme er nog even op nagekeken, je videokaart wordt officieel niet ondersteund, verder zit jouw systeem precies op de minimum specs (en de gamedevelopers hebben er een handje van om de minimum specs extra laag te zetten, terwijl het spel op zo een systeem niet lekker speelt).

Quote uit readme.txt:
Q: Right after starting the game, i was dropped back to the desktop. What can i do?
A: Double-check your video card drivers. Make sure you've installed the drivers listed above (see latest news section). Also, make sure to set those drivers correctly.

• Morax
  • Laatst online: 13-02 22:06
Dit is al eerder aan de orde gekomen en de oorzaak is het volgende: Jouw videokaart word NIET ondersteund, dus zal je eerst een andere moeten aanschaffen waarschijnlijk. Ik zal kijken if ik de bron nog kan vinden......

Gevonden, bij deze maar een quote van mezelf in een ander topic:
Volgens mij word de videokaart niet ondersteund:
--------------------------------------------------------------------------------
The following video cards are supported for Splinter Cell:
Nvidia GeForce2 Ti/Ultra/Pro/GTS/MX400/MX
Nvidia GeForce3 family
Nvidia GeForce4 family
Matrox Parhelia
ATI Radeon 8500/9000/9500/9700
--------------------------------------------------------------------------------
Ik zie hier niets bij staan over een Riva TNT2 of iets dergelijks, dus dan ligt het aan je (verouderde) videokaart. (Voor dit spel althans)
Bron

[ Voor 69% gewijzigd door Morax op 14-06-2003 00:35 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• satori_1978
GVD, lekker is dat :(

Awaken

• satori_1978
Werkt een XFX Geforce4 Mx-440SE 64mb SDR +TV-out wel ? Staat geen Nvidia namelijk in.

Awaken

Verwijderd

satori_1978 schreef op 14 June 2003 @ 08:36:
Werkt een XFX Geforce4 Mx-440SE 64mb SDR +TV-out wel ? Staat geen Nvidia namelijk in.
GF4 Familie... dus ook de MX versies.

• satori_1978
Dus dat moet wel werken ? Ik ben namelijk een leek.

Awaken

Verwijderd

Ik zal voor SC een TI kaart kopen en geen MX (MX = buget), Spliter Cell is een erg zwaar spel om te draaien.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Voor €50 is die wel redelijk, al zou ik inderdaad ook eerder een Ti versie nemen, maar die zijn niet zo goedkoop te krijgen.
Ik had trouwens precies hetzelfde probleem met mijn TNT2 en sinds ik een Radeon 9500 Pro heb werkt het wel :)

The devil is in the details.

• Morax
MaRc0 schreef op 14 June 2003 @ 10:16:
Voor €50 is die wel redelijk, al zou ik inderdaad ook eerder een Ti versie nemen, maar die zijn niet zo goedkoop te krijgen.
Ik had trouwens precies hetzelfde probleem met mijn TNT2 en sinds ik een Radeon 9500 Pro heb werkt het wel :)
Voor €150,- heb je een Ti4200 met 128 MB RAM, de eprijzen van de hoegere Ti's weet ik zo snel ff niet.

• Hahn
  • Nu online
Morax schreef op 14 June 2003 @ 14:38:
[...]

Voor €150,- heb je een Ti4200 met 128 MB RAM, de eprijzen van de hoegere Ti's weet ik zo snel ff niet.
En jij vindt een prijsverschil van €100 niet veel op een videokaart van €150?

• Morax
Mij hoor je niet zeggen dat het goedkoop is, ik geef alleen ff een indicatie van een Ti4200 vs een Mx

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Koop nooit een Ge-Force 4 MX (Koop nooit iets met MX in !!)
Een Ge-Force 4 - 440MX (of iets dergelijks) = een opgewardeerde Ge-Force 2 MX

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

als je iets leuks wil hebben moet je tog een Ti hebben. Je zult even verder in je buidel moeten tasten, maar dan heb je wel wat voor de komende tijd... dit gaat trouwens over videokaarten niet meer over de problemen met SC...

• Chriztiaan
  • Laatst online: 16:32
Ik heb hier n Intel 2.4, 512 mb RAM, GF4 Ti4800 SE, 120 gb HD en hij doet t ook niet. K krijg dezelfde foutmelding en k heb de allernieuwste drivers gedownload. Misschien geeft dit n ander perspectief op dit probleem en zijn er andere oplossingen?

• Chriztiaan
weer opnieuw drivers gedownd en opnieuw SP geinstalleerd, maar nog steeds die irritante foutmelding....

• Chriztiaan
ah, 24 uur voorbij...please iemand n antwoord!!

• Hahn
  • Nu online
Ik zou je aanraden om een eigen topic te starten. Mensen die al eerder in dit topic hebben gekeken denken dat dit probleem is opgelost en kijken er dus niet meer in als er nieuwe reply's zijn.

Verder kan ik je niet zo heel veel helpen, aangezien je niet verteld wat je precies hebt gedaan. Probeer bijvoorbeeld eens wat oudere drivers, bijvoorbeeld de 41.03 Detonators of zoek eens voor een patch/update voor Splinter Cell.

• Chriztiaan
owkee, sorry, k zal kijke wat die drivers zullen doen en als ie t dan nog nie doet, open k nog wel iets :)
Pagina: 1