• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
Ik heb dus een digitale camera aangeschaft nu kan hier in SD-kaartjes of MMC-kaartjes.

Welke ken ik nu het beste kopen wil er eentje van min. 128MB.

Ik heb es gelezen dat voor filmpjes met de camera sommige kaartjes te langzaam zijn :?

Wat is nu een snelle kaart voor mijn camera? ( ik wil af en toe wel wat filmpies schieten )

die van hen is mooi....

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 16:21

tweakerbee

dus..?

SD is goedkoper, en in hogere capaciteit te krijgen. Lijkt mij dus niet zo moeilijk. Even langs de http://shop.tweakers.net fietsen.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

mycom kost 128 mb sd nu 25 euro. bijna voor niks dus.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 09:35:
mycom kost 128 mb sd nu 25 euro. bijna voor niks dus.
Dat is Compact Flash. SD kost bijna 2x zo veel, 49 euro bij mycom.

Ik zou voor SD gaan, dat is sneller.
http://www.geocities.com/romidar/mmcvssd.htm

[ Voor 17% gewijzigd door Ares408 op 13-06-2003 10:19 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

Op [url]www.palmclub.nl[url] staat een berichtje op de frontpage over een test van die geheugenkaartjes. Er zitten best veel verschillen in, qua snelheid. SanDisk moet je in ieder geval NIET hebben als je snelheid wilt.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

SD zou ik niet nemen, want alles wat je op SD zet is gecodeerd en kan dus niet uitgewisseld worden. De beste keus is denk ik Compact Flash sinds het uitwisselbaar is met PDA's, printers, digicams, MP3 spelers etc. en het errug goedkoop is.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 09:56:
SD zou ik niet nemen, want alles wat je op SD zet is gecodeerd en kan dus niet uitgewisseld worden. De beste keus is denk ik Compact Flash sinds het uitwisselbaar is met PDA's, printers, digicams, MP3 spelers etc. en het errug goedkoop is.
Er kan geen CF in zijn camera.

Verwijderd

Ares408 schreef op 13 June 2003 @ 10:06:
[...]

Er kan geen CF in zijn camera.
Sorry ik was ff te snel met doorlezen. Ik dacht dat ie nog een cam moest kopen. MMC heeft het voordeel dat het niet versleuteld is.

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 10:10:
[...]

Sorry ik was ff te snel met doorlezen. Ik dacht dat ie nog een cam moest kopen. MMC heeft het voordeel dat het niet versleuteld is.
hoe bedoel je versleuteld? gaat er dan info verloren?

die van hen is mooi....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 09:56:
:? sorry

kun je mij een link geven waar dit door een betrouwbare bron word ondersteund, want op het werk gebruiken we vaak een sd-kaartje om gegevens en/of foto's over te zetten op pc/pda, uit te printen als printvoorbeeld en/of gewoon om in de camera te gebruiken om foto's voor printvoobeelden te maken. Nooit iets gemerkt van het niet uitwisselbaar zijn zoals jij stelt.

lees anders dit en dit maar eens door.
Een quote uit die stukjes:
zien wij deze vorm van opslag meer en meer terug in digitale camera’s, PDA’s, digitale videocamera’s, audio spelers en mobiele telefoons. De brede uitwisselbaarheid en de hoge opslagcapaciteit van de SD geheugenkaart laat het gebruikers toe meer data op te slaan en deze voor diverse toepassingen te gebruiken.
De SD Memory Card standaard garandeert de uitwisselbaarheid van het opslagmedium. Zo kunnen de telefoonnummers uit de PDA eenvoudig worden overgebracht naar een GSM telefoon of foto's die gemaakt zijn met een digitale camera direct kunnen worden bekeken op een TV of een PDA met een SD slot.
Nu wil ik wel eens zien waar jij jou info vandaan heb gehaald van het niet uitwisselbaar zijn :X

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 21:32 ]

Pagina: 1