Toon posts:

Redhat 8.0 geen toetsenbord in shell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als mijn server start werkt mij toetsenbord gewoon (bios) dan tijdens de start ook. (als de services gestart worden). Als hij dan helemaal klaar is en ik wil inloggen kan ik typen wat ik wil maar er komt niks op me scherm :(

Ik heb al andere toestenborden geprobeerd maar in bios werkt het gewoon. Ik heb Redhat 8.0 en heb al via setup me keyboard op andere keymap gezet.

Wie kan mij helpen want ik kan nu alleen via SSH dingen wijzigen ( oke is ook wel makkelijk ) Maar ik zou het toch leuk vinden als hij het direct ook doet.

Verwijderd

Ik neem aan dat je ook ps2 toetsenborden hebt geprobeerd ?

Want RedHat 8 wil nog wel is problemen geven met usb toetsenborden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 00:35:
Ik neem aan dat je ook ps2 toetsenborden hebt geprobeerd ?

Want RedHat 8 wil nog wel is problemen geven met usb toetsenborden.
Oh sorry ik heb alleen maar PS2 geprobeerd, misschien dat ik er nog een USB aan kan hangen maar moet ik eerst ff naar eentje zoeken :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:53
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 00:37:
Oh sorry ik heb alleen maar PS2 geprobeerd, misschien dat ik er nog een USB aan kan hangen maar moet ik eerst ff naar eentje zoeken :)
Hij bedoelt dus juist andersom...USB geeft problemen, PS/2 zou echt nooit of te nimmer een probleem moeten zijn...heel apart dit.

Mja, je kunt het natuurlijk proberen, maar dit is wel echt heel vaag....kun je tijdens het booten nog meldingen voorbij zien komen die problemen met het keyboard aangeven?

Of, er van uitgaande dat die server wel gewoon geboot is en (dus) sshd draait: kun je er remote op inloggen en eens in de logs loeren of daar nog foutmeldingen (bv. over IRQ's of wat dan ook) in staan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een reboot gedaan en om de seconde op enter drukken om te checken wanneer hij niet meer reageert. Na het opstarten werkte met toetsenbord gewoon. Ik zag wel dat hij iets van een linuxconf setup wou doen deze drukte ik meteen weg met enter.

Daarna heb ik ervoor gezorgt dat hij die config van linuxconf niet meer start en tweer keer een reboot gedaan zonder iets te doen en nu werkt het wel :)

Ik weet niet wat het nou was maargoed hij doet het in iedergeval bedankt.

Verwijderd

Ik had 'hetzelfde' met de gpm system service. Aangezien ik deze eigenlijk niet nodig had, heb ik m gewoon maar uitgezet
Pagina: 1