Toon posts:

[optie request] MIRC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alvorens even dit, misschien bestaat dit allang maar dan is het me niet opgevallen.

Okey over naar het idee. HEt is misschien handig om per Catagorie een MIRC kanaal aan te maken. Ook zou voor een hot topic een apparte room binnen dat kanaal kunnen gemaakt worden. Dus een appart idoontje bij de catogorieen zodat ik zelfs het snap.

voordelen
* De kanalen bestaan "dacht ik dan" al
* minder fast-postings (dat mensen 10 replies per minuut op een topic hebben)
* ruimte voor onzin gesprekken

Nadelen
* irc kanaal kan drukker worden dan het forum
* kan tot chaos leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ga eens naar irc.tweakers.net en doe /list

o en er zijn meer IRC clients dan mIRC alleen ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Erkens op 12-06-2003 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09 13:31
Nadeel: Als problemen opgelost worden via irc worden ze 99,9% van de gevallen niet op het forum gepost, dus zal de database alleen bestaan uit probleemstelling en niet uit oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb geen toevoeging op het plan zelf, maar "mIRC kanalen" bestaan niet. ;)
Het heet gewoon IRC (Internet Relayed Chat) en dit kan je doormiddel van oa. mIRC gebruiken (ook nog 1000'den andere clients).

Maar een forum is een forum, naar mijn mening denk ik dat je geen dingen moet gaan verplaatsen naar irc om van de "problemen" op een forum af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

het bestaat dus al zoals Erkens zegt ;)

Overigens is het niet bedoeld als een helpdesk ofzo, maar echt als gezellig kanaal waar mensen komen die er vaak diehard komen.

Het moet ook geen vervangnig worden van GoT uiteraard :P (snelle vraagjes tussendoor passen dan wel weer beter op IRC, mocht het gedoogd worden in een bepaald kanaal).

Mensen die duidelijk met elkaar betrokken zijn bij een bepaald subforum zul je dus zien dat ze samen een kanaal hebben...

Met uitzondering van het algemene kanaal #tweakers.net waar #huiskamer het grootst is *D :+

[ Voor 18% gewijzigd door LuNaTiC op 12-06-2003 23:20 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

LuNaTiC schreef op 12 June 2003 @ 23:19:
Overigens is het niet bedoeld als een helpdesk ofzo, maar echt als gezellig kanaal waar mensen komen die er vaak diehard komen.
yup, de meeste kanalan zijn niet bedoeld als helpdesk achtig iets, maar dat krijg je meestal al in een notice te zien als je een kanaal joined.
Het moet ook geen vervangnig worden van GoT uiteraard :P (snelle vraagjes tussendoor passen dan wel weer beter op IRC, mocht het gedoogd worden in een bepaald kanaal).

Mensen die duidelijk met elkaar betrokken zijn bij een bepaald subforum zul je dus zien dat ze samen een kanaal hebben...
en overal kom je dezelfde mensen tegen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En als je IRC met GoT wil combineren, kan je 'lift' danwel 'ride' gebruiken. Lift kan je gebruiken om je van nieuwe posts op GoT, of replies in een topic van GoT te laten notifyen.

Bij een post in een forum die jij 'aan' hebt staan, krijg je dan een notice, bijvoorbeeld:

code:
1
2
3
[10:44] -lift- Steenvoorde posted a new message in forum [24 - PNS] - 
([Nfuse/ NDS] Novell Client op IIS/ MSSQL) - visit 
[TOPIC=769071/last//][NOHTML][rml][ Nfuse/ NDS] Novell Client op IIS/ MSSQL[/rml][/NOHTML][/TOPIC]

Als je op IRC zit - kan je lift aanspreken door 'lift help' in te typen.

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En zo heb je UT-Bot voor het Unreal Tournament geneuzel, Po voor de stats en café-bestellingen, M@nic voor ops in crew-kanaal, /me als IdleBitch, Eitje als eggdrop, LoBot als UT-war-bot en ik vergeet wel een stuk of tien anderen 8)7 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:33

Arno

PF5A

Ej... vergeet Auxesia niet :(

De crew voicebot en limiet aanpasser *D

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Even in #devschuur stijl blijven:

Ele: Lift is een kutbot :P

En ik vinnut een beetje lomp dat iedereen HAL vergeet :(

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:20

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

curry684 schreef op 13 June 2003 @ 11:26:
Even in #devschuur stijl blijven:

Ele: Lift is een kutbot :P

* gorgi_19 slaps Curry around a bit with a large trout
<gorgi> calc lift
<lift> * lift = lief klein EleXer botje [door: ele]
Om even wat dingetjes recht te zetten.. :(

HAL wordt idd niet genoemd; het is volgens mij de meest offline bot 8)7 :+ En de meest zinnige dingen gaan bij hem over gele papegaaien en noep noep noep. :P

Verder ben ik het met LuNaTiC eens.. Een forum en IRC-kanaal zijn in principe twee aparte dingen; als je ff snel geen antwoord krijgt op het forum, is het imho niet de bedoeling om ff snel op IRC dan maar te gaan vragen.

[ Voor 22% gewijzigd door gorgi_19 op 13-06-2003 11:33 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Jasper schreef op 12 June 2003 @ 23:18:
Nadeel: Als problemen opgelost worden via irc worden ze 99,9% van de gevallen niet op het forum gepost, dus zal de database alleen bestaan uit probleemstelling en niet uit oplossingen.
Ik denk dat je hier gelijk in hebt.
Sterker nog: ik zie dit nu al vrij vaak verschijnen.
Gisteren nog las ik ergens een topic, waar de oplossing per mail is aangeboden aan de TS. Een andere user met hetzelfde probleem vraagt nu in dat topic of hij het antwoord ook mag weten.
(Disclaimer: misschien was het antwoord in deze illegaal, dat weet ik niet).

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Oscar: Idd, jammer genoeg neemt niet iedereen de moeite om het antwoord te posten en krijg je berichten als: 'laat maar, ik heb het al opgelost, bedankt iedereen' :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Gorgi: tuurlijk is HAL de meest offline bot, steeds als ik 'm online zet gaan 'bepaalde' mensen 'm wild misbruiken :/ :/ :/ :/ :/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

curry684 schreef op 13 June 2003 @ 12:13:
Gorgi: tuurlijk is HAL de meest offline bot, steeds als ik 'm online zet gaan 'bepaalde' mensen 'm wild misbruiken :/ :/ :/ :/ :/ ;)
Ik heb logs... Kopen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadeel van IRC: veel mensen kunnen daar niets mee als ze op het werk zitten en kunnen dan wel bij het forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 12:32:
Nadeel van IRC: veel mensen kunnen daar niets mee als ze op het werk zitten en kunnen dan wel bij het forum :)
http://irc.tweakers.net :) zeer handig voor op het werk/studie.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

TgF: alhoewel het natuurlijk een eitje voor Kees is om een portmapping op irc.tweakers.net:80 te zetten richting 6667 :)

* curry684 zit overigens achter een kutproxy en heeft daardoor al moeite met lange posts maken, dus mij gaat het niet helpen.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Alfredt schreef op 13 June 2003 @ 12:33:
[...]

wat dus niet werkt als alleen poort 80 openstaat

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
En dat houdt dus in dat men niet wil dat je op irc rond hangt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 12:32:
Pfff, er is zelfs een bemiddelaars-kanaal. Dat moet jij toch weten :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

curry684 schreef op 13 June 2003 @ 11:26:
wie boeit HAL nu :?

als er een bot niet vergeten mag worden dan is dat Erkje wel :P
Die heeft tenminste nog een functie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin Vreuls schreef op 13 juni 2003 @ 14:41:
[...]
Pfff, er is zelfs een bemiddelaars-kanaal. Dat moet jij toch weten :+.
Weet ik en ook daar kan ik niet bij als ik op mijn werk zit :P

Wat ik bedoel is: bij de veel werkgevers mag er geen gebruik worden gemaakt van MSN / ICQ / IRC / etc., een forum kun je altijd bij :)
Alfredt schreef op 13 juni 2003 @ 12:33:
[...]

Stel dat mijn werkgever niet wil dat ik op IRC kom als ik aan het werk ben, denk je dat die link gaat werken? Of wat denk je dat ik doe als de link wel werkt, maar die urrel gelogged wordt?

"Zeg Jos, wat moet jij al die uren op IRC?"

Buiten dat: bij ons staat alleen poort 80 open :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 15:27:

Stel dat mijn werkgever niet wil dat ik op IRC kom als ik aan het werk ben, denk je dat die link gaat werken? Of wat denk je dat ik doe als de link wel werkt, maar die urrel gelogged wordt?

"Zeg Jos, wat moet jij al die uren op IRC?"

Buiten dat: bij ons staat alleen poort 80 open :)
yup, en om dan de irc server op een poort 80 te laten draaien is in principe een omzeiling van een beveiliging, en die is er immers niet voor niks, en topics om dit te doen worden ook geweerd, dus zou het een beetje vreemd zijn als t.net ervoor zorgt dat men om die beveiliging heen kan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
curry684 schreef op 13 juni 2003 @ 12:35:

* curry684 zit overigens achter een kutproxy en heeft daardoor al moeite met lange posts maken, dus mij gaat het niet helpen.... :/
owh, DAT is het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Nielsz: ik compenseer 's avonds thuis voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
Jasper schreef op 12 June 2003 @ 23:18:
Jammer idd. GoT is een mooi archief van problemen en bijbehorende oplossingen, zoiets kan IRC nooit worden. Oplossingen die daar worden gegeven zijn dan in zekere zin ook een beetje energie-verspilling... Ook al heeft de vraagsteller er natuurlijk wel baat bij :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Yohan schreef op 13 June 2003 @ 16:31:
[...]

Jammer idd. GoT is een mooi archief van problemen en bijbehorende oplossingen, zoiets kan IRC nooit worden. Oplossingen die daar worden gegeven zijn dan in zekere zin ook een beetje energie-verspilling... Ook al heeft de vraagsteller er natuurlijk wel baat bij :)
yup dat is waar, maar als er in #netwerken bijvoorbeeld een vraag wordt gesteld van iemand die ook een topic heeft (en als we uberhaupt zin hebben om die vraag te beantwoorden) dan vraag ik meestal aan die persoon om even de oplossing te posten.
Tot nu toe is dat wel altijd gebeurd geloof ik.
Pagina: 1