LS,
Ik ben bezig met de volgende netwerkconfiguratie:
Wireless ADSL modem ( Thomson SpeedTough 570i ) in de Uplink van een HP HUB. Aan deze Hub zitten alle werkstations en de server verbonden.
Nu maak ik op de server gebruik van Active Directory en heb dus DSN in gebruik.
Ip adres SERVER = 192.168.1.20
Ip adressen clients DHCP = 192.168.1.22 - 192.168.1.62
Nu komt het probleem: wanneer ik de dsl modem wil instellen wordt het IPadres van de server op Automatisch IP verkrijgen gezet en dus kunnen de clients zich niet meer aanmelden op de server (DNS uiteraard niet vinden)
!?!?
Nu heb ik al de standaard IP adressen van de dsl modem met DHCP gebruikt alleen vervolgens wordt het een dikke puinhoop qua IP van de clients....
Kan iemand mij hier misschien verder meehelpen ?
BVD
Ik ben bezig met de volgende netwerkconfiguratie:
Wireless ADSL modem ( Thomson SpeedTough 570i ) in de Uplink van een HP HUB. Aan deze Hub zitten alle werkstations en de server verbonden.
Nu maak ik op de server gebruik van Active Directory en heb dus DSN in gebruik.
Ip adres SERVER = 192.168.1.20
Ip adressen clients DHCP = 192.168.1.22 - 192.168.1.62
Nu komt het probleem: wanneer ik de dsl modem wil instellen wordt het IPadres van de server op Automatisch IP verkrijgen gezet en dus kunnen de clients zich niet meer aanmelden op de server (DNS uiteraard niet vinden)
Nu heb ik al de standaard IP adressen van de dsl modem met DHCP gebruikt alleen vervolgens wordt het een dikke puinhoop qua IP van de clients....
Kan iemand mij hier misschien verder meehelpen ?
BVD