[UT1] Geeft plotseling een error bij het starten

Pagina: 1
Acties:

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 16:34
Unreal Tournament werkt bij mij ineens niet meer.
2 dagen terug was ik nog op een lan en toen draaide het spel (zoals altijd) nog perfect.

Ik wilde thuis gekomen weer even online gaan spelen, start ik hem op, krijg ik de GOTY splash te zien en dan krijg ik een error...

Ik heb hem al opnieuw geinstalleerd en een nieuwe patch eroverheen gegooid... hielp allebei niet :(

Klik hier voor een afbeelding van de error

Kan iemand mij helpen? Ik wil namelijk best wel graag weer UT kunnen spelen...

Specs:
Unreal Tournament Game of the Year Edition
Windows XP Pro Nederlands + SP1
PIII 866 Mhz
512 MB Ram
GeForce4 Ti4400

Verwijderd

Dat is vaag, ik heb ook zoiets op dit moment.

2 Weken geleden was ik ook aanwezig op een lan-party (jaja) en toen kon ik UT heel gewoon spelen. Als ik het nu opstart, dan loopt ie elke keer vast in het hoofdmenu....de hele comp is dan gewoon vastgelopen, alleen een harde reset is dan de enige optie. Ik heb versie 4.00 getest en 4.32.

Iemand enig idee hoe dit kan?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarschijnlijk heb je een verkeerde update/patch gedaan. ff opnieuw installeren met de oude versie erop.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Goku33
Het vreemde is dat de error uit het niets is gekomen, ik kreeg hem dus al voordat ik hem had gepatched.
Die patch was gewoon een probeersel om het probleem op te lossen.

• Goku33
Zo, ik heb de manier gevonden om mijn probleem op te lossen:

-Uninstall UT
-Verwijder achtergebleven mappen, bestanden en snelkoppelingen
-Verwijder de ideokaart bij bestandsbeheer
-Reboot
-Installeer een nieuw setje drivers (bij mij nvidia detonator 43.45)
-Reboot weer
-Installeer UT weer (in een andere map, eerst heette de map Unreal Tournament, daarna heb ik hem in UnrealTournament geinstalleerd)
-Hierna werkte het spel bij mij weer perfect!

• Goku33
Die opslossing is dus niet goed, hij werkt maar voor één keer :(

Toen ik vandaag UT wou gaan spelen nadat ik mijn PC had opgestart, kreeg ik dezelfde error weer :(

Iemand een wel werkende oplossing?

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 16:13
Goku333 schreef op 14 juni 2003 @ 20:31:
Die opslossing is dus niet goed, hij werkt maar voor één keer :(

Toen ik vandaag UT wou gaan spelen nadat ik mijn PC had opgestart, kreeg ik dezelfde error weer :(

Iemand een wel werkende oplossing?
waar draai je em onder? OpenGL of DirectX ?
verander dat eens.. zo te zien kapt hij namelijk bij de viewport, dus op het moment dat hij wil gaan renderen.

Bier, Whiskey en Metal!!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-02 20:16

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Bij mij kwam het NA de installatie van DIRECT X 9 ;) misschien een tip....overigens doet het spel het wel gewoon...ik krijg alleen een bijna gelijke melding als ik ff ALT+TAB gebruik om iemand op msn de waarheid te zeggen dat ik door hem een FRAG mis ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Goku33
Lord_Mithril schreef op 15 juni 2003 @ 00:27:
[...]

waar draai je em onder? OpenGL of DirectX ?
verander dat eens.. zo te zien kapt hij namelijk bij de viewport, dus op het moment dat hij wil gaan renderen.
Nope, ik draaide altijd gewoon Direct3D, maar ook bij OpenGl krijg ik deze error...
Michael Knight schreef op 15 juni 2003 @ 01:59:
Bij mij kwam het NA de installatie van DIRECT X 9 ;) misschien een tip....overigens doet het spel het wel gewoon...ik krijg alleen een bijna gelijke melding als ik ff ALT+TAB gebruik om iemand op msn de waarheid te zeggen dat ik door hem een FRAG mis ;)
Dat kan het best wel eens zijn... ik kan mij niet herinneren of ik UT sinds de installatie van DX9 als eens op m'n PC heb gehad, volgens mij niet...
Maja, om nou DX9 er weer af te halen en DX8.1 er weer op te zetten, zie ik ook niet helemaal zitten... Hoe uninstall je DirectX eigenlijk, en waar haal ik DX8.1 voor XP vandaan want 8.1 zit standaard al bij XP...

[ Voor 5% gewijzigd door Goku33 op 15-06-2003 13:16 ]

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Een keer in safemode starten en dan de boel weer op d3d zetten helpt. Helpt dat niet dan moet je de system map van de read-only afhalen :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Goku33
We gaan nog ff door... ook bij het opstarten van de safe mode krijg ik de error, en de system map van de read-only afhalen heeft weinig (lees: geen) effect.
Pagina: 1