Toon posts:

BIOS traag bij Asus P4P800 Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag me p4p800 dlx binnen gekregen,

mijn config

asus p4p800 dlx
P IV 2.4C
2 x 256 pc3200 corsair
club3d ati 9500 non pro 128 mb

2x40GB maxtor disks (op de via raid controller)

Mijn probleem is dat mijn bios super traag werkt.
Als ik met de pijltjes een regel naar beneden gaat gaat dit heel langzaam, als ik naar een anders scherm ga zie je dat het hele scherm opnieuw getekend wordt van boven naar onder.

systeempje draait verder wel mega...

In de search vond ik gelijke probs met andere mobo's maar de daarin genoemde oplossingen werken niet. De system bios shadow/cache kan ik niet vinden in deze bios..

Ik heb ook al 2x een andere bios er in geflashed maar dit helpt ook niks. standaard zat 1006 erin, ik heb 1007 een 1008.04 beta geprobeerd.

Iemand een idee?? Het is behoorlijk irritant ik doe er wel een half uur over om me fsb 50 mhz omhoog te krijgen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 00:20 ]

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:20
Asus biossen zijn over algemeen trager dan andere moederbord merken.
bij mij was het iets langzamer maar niet zo langzaam ("half uur :) ")

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:26

Lief Adje

Love is in the air

Ka_ka_rot schreef op 12 June 2003 @ 23:47:
Asus biossen zijn over algemeen trager dan andere moederbord merken.
bij mij was het iets langzamer maar niet zo langzaam ("half uur :) ")
dat was zo maar nu niet meer sinds ze in de P4 P/C 800 ami biosen gebruiken. deze ami biossen zijn stukken sneller dan de award's die ze gebruikten..

nu ff je probleem; ik denk dat je bios je hdd's wil proberen te detecteren dit vertraagt je bios enorm tip: schakel de ide controllers die je niet gebruikt uit of zet bij je hdd menutje ff de hdd's op not connected

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles behalve primary master (mijn fikker) nu op not installed staan, maar probleem blijft...

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Ik heb dit wel gezien met andere bordjes maar het waren toen wel de ATI kaarten die dat deden.
Probeer eens een andere VGA kaart te regelen (geen Ati natuurlijk)

Oh ja joh!!!

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:49
Heb dit probleem ook al eens met andere asus borden gezien idd, maar mijn p4p800 is erg snel in het bios, denk dus echt dat het een instelling is.

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit probleem ook al eens met andere asus borden gezien idd, maar mijn p4p800 is erg snel in het bios, denk dus echt dat het een instelling is.
Dat zou je inderdaad wel gaan denken, maar ik kan niks vinden in de bios wat er op lijkt.

Ik zal er vanavond eens een matrox pci kaartje indrukken, kijken of dat iets veranderd.

edit

Nou inderdaad met de matrox kaart gaat de bios als een speer...
Vreemd.. moet denk ik maar even de asus en club3d tech support lastig gaan vallen ;)

thx voor alle tips

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 20:04 ]

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
Ìk heb precies het zelfde probleem :(. Heb jij er al een oplossing voor gevonden?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Ik heb nu hetzelfde probleem...

Ik had eerst een 40 gb maxtor in mijn systeem, nu een 80 gb wd, gewoon op master.

Normaal was ik binnen een paar seconden door de bios heen, en in windows.

Nu duurt het heel erg lang, dan zegt hij dat hij nergens van kan booten, tevens geen hdd gevonden.

crtl-alt-del, nogsteeds erg lang, dan een tijdje op een knipperende cursor, en DAN PAS verder naar windows 2000...

Het ligt niet aan de harde schijf, want als ik eenmaal in windows zit werkt hij perfect.

Verwijderd

Nehnee: Ik denk dat je videokaart moeite heeft met de opbouw van DOS-graphics. Probeer eens een wat ouder PCI-kaartje als eerste kaart te gebruiken.

(ik denk dat je bedoelt dat de schermopbouw in het BIOS-menu erg traag is... Als ik de meeste replies hier lees, lijkt het dat zij daar overheen gelezen hebben... gedruende de boot kun je namelijk niet met pijltjes werken, en de tijd die t duurt voordat je in Windows bent, hangt af van een heleboel zaken... hardware (aantal schijven... grootte van de schijven (smart enabled)), software (viruskillers, etc.), instellingen....) :+

• Cougar
bij mij duurt het een half uur voordat ik windows kan komen :(. begrijp er helemaal niets van. ook een pci kaartje helpt niet. ik heb wel een radeon 9500 maar wel een nieuw model.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
If you installing the ATI 9500 or 9700 PRO series VGA cards, use only the card version PN xxx-xxxxx-30 or later, for optimum performance and overclocking stability

Weet niet of het er wat mee te maken heb, maarja, je kan het altijd proberen ;)

• Cougar
heb een nieuwere versie.

Verwijderd

Topicstarter
Hah mijn 4 maand oude topic topic heeft dus een schop gehad :)

ik heb nog steeds hetzelfde probleem, ligt dus inderdaad aan mobo / video combo want met een pci kaartje gaat het dus wel goed..

Ik heb van club3d of asus eigenlijk nooit een zinnig antwoord gekregen.

Aangezien mijn systeem verder super draait heb ik de trage bios maar geaccepteerd zoals ie is :+
Pagina: 1