Toon posts:

Southbridge of CPU probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een A7n8x DLX, met een T-vogeltje 1400 unlocked. 1x Corsair 3200 512 (5-2-2-2t, op single channel uiteraard) Hercules 9700 pro...

Nu, de t-bird loopt op 166 fsb prima, wat mij enigzins verbaaste, tot multiplier 10x.
Dit is natuurlijk best lekker, maar we willen altijd meer...
Met multi 10.5 en 11, boot ie normaal, totdat hij bij het 'kies besturingssysteem' scherm komt.. Dan wordt het scherm of zwart, of ik krijg de volgende error msg:

TRAP 00000006 ======== Exception======
tr= 00L8 cr0 =00000011 cr2= 0000000 cr3= 0000000
gdt limit = 03ff base= 0001700 idt limit =07ff
NoCY 2r int dis down trap dis

En nog wat van dit gereutel...

Gezocht op Trap 000000006, blijkt een permanent boot probleem te zijn wat door een fout op de harde schijf wordt veroorzaakt. Vooral in win2k. Als ik weer terugkeer op 10x doet alles het weer perfect stabiel.
Komt dit nu door: a) De processor loopt gewoon te hoog
b) De southbridge/hdd/pci bus master/ trekt het gewoon niet.
Waardoor miscommunicatie ontstaat tussen deze 2
c) b, of wat anders waar ik wat aankan doen
d) Iets (on)verklaarbaars, waarover ik gewoon niet moet
zeiken en een athlon xp kopen (wat ik sowieso al ga doen
als ik weer $$ heb

De volgende command is bij 10.5 en 11 opeens erbij verschenen, en gaat weer weg op 10x: Building DMA Pool data..........................succes

Verifying DMA pool.......succes (dat er altijd al was) blijft gewoon hetzelfde..........

Vcore heb ik al geprobeerd, uitschakelen andere peripherals ook.... no result

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja!!! Ik heb een WD Caviar 40 g ata 100 en Seagate barrcuda ata66.. Dvd op dma 2... Heb geprobeerd met 1 hdd.. geen succes...

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 23:45:
Ow ja!!! Ik heb een WD Caviar 40 g ata 100 en Seagate barrcuda ata66.. Dvd op dma 2... Heb geprobeerd met 1 hdd.. geen succes...
Niet zo ongeduldig :o Er bestaat ook een edit knop.

Maar gebruik je nou elke keer dezelfde snelheid want als je de MP omhoog gooit dan klok je hem sneller en misschien kan ie dat net nie aan. :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:48

Shunt

Boe

aan je pci agp bus zal het niet liggen ;)
je heb een nforce 2 die lockt zijn agp + pci speeds
ik denk dat het gewoon je cpu is die niet verder wil ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik zelfde snelheid, 166, maar met andere multi...

Dat de proc het niet meer trekt, dat zou niet zo gek zijn. Die core is al redelijk gestreched.. Maar dat ie wel soepel boot totaan het moment dat ie winxp gaat laden, is imho een teken dat het niet de processor is die het zooitje 'necked..

Of is het normaal dat zoiets gebeurt, gezien sommige topics die het over 'beschadigde windows bestanden' hebben, na een te hoge OC..
(wat bij mij dus niet zo is. zodra ik downclock, niks aant handje)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:48

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 01:46:
Gebruik zelfde snelheid, 166, maar met andere multi...

Dat de proc het niet meer trekt, dat zou niet zo gek zijn. Die core is al redelijk gestreched.. Maar dat ie wel soepel boot totaan het moment dat ie winxp gaat laden, is imho een teken dat het niet de processor is die het zooitje 'necked..

Of is het normaal dat zoiets gebeurt, gezien sommige topics die het over 'beschadigde windows bestanden' hebben, na een te hoge OC..
(wat bij mij dus niet zo is. zodra ik downclock, niks aant handje)
wel ik kan het je zo zeggen ik kan met mijn amd xp 1800+ op een fsb van 180 cas 2 2 2 3 tot de 2.1 ghz gaan ga ik er een mhz over heen hangt hij in windows een maar mhz er over heen cracht hij in het begin bij windows
nog een paar mhz er over heen en hij crasht voor hij in windows komt (met een haast de zelfde code
zet ik hier een week 0503 in en dan kan ik in eens tot de 2.6 ghz 8) @ 200 mhz fsb :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik denk dat je het beste eens naar je southbridge kan kijken. Wanneer je een A7N8X deluxe gaat overklokken dan is meestal het probleem dat de southbridge op een gegeven moment niet genoeg stroom meer krijgt. Voor zover ik weet doet dit probleem zich meestal voor bij hoge fsb snelheden. (richting 200, maar daar zit je nog iet aan) Hier is een mod voor die je zou kunnen proberen. Deze staat op www.maximumoc.com.

Verder is ook een goede koeling van belang. Dus zorg ervoor dat zowel de north als southbridge goed gekoeld zijn. De NB kun je het beste actief gaan koelen of met water en zelf had ik voor de SB een zalman passief NB koelblokje gebruikt.

Verder zou je ook de voltages eens moeten bekijken van je 5V lijntje. Wanneer deze erg laat zijn kan het misschien handig zijn om eerst aan een andere voeding te gaan denken.

Deze dingen zou je kunnen proberen, maar je weet maar nooit of het wel resultaat heeft, aangezien je toch al een oudere proc hebt. Het is misschien wel verstandig om eerst een nieuwe Athlon XP erin te knallen, hoogstwaarschijnlijk heeft dat meer resultaat.
Pagina: 1