Bij ons in de buurt is een computerwinkel die draadloos internet via wifi aanbiedt. Als je je daarvoor aanmeldt krijg je een speciale antenne op je dak die via andere gebruikers in contact staat met de backbone bij die computerwinkel. Je hebt dus een soort draadloos WAN met de andere gebruikers. Op je zolder komt dan een (beveiligde) router die aan de antenne zit en die hang je aan je thuisnetwerk (switch) zodat je kunt internetten. De router moet wel aan de uplink poort van de switch zitten. (vraag met niet wat dat precies inhoudt) Nou heb ik nogal een probleem daarmee. Mijn vader heeft vandaag een paar netwerkkabels verlegd en in de muur weggewerkt, en nu kan ik niet meer internetten.
Ik kan wel pingen naar de router en naar de andere computers in het netwerk, maar hij wil geen verbinding meer maken met het internet
Ik weet zeker dat de router aan de upink poort zit en dat de verbindingen in orde zijn, anders zou je niet kunnen pingen. maar what the f*ck is er nou met mijn internet aan de hand???
homo sapiens non urinato in venti adversi