Toon posts:

[SQL] afronden op decimalen

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
___________probleem is opgelost, bedankt voor hulp______________
modbreak: erm wtf plaats gewoon een bedankje onderaan zoals iedereen dat doet, tword zo niet leesbaarder

Ik ben in Acces 2000 een database aan het maken om achter een ASP-pagina te draaien. Hiertoe wil ik dat de database in een query een deling (quotient) uitvoert van twee waarden uit een tabel. Hiertoe het volgende SQL script:

SELECT [ond_01].[ID], [ond_01].[Stem_totaal]/[ond_01].[Stem_aantal] AS Expr1, [ond_01].[Naam], [ond_01].[Onderschrift], [ond_01].[Stem_aantal]
FROM ond_01;

Weet niet of het een schoonheidsprijs verdient, maar het werkt.

Wat nu echter niet werkt is een afronding op twee decimalen. Via de search kwam ik niet verder dan een suggestie van een Money Datatype. Is dit wat ik nodig heb en hoe zet ik het in de code?

eeuwige dankbaarheid _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door curry684 op 12-06-2003 23:23 ]

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Waarom doe je die afronding en de deling in SQL? Je kan toch gewoon in ASP de gehele waarden delen en mbv round afronden op decimalen? In jouw voorbeeld

Afgeronde_Waarde = round(StemTotaal/Stem_aantal, 2)

Trouwens, als je alleen uit de tabel ond_01 leest hoef je dit niet voor alle velden te zetten hoor.

[ Voor 22% gewijzigd door WvdWest op 12-06-2003 23:11 ]

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* klik *

Geeft toch zeker ook een hint voor een Round functie.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
ik meende al dat die tabel verwijzingen niet iedere keer nodig waren. Geen schoonheidsprijs dus. Hoewel ik moeilijk kan aangeven waarom denk ik dat handiger is om de data al goed in de query te hebben. Nu ga ik eens proberen of dat Round ook in SQL werkt.

Verwijderd

Topicstarter
ja klasse is opgelost

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Volgende keer eens de F1 knop proberen te gebruiken, had je het ook kunnen vinden.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.