Eindelijk BBned blijft snelheid goed op 4km?

Pagina: 1
Acties:

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Heuj eindelijk BBNed, eindelijk breedband hier

Ik ben wel geinteresseerd in het abbonnement van www.eweka.nl de wide open, de duurste dus.
Punt is blijft me snelheid nog wel goed op 4km of kan ik toch beter de goedkopere nemen. Ik vind het snelheid verschil theoretisch veel groter, daarom wil ik de duurdere. Als snelheid nog zeg maar 6000kbit blijft dan vind ik het ook nog wel snel zat en meer waard als die goedkopere :)

Tweakers Discord

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 19:11

Sa1

waarschijnlijk zal je veel reply's krijgen in de trant van search..

maarjah..

zelf heb ik tweakdsl, ben er erg tevreden over (de 8mbit variant), haal altijd m'n 875kb/sec .. nu woon ik er ongeveer 700mtr vandaan (van de aansluiting) maar m'n kabels zijn EXTREEM slecht in de grond..

k ken een gast die woont 2,1 km van 't hokje vandaan.. die heeft ook een super goede verbinding.. heeft alleen stukken betere kabels in de grond liggen.

Was meen ik ook iemand die er 3,4 km vandaan woonde en wel gewoon 600 a 700kb/sec haalt.. maarjah.. garanderen zal niemand je het doen...

kpn sluit ze volgens mij op die afstand niet eens aan..

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat de snelheid ongeveer gehalveerd zal zijn op 4 km. Met 4 mbit mag je blij zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

4 KM is veel, verwacht maar niet dat je de volle snelheid hebt omdat er behoorlijk wat weerstand in die lijn zit. :)
Met dat soort verbindingen moet je rekenen dat de maximum snelheid gegarandeerd kan worden tot 2,8 KM. Daarna gaat de weerstand een grote rol spelen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Ik zit ongeveer 3,5 KM van de centrale af en kan enkel kiezen voor een Lite abbo van KPN... omdat de afstand te ver is :(

Volgens mij zegt dit genoeg, maar ik ben wel erg benieuwd naar soortgelijke ervaringen van anderen (die ver van de centrale afzitten)

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 20:57
tweakduke schreef op 12 juni 2003 @ 23:26:
Heuj eindelijk BBNed, eindelijk breedband hier

Ik ben wel geinteresseerd in het abbonnement van www.eweka.nl de wide open, de duurste dus.
Punt is blijft me snelheid nog wel goed op 4km of kan ik toch beter de goedkopere nemen. Ik vind het snelheid verschil theoretisch veel groter, daarom wil ik de duurdere. Als snelheid nog zeg maar 6000kbit blijft dan vind ik het ook nog wel snel zat en meer waard als die goedkopere :)
Ik zit momenteel bij Eweka....
Mijn advies... Zoek een andere provider... Tis leuk als het werkt, maar het wert niet altijd.... Storingen duren redelijk lang.. (niet altijd hun schuld) Veel problemen met incasso... Maanden niet en dan ineens weer wel... Helpdesk is slecht bereikbaar en maar een enkeling weet waar hij het over heeft.....

Jouw keuze.. Maar ik ga binnenkort over.... (en dan heb ik dus een tijdje geen adsl meer.... maar zelfs dat heb ik er voor over ;) :/ )

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• bazs2000

bazs2000

Swop1200 schreef op 12 June 2003 @ 23:45:
Volgens mij zegt dit genoeg, maar ik ben wel erg benieuwd naar soortgelijke ervaringen van anderen (die ver van de centrale afzitten)
Daarom zei ik ook dat de snelheid gegarandeerd kan worden tot 2,8KM omdat het sterk afhangt van de conditie van de telefoonlijn. Alleen moet het dan wel zo zijn dat BBNed de lijnen laat meten. Als zij net als de KPN harde limiten stelt dan kon het wel eens gebeuren dat de TS uit voorzorg al niet het snelste abbo kan nemen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

bazs2000 schreef op 12 June 2003 @ 23:49:
[...]

Daarom zei ik ook dat de snelheid gegarandeerd kan worden tot 2,8KM omdat het sterk afhangt van de conditie van de telefoonlijn. Alleen moet het dan wel zo zijn dat BBNed de lijnen laat meten. Als zij net als de KPN harde limiten stelt dan kon het wel eens gebeuren dat de TS uit voorzorg al niet het snelste abbo kan nemen.
BBNed is wat flexibeler dan KPN met afstanden. Het snelste abonnement dat je kunt nemen op een bepaalde afstand baseren ze op gegevens die ze van KPN hebben gekregen. Er kan echter niks worden gegarandeerd, zeker niet bij de snelste verbinding (wordt niet voor niks als een 2 tot 8 mbit verbinding verkocht)

/▌

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 22:25
Hoe kom ik er achter hoe ver ik van een centrale zit?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Yohan schreef op 13 June 2003 @ 00:15:
Hoe kom ik er achter hoe ver ik van een centrale zit?
[search=afstand centrale]

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-10-2025

Zhadum

Folding & Einstein@home

Marzman schreef op 12 June 2003 @ 23:39:
Ik denk dat de snelheid ongeveer gehalveerd zal zijn op 4 km. Met 4 mbit mag je blij zijn.
Waar haal je die 4 mbit vandaan... beetje onzin
Ik zit op 3,8 Km en ik haal 700KB/s

Dus............... waar die 4 Mbit erop slaat... :Z

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zhadum schreef op 14 June 2003 @ 13:10:
[...]

Waar haal je die 4 mbit vandaan... beetje onzin
Ik zit op 3,8 Km en ik haal 700KB/s

Dus............... waar die 4 Mbit erop slaat... :Z
Die 4 Mbit haal ik uit een testopstelling van een modemfabrikant waarmee een afstand van 4 km gesimuleerd is. Het is natuurlijk ook heel erg afhankelijk van de kwaliteit van de lijnen in de grond.

/▌

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10
Sa1 schreef op 12 June 2003 @ 23:31:
waarschijnlijk zal je veel reply's krijgen in de trant van search..

maarjah..

zelf heb ik tweakdsl, ben er erg tevreden over (de 8mbit variant), haal altijd m'n 875kb/sec .. nu woon ik er ongeveer 700mtr vandaan (van de aansluiting) maar m'n kabels zijn EXTREEM slecht in de grond..

k ken een gast die woont 2,1 km van 't hokje vandaan.. die heeft ook een super goede verbinding.. heeft alleen stukken betere kabels in de grond liggen.

Was meen ik ook iemand die er 3,4 km vandaan woonde en wel gewoon 600 a 700kb/sec haalt.. maarjah.. garanderen zal niemand je het doen...

kpn sluit ze volgens mij op die afstand niet eens aan..
Hoe kom je aan de informatie dat jouw kabel extreem slecht zou zijn?

Verwijderd

Nu werk ik bij een dsl provider en wij garanderen ADSL tot 3700 meter en SDSL tot 2800 dit zijn de max afstanden waar alle snelheden perfect op funktioneren (statistisch gezien dan)

nu zijn er uitzonderingen, namelijk als de kabel extreem slecht of goed is maar dat is maar 1,2% van onze aansluitingen die afwijken van de standaard

4000 meter is heel veel voor DSL en ik zou adviseren eerst een lagere abo te nemen (upgraden doen ISP's niet moeilijk over is namelijk winst, downgraden wel)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die afstanden zijn ook allemaal hemelsbrede afstanden, kabels lopen niet in een rechte lijn :o. Overigens zit ik volgens die spike site 770 meter van een centrale vandaan, volgens iemand hier in de buurt met tweakdsl is het 2700 meter.

Maar als ik met alcatool mijn lijn laat 'doormeten' komt er wel een mooi getal uit :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Operational data report : near end (Downstream) 
----------------------------------------------- 
Attainable line rate      :  9680 kbit/sec
Attainable Atm rate       :  9184 kbit/sec
Used line rate            :  1088 kbit/sec
Fast used Atm rate        :   768 kbit/sec
Interleaved used Atm rate :     0 kbits/sec
Rel. capacity occupation  :    11
Noise Margin              :    37 dB
Line attenuation          :    16 dB
Output Power              :    19 dBm

Dus daarmee haal ik wel de 8mbit :)

[ Voor 80% gewijzigd door JvS op 14-06-2003 13:50 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 09:05
Ik zat net ook ff te kijken... ik zit hier meer dan 3km van de centrale en ik heb hier als zowat de enige XS4All Fast omdat KPN moeilijk loopt te doen dat de rest te ver van de centrale zit.
Maar als ik dit zo bekijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.octopuz.org/adsl2.JPG

Dan kan ik dus gewoon 8Mbit halen :)
Nu nog wachten tot m'n abo is afgelopen en dan ff overstappen naar 8Mbit! Duurt alleen nog tot december :(

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik weet niet of dat een lijndiagnose is. Probeer het eens met alcatool, die checkt het echt (weet niet of die het met speedtouch usb modems ook doet btw).

dit is een plaatje van mijn lijnstatistieken:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/JvS/pics/alcatool.gif

Maar ik denk dat het alleen met een ethernetmodem werkt...

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 14-06-2003 16:01 ]

• Octopuz908
Werkt niet met de 330.. Maar wat zou het anders moeten zijn :?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geen idee, maar het is mij te keurig 8 megabit :P

• Octopuz908
Hehe 8Mbit is 8192 ;) Ik zal es kijken of er wat in de handleiding of op internet over staat.

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 14:39
JE kan met een USB modem toch maximaal een basic abbonoment nemen?

• Octopuz908
TUX2K schreef op 14 June 2003 @ 16:20:
JE kan met een USB modem toch maximaal een basic abbonoment nemen?
Nee waarom? De Speedtouch 330 kan maximaal 8Mbit aan hoor dus :)

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 14:39
Oke dan waren dat waarschijnlijk de oude usb modems.
en 8mbit zou zeker leuk zijn :D

• Octopuz908
Ik heb het ff opgezocht:
Bandwidth
Indicates the maximum transmit/receive service your Service Provider offers for your current subscription.
Klopt dus wel :)

• bazs2000

bazs2000

JvS schreef op 14 juni 2003 @ 16:17:
Geen idee, maar het is mij te keurig 8 megabit :P
Als ik in de configuratiesoftware van een Alcatel DSLAM kijk dan zie ik altijd geschatte snelheden van 8Mb, zelfs als ik een verbinding nakijk van een klant waarvan ik zeker weet dat diegene een brakke lijn heeft dan nog zie ik dit soort waardes.

Ik denk dat je ook dit soort testen met een korreltje zout kan nemen in een aantal gevallen omdat de manier waarop gemeten wordt niet helemaal lekker is. :)

De meting vanuit de DSLAM zou geschieden op de manier van een packet-echo (of hoe zoiets ook heet). De echo is dan weer te meten en daat zou dan weer een waarde aan vast zitten. Ik geloof meer in een meting die de weerstand van een tel.lijn door meet. :)

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

JvS schreef op 14 juni 2003 @ 13:40:
Die afstanden zijn ook allemaal hemelsbrede afstanden, kabels lopen niet in een rechte lijn :o. Overigens zit ik volgens die spike site 770 meter van een centrale vandaan, volgens iemand hier in de buurt met tweakdsl is het 2700 meter.

Maar als ik met alcatool mijn lijn laat 'doormeten' komt er wel een mooi getal uit :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Operational data report : near end (Downstream) 
----------------------------------------------- 
Attainable line rate      :  9680 kbit/sec
Attainable Atm rate       :  9184 kbit/sec
Used line rate            :  1088 kbit/sec
Fast used Atm rate        :   768 kbit/sec
Interleaved used Atm rate :     0 kbits/sec
Rel. capacity occupation  :    11
Noise Margin              :    37 dB
Line attenuation          :    16 dB
Output Power              :    19 dBm

Dus daarmee haal ik wel de 8mbit :)
Waar kan ik die alcotool vinden???
Ik test hem meestal hier, omdat ie erg betrouwbaar is: http://www.marcoh.mbit.nl/

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
Die kun je zekers alleen gebruiken als je al adsl hebt :)
Ik heb maar eens her en der gemaild naar wat providers, kijken wat hun voor ervaringen allemaal hebben met dergelijke afstanden.

Tweakers Discord

• Octopuz908
Zhadum schreef op 14 juni 2003 @ 21:46:
[...]

Waar kan ik die alcotool vinden???
Ik test hem meestal hier, omdat ie erg betrouwbaar is: http://www.marcoh.mbit.nl/
Google
Volgens mij kan je niet je max line rate testen dmv een file van 32 MB te downloaden ;)

Verwijderd

bazs2000 schreef op 14 June 2003 @ 20:05:
[...]

Als ik in de configuratiesoftware van een Alcatel DSLAM kijk dan zie ik altijd geschatte snelheden van 8Mb, zelfs als ik een verbinding nakijk van een klant waarvan ik zeker weet dat diegene een brakke lijn heeft dan nog zie ik dit soort waardes.

Ik denk dat je ook dit soort testen met een korreltje zout kan nemen in een aantal gevallen omdat de manier waarop gemeten wordt niet helemaal lekker is. :)

De meting vanuit de DSLAM zou geschieden op de manier van een packet-echo (of hoe zoiets ook heet). De echo is dan weer te meten en daat zou dan weer een waarde aan vast zitten. Ik geloof meer in een meting die de weerstand van een tel.lijn door meet. :)
Bij cisco klopt het in ieder geval (meting na het zien van de cpe) in 99 van de 100 gevallen..
mijn vaatje zout staat nog keurig dicht in de kast wat dat betreft :)

Verwijderd

tweakduke schreef op 14 June 2003 @ 22:18:
Die kun je zekers alleen gebruiken als je al adsl hebt :)
Ik heb maar eens her en der gemaild naar wat providers, kijken wat hun voor ervaringen allemaal hebben met dergelijke afstanden.
En heb je al wat terug?

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
Iemand enig idee hoe je erachter kunt komen hoe goed je lijn is ?

Cistron zegt dat ik het langzaamste abbo zou moeten nemen, maar dit doen ze meer uit voorzorg. Andere abo's zijn gewoon op eigen risico.

Langzaamste ga ik zowiezo nog niet nemen, op zich moet het sneller kunnen als mijn lijn maar een beetje van kwaliteit is :)

Iemand een manier om kwaliteit lijn te testen of moet ik daarvoor de kpn bellen?

Tweakers Discord

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat kan je niet testen en de kpn gaat het ook niet voor je testen. De enige manier om het te testen is door het aan te vragen

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Octopuz schreef op 15 June 2003 @ 10:46:
[...]

Google
Volgens mij kan je niet je max line rate testen dmv een file van 32 MB te downloaden ;)
Ik was al eerder daar, Nubz AlcaTool, maar ik weet nog steeds niet waar ik mijn lijn kan testen .... :?

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
JvS schreef op 16 June 2003 @ 22:51:
dat kan je niet testen en de kpn gaat het ook niet voor je testen. De enige manier om het te testen is door het aan te vragen
Nou ja dan doen we dat gewoon..

Ik neem de gulden middenweg wel dan zal ik wel goed zitten :)

Tweakers Discord

Pagina: 1