Toon posts:

Probleem met me Radeon 9700 PRO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben al wat engelse forums afgeweest dus ik houd dit engels als jullie t niet erg vinden, hoef ik t niet over te typen. Hoop dat iemand me kan helpen.

Engels vervangen door NL vertaling een paar posts lager...
Mijn computer hangt zich in games, soms pas na 10 minuten, en soms pas na een uur. Of het nu de pure warmte is, of de videokaart, dat weet ik niet. Ik heb al veel dingen geprobeerd, maar het helpt niet. Het Wazige eraan is dat ik idt eerst niet had, alleen sinds een paar weken (misschien heeft dat wat met de stijgende buiten temperatuuren te maken). Nu eerst wat systeem gegevens.

Specs:

2 x 256 MB DDR 3200 (dual channel) [Merk Onbekend]
Asus A7N8X Motherboard
3DClub ATI Radeon 9700 PRO
AMD XP 2600+
Enermax 450 Watt.

De temperatuur is op het moment:

CPU: 43C/109F
MB: 27C/80F

En in spellen hangt ie zich gewoon.

Wat ik al heb geprobeerd:

Meer stroom op AGP slot.
BIOS update.
Update van Nforce drivers/Ati Drivers.
Heb de verscheidene BIOS settings die met AGP hadden te maken proberen te veranderen.

Mijn gevoel zegt dat he de videokaart is die simpelweg te warm word, de hete lucht stijgt direct op naar de CPU, maar ik ben daar niet zeker van. Misschien moet ik wel van die 'grote-reet' videokaart koelers gaan kopen ofzo..

Misschien weet iemand hier meer (en zeikt NIET over de taal :P), want ik weet t ook niet meer.

Alvast bedankt

[ Voor 47% gewijzigd door Mentalist op 12-06-2003 23:46 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Vinden we wel erg, want dit is een nederlands forum, en voor het gemak wordt het dus ook allemaal in het nederlands gehouden. Veel users @ GoT zullen niet alle engelse tekst van jou snappen, vandaar. Ook staat je topic verkeerd, het had in V&B gemoeten. Over het probleem zelf: Heb je al aan DirectX gedacht?

edit: als je denkt dat het aan de warmte kan liggen, denk eens aan casefans, of gooi om te testen je kast eens helemaal open om de hitte ff uit te laten waaien. Kijk of het dan langer duurt voordat je pc hangt, of dat het helemaal niet gebeurt.

[ Voor 30% gewijzigd door Remy op 12-06-2003 22:57 ]

LinkedIn
Instagram

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja inderdaad, als je verwacht van mensen dat ze de moeite nemen om een antwoord op jouw vraag te typen en mee te helpen in het oplossen van je probleem, dan kun je hem heus wel even je probleem in het Nederlands uitleggen.
Heb je je geheugen en je core al gevoeld van je videokaart? Misschien dat de koeler van de core slecht contact maakt? Op hoeveel mhz staat je FSB?

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 15:19
En anders, ik las net op een ander forum iets over problemen tussen asus en de 9700. Zal ff een quote geven: Ik weet niet of navolgende iets met jou post van doen heeft Ochem@n, maar in de sectie AGP Pro slot van het mobo User guide staat:

If instaling the ATi 9500 or 9700 Pro Series VGA cards, use ONLY the card version PN xxx-xxxxx-30 or later, for optimum performance and overclocking stability. Lees voor de x een getal die gevonden wordt links boven op de systeemplaat van de Radeonkaart, in mijn geval bijvoorbeeld PN 109-A04100-30

Verwijderd

probeer je video kaart eens op de laagst mogelijke snelheid te draaien en kijk dan of het weer gebeurd en zo ja of het langer duurt.

Upgrade naar DX9.0a en Catalyst 3.4

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 11:48
Speciaal voor meneertje Reemf, dit is een forum, hier probeer je mekaar zo goed mogelijk te helpen, hierbij help ik JOU even dan, en dan niet over mijn ABN gaan klagen AUB.

Misschien dat jij em ff door wordcheck kan halen, dan help je mij weer.
Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 22:50:
Ben al wat engelse forums afgeweest dus ik houd dit engels als jullie t niet erg vinden, hoef ik t niet over te typen. Hoop dat iemand me kan helpen.

Mijn computer hangt zich in games, soms pas na 10 minuten, en soms pas na een uur. Of het nu de pure warmte is, of de videokaart, dat weet ik niet. Ik heb al veel dingen geprobeerd, maar het helpt niet. Het Wazige eraan is dat ik idt eerst niet had, alleen sinds een paar weken (misschien heeft dat wat met de stijgende buiten temperatuuren te maken). Nu eerst wat systeem gegevens.

Specs:

2 x 256 MB DDR 3200 (dual channel) [Merk Onbekend]
Asus A7N8X Motherboard
AMD XP 2600+
Enermax 450 Watt.

De temperatuur is op het moment:

CPU: 43C/109F
MB: 27C/80F

En in spellen hangt ie zich gewoon.

Wat ik al heb geprobeerd:

Meer stroom op AGP slot.
BIOS update.
Update van Nforce drivers/Ati Drivers.
Heb de verscheidene BIOS settings die met AGP hadden te maken proberen te veranderen.

Mijn gevoel zegt dat he de videokaart is die simpelweg te warm word, de hete lucht stijgt direct op naar de CPU, maar ik ben daar niet zeker van. Misschien moet ik wel van die 'grote-reet' videokaart koelers gaan kopen ofzo..

Misschien weet iemand hier meer (en zeikt NIET over de taal :P), want ik weet t ook niet meer.

Alvast bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door MJ85 op 12-06-2003 23:09 ]

.

Verwijderd

Welkom op GoT. _/-\o_ GoT is een nederlandstalig-forum, dus er word ook van jou verwacht dat je in nederlands-taal post. Verder moest je, je topic op V&B openen -> Videoplanken & Beeldkanonnen :)

Voor topic moves -> Schop een Modje melden. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 23:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lol sorry mensen ik heb misgeklikt :S

bedankt voor het vertalen BTW.

Ok ja ik heb de nieuwste directx! en catalyst 3.4. Me computer staat al een tijdje open want als die dicht zit is die helemaal onstabiel, ik moet hem soms beetje uit me kast trekken anders loopt die snel vast, daarom vermoed ik ook dat t de warmte is, maarja dan nog, hoe los ik dit goed op? als het de warmte is?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

MJ85 schreef op 12 June 2003 @ 23:06:
Speciaal voor meneertje Reemf,
Jij denkt dat jij vrienden maakt door mensen zo op dit forum aan te spreken?
dit is een forum, hier probeer je mekaar zo goed mogelijk te helpen, hierbij help ik JOU even dan, en dan niet over mijn ABN gaan klagen AUB.
Dit is idd een forum, maar het is zo groot dat er (helaas) duidelijke regels nodig zijn voordat alles in de soep loopt. De topicstarter heeft door zijn 1e post hier op GoT laten zien dat hij veel dingen heeft genegeerd/niet gedaan, en dan is de zin om te helpen al heel wat minder.

Ik (en velen met mij @ GoT) ben zeker bereid om te helpen, want door GoT heb ik ook veel dingen geleerd, maar als iemand zo'n startpost in het verkeerde forum neerzet dan is de wil om te helpen al heel wat minder. N00b ok, dat zijn we allemaal geweest, maar geen inzet om te zoeken/lezen/zelf proberen etc, dat is al heel wat minder mooi.
Mijn engels is prima, ik had daarom zelf ook geen problemen om de startpost te lezen, ook al zaten er taalfouten in. Ik dacht zelf meer aan de andere users hier op GoT die daar problemen mee zouden kunnen hebben. Een stukje nieuws of een quote in het engels her en der is niet zo'n probleem, maar een hele post kan averechts werken als het gaat om de topicstarter op weg te helpen.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

geloof er helemaal niks van dat dit warmte probleem is.
de temp's die je opgeeft zijn perfekt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 23:29:
geloof er helemaal niks van dat dit warmte probleem is.
de temp's die je opgeeft zijn perfekt.
maby wordt zun Radeon wel te warm :)

maar de cpu / casetemp is idd netjes

mischien kan de topicstarter eens een fan op zun Radeon richten voor t koelen?

mijn eigen Geforcd 4 TI 4200 is ook gloeiend heet en onstabiel zonder extra koeling
(waardeloze koeler zit er op zeg :X )

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Het is, zoals al gezegd, inderdaad de bedoeling dat alles op dit forum in het Nederlands besproken word ;)

En je topic staat verkeerd, hoort in VB.

Normaal gesproken zou ik dit topic op slot doen, maar goed, je hebt dus misgeklikt vwb. het forum, en een NL vertaling staat er al, beetje zonde eigenlijk om die maar weg te doen :P

Voor deze keer vervang ik je Engelse startpost door de Nederlandse vertaling en schop je topic naar VB, maar laat duidelijk zijn dat het zoals het hier is gegaan het niet helemaal de bedoeling is ;)

PMG -> VB

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Heb je je geheugen timings goed staan ?

Zo ja, zet je dual channel eens uit .

Heb gehoord dat dat dual channel nogal kieskeurig is .

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
agp lager zetten, fastwrite uitzetten.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• mrprodent
  • Laatst online: 12-01 08:41
heren,

ik heb ook een vreemd probleem..

heb een radeon 9700 pro op een d845pebt2 moederboard van intel geprikt en telkens als ik games wil spelen hangt hij. ik word er doodmoe van. bios is inmiddels geupgrade, de temperaturen lijken normaal alles staat in het groen. mijn creativiteit is op in ieder geval.

laatste drivers van www.hightech.com.hk gedownload. zelfs de beta's geprobeerd. ook heb ik hardware acceleratie omlaag gegooid om me kaart wat te ontlasten, niks schijnt te helpen.

specs:
miditower 360 Watt
dual 17" TFT
Intel B845PEBT2 MB
P4 2.4 GHz processor
1024 MB DDR 333 Mhz geheugen
200 GB hdd.. (naja nie belangrijk)

oh ja.. nog wat screenshots?
http://www.futurebreeze.com/sander/fucked.jpg
http://www.futurebreeze.com/sander/fucked2.jpg

thanks!

[ Voor 17% gewijzigd door mrprodent op 13-06-2003 02:30 ]

Verwijderd

mrprodent schreef op 13 June 2003 @ 02:28:
heren,

ik heb ook een vreemd probleem..

heb een radeon 9700 pro op een d845pebt2 moederboard van intel geprikt en telkens als ik games wil spelen hangt hij. ik word er doodmoe van. bios is inmiddels geupgrade, de temperaturen lijken normaal alles staat in het groen. mijn creativiteit is op in ieder geval.

laatste drivers van www.hightech.com.hk gedownload. zelfs de beta's geprobeerd. ook heb ik hardware acceleratie omlaag gegooid om me kaart wat te ontlasten, niks schijnt te helpen.

specs:
miditower 360 Watt
dual 17" TFT
Intel B845PEBT2 MB
P4 2.4 GHz processor
1024 MB DDR 333 Mhz geheugen
200 GB hdd.. (naja nie belangrijk)

oh ja.. nog wat screenshots?
http://www.futurebreeze.com/sander/fucked2.jpg

thanks!
aan de afbeeldingen te zien lijkt het mij te liggen aan het geheugen van je videokaart. of deze wordt te warm of een chipje is defect :r

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

MJ85 schreef op 12 June 2003 @ 23:06:
Speciaal voor meneertje Reemf, dit is een forum, hier probeer je mekaar zo goed mogelijk te helpen, hierbij help ik JOU even dan, en dan niet over mijn ABN gaan klagen AUB.

Waarom doe je zo kleinerend :? Dat kan echt wel wat vriendelijker :)

• mrprodent
Damn.. dan moet ik maar ff terug! thanks for the info!

als iemand anders nog aanvullingen heeft graag

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle replies.

Ja ik heb fast write UIT, heb memory timings goed, en de rest van de AGP settings zijn ook ok. Ik weet het nu bijna zeker dat het de video kaart is die te warm wordt, hoe los ik dit het beste op? Heb er al 2 casefans in hangen namelijk

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik heb precies hetzelfde probleem als de TS. Mijn specs zijn:

2 x 512 MB DDR 2700 (dual channel) [Kingston HyperX]
Asus A7N8X Motherboard
AMD XP 2500+
Enermax 450 Watt.

En ik heb ook wel zo'n beetje alle dingen uit dit topic geprobeerd. Maar hij blijft crashen onder spellen. Een uurtje geleden crashede ie ook gewoon onder windows met een 'page_fault_in_nonpaged_area' fout. Daarom zit ik ook te twijfelen of het aan de videokaart ligt of aan het geheugen/mobo of de gehele combinatie hiervan.

Ik ga ook nog even proberen om mn oude GF1 kaart erin te steken om te kijken of dat wel blijft werken en dan weet ik in ieder geval of het aan de videokaart ligt of niet.

Een test met prime95 heeft 1x vrij snel een fout opgeleverd, hoewel daarna het een uur lang goed ging en voor de rest geen problemen heb kunnen ondervinden. Met memtest heb ik tot nu toe nog geen fouten kunnen ondervinden maar ik heb het dan ook geen uren achterelkaar laten testen.

Ik zat zelf ook te denken aan een combinatie van kingston geheugen met het asus mobo (aangezien dat ook problemen gaf) maar ik tast nu in het duister.

Meer ideeen iemand?

System specs

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Page faults zijn over het algemeen softwarefouten... (Misschien ook handig als je de betreffende game(-s) er bij vermeld)

[ Voor 40% gewijzigd door pagani op 13-06-2003 11:15 ]

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

johnnyv.nl schreef op 13 June 2003 @ 11:15:
Page faults zijn over het algemeen softwarefouten... (Misschien ook handig als je de betreffende game(-s) er bij vermeld)
Zoals ik al zei, het gebeurde gewoon onder windows.. terwijl ik aan het surfen was.

En daarnaast maakt het weining uit onder welke games de pc crashed. Counter-strike, ravenshield, mafia, Live For Speed. etc.

System specs

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 09:49:
Bedankt voor alle replies.

Ja ik heb fast write UIT, heb memory timings goed, en de rest van de AGP settings zijn ook ok. Ik weet het nu bijna zeker dat het de video kaart is die te warm wordt, hoe los ik dit het beste op? Heb er al 2 casefans in hangen namelijk
kheb het probleem ook met mn 9500pro
geen flauw idee hoe het komt, maar ik denk dat ie naar zn grootje is

scherm gaat zwart. geluid blijft spelen, windows hangt.

[ Voor 6% gewijzigd door PipoDeClown op 13-06-2003 11:54 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 12:06
Mr Prodent. Zo te zien heb je Checkboards. Dit fenomeen komt vaker voor. Wanneer je een kaart overclocked of gehackte drivers gebruikt. Lees het topic 9500 softmod naar 9700 pro.

Probeer anders eens de nieuwste drivers te installeren, of een verse Windows install

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 12:06
Pipo de clown. Ik heb vorige week mijn 9500 pro terug gebracht naar Vobis, daar is ie getest en bleek defect te zijn!!! Ik had dezelfde problemen als jou (beeld blijft hangen, geluid gaat door, enige oplossing is reset button drukken). voor 249 euro heb ik toen de 9700 van sapphire genomen, deze is sneller als de 9500 pro.

• mrprodent
Thanks man!

goed.. ik plak hier onder even het stukje zoals ik die in de 3dmark score topic heb geplaatst..

-----------------
Jaja.. ik heb ook zo'n radeon 9700 pro..

wat een hel heb ik gekocht zeg.. de eerste kaart weigerde meteen

dus heb ik maar een nieuwe gehaald. deze deed het iets beter. 3dmark score was 3176 en hij runde niet alle tests (bleek later!). helaas liep de temperatuur in de computer steeds op tot boven de 50 graden celcius en vertoonde hij allerlij onregelmatigheden naarmate ik langer aan het spelen was.

wat met drivers bezig geweest, mocht allemaal niet baten, met de kast dicht was zowiezo een drama.

uiteindelijk maar besloten om windows xp opniew te installeren en met de catalyst 3.4 driver en het nieuwe control panel. resultaat? een score van 4715, 4825 en 4344. wel jammer dat ik nog steeds niet met de kast dicht kan werken.

specs in sig.. iemand nog suggesties????
---------------------

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus pcies hetzelfde probleem man. Ik he nu een zalman cooler gekocht. Speciale GPU cooler.

http://www.zalman.co.kr/english/product/zm80-hp.htm

die dus.

Ik laat je wel weten of het dan allemaal beter gaat :D

• mrprodent
oh.. ok. dat ziet er wel ok uit als ik eerlijk moet zijn :)

heb inmiddels de fan van mijn cpu wat in toerental omhoog gegooid wat enorm hielp. hij houdt het nu langer vol, kan alleen nog niet met de kast dicht. erg jammer. van de week even wat meer chassis koeling aanschaffen.

nieuw probleem btw! op het moment dat ik in games wil saven.. loopt de hele pc vast. echt bizar.. misschien dat die koeling optie van jou wel kan helpen. laat het me ff weten aub

mrprodent@hotmail.com

S.

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 21:16
start > control panel > add or remove progams > ogc [remove] dashag !

[ Voor 41% gewijzigd door Thunk op 16-06-2003 12:40 ]

• mrprodent
checkboards.. ?
Pagina: 1