Toon posts:

installer packages

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraag:

Weet iemand misschien of er tools bestaan waarmee je installer packages kan maken, een voorbeeld.

stel dat je een database programaatje hebt, en je wil een soort package maken die dan de exe file installeert van de database viewer, en daarna ook netjes de desbetreffende database in de juiste directories plaatst.

iemand ideeen heb al gezocht in het forum, maar meestal kom je dan alleen uit in windows installer etc.. en dat is nou uitgerekend niet wat ik zoek.

en google bracht tot nu toe ook niet echt uitkomst, ja een aantal tools zaten er tussen maar die waren alleen commercieel te krijgen, kan me alleen haast niet voorstellen dat hier geen freeware tools voor te krijgen zijn???

Verwijderd

Ik zou zeggen: neus eens een beetje rond op download.com :)
http://download.com.com/3...nk=&os=&li=49&dlsize=&ca=

Wellicht zoek je zoiets:

Inno Setup 2.0.13 pop
Create professional-looking setup programs.
File Size: 1.06MB
License: Free

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 03:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
HEEEEEEEEEEEEEYYYY :*) thanks dat was nou precies wat ik zocht...

maar waarom moet ik daar altijd een half uur mee bezig zijn en iemand anders vind het binnen een minuut :'( , maar in ieder geval ben ik nu weer happy :*)

Verwijderd

Als je dan toch gebruik gaat maken van inno setup raadt ik wel aan om ISTOOL te gebruiken. Dat maak het een stuk gebruiksvriendelijker.

"What is ISTool?
ISTool helps you create scripts for Jordan Russell's Inno Setup compiler. Inno Setup is a great compiler for very professional looking setups, and the only disadvantage is that you have to create fairly complex scripts by hand.

This is where ISTool comes in. With this application you can edit these scripts in a visual environment, and creating these setup scripts becomes much easier."

Zie: http://www.istool.org

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:25

grimson

domeingrommer

Van de makers van WinAMP

NSIS
Nullsoft (SuperPiMP|Scriptable) Install System

http://www.nullsoft.com/free/nsis/
NSIS tries to be a scriptable win32 installer/uninstaller system that doesn't suck and isn't huge.

[ Voor 34% gewijzigd door grimson op 13-06-2003 23:56 ]

• dvherk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10-2024
Op de windows 2000 server CD staat een freeware tool van veritas. Werkt op basis van een system snap-shot. Dacht dat het in de /support/wininstall le stond ofzo... iig op de 2k server cd. Werkt perfect! Beetje mee spelen en klaar. De packages staat uit een aantal file (stuk of 3 + alle files die je wilt kopieren) Zet in een eigen map en klaar. De .msi kan geinstaleerd worden.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ook een pakket van installshield kan natuurlijk geen kwaad ;) Is wat uitgebreider dan de hiervoor beschreven pakketten en ondersteund ook scripttools voor de ietwat extremere dingen... updaten van je software op een remote locatie bijvoorbeeld... De kosten zijn wel wat hoger overigens...

Deze plek is te koop.

Pagina: 1